کلیه

خون بدن انسان روزی 40 بار وارد كلیه ها می شود و پس از تصفیه از آنها خارج می شود و به این ترتیب روزانه 200 لیتر خون در كلیه ها تصفیه می شود .

بدن انسان 5 تا 6 لیتر خون دارد ومهمترین وظیفه كلیه ها دفع مواد زاید و آب اضافی از بدن است . اگر كلیه ها كار نكنند آب اضافی در بدن می ماند و به قلب فشار می آورد از طرفی مواد زاید و نمك ، مشكلات و خطرات زیادی را برای بدن انسان به وجود می آورد.

كلیه ها وظایف دیگری مانند دفع بعضی داروها ، سموم و همچنین ترشح هورمون هایی را كه در تنظیم فشار خون نقش دارند، انجام می دهند.

فعال كردن ویتامین ' D' برای تقویت استخوان و ترشح هورمون كه باعث تولید گلبولهای قرمز خون می شود ،از دیگر وظایف كلیه ها است .

فشار خون بالا، دیابت ، عفونت های مكرر ، بیماری قلبی ، برخی داروها ، سن بالا ، سیگار ، كمبود شدید آب ، سنگ كلیه ،وزن بالا ، بیماری های سیستم ایمنی و سرطان ها از جمله مواردی هستند كه سلامت كلیه ها رابه خطر می اندازند .

بیماری نارسایی كلیه در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد و این بیماری هرچه پیشرفته تر می شود علایم آن بیشتر بروز می كند . تنها راه درمان بیمارانی كه دچار نارسایی كلیه می شوند دیالیز و یا پیوند كلیه است .

نوشیدن آب كافی ، ورزش منظم ، تنظیم فشار خون و قند خون ، عدم مصرف بی رویه آنتی بیوتیك ها بدون تجویز پزشك و كنترل عفونت ادراری را برای سلامت كلیه ها ضروری است .




 

پژوهشگران شرکت مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت کند. این نرم‌افزار در واقع لحن و صدای کاربر خود را می‌آموزد و سپس با تقلید آن می‌تواند متن‌هایی به زبان‌های خارجی را بخواند.

به گزارش وب‌سایت technology review این نرم‌افزار با تجزیه و تحلیل گفته‌ها و صحبت‌های کاربر خود لحن و صدای او را تقلید می‌کند و پس از آن می‌تواند کلمات و جملات زبان‌های خارجی را به صدایی شبیه صدای کاربر خود بخواند.

فرانک سونگ، یکی از دانشمندان و پژوهشگران مایکروسافت چهارشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای در دفتر مرکزی این شرکت به معرفی این نرم‌افزار و ساز وکار آن پرداخته است. وی در این جلسه ابتدا قسمتی از صحبت‌های سرپرست پژوهشگران مایکروسافت، ریک رشید را که به زبان بومی خود ایراد کرده بود، در اختیار این نرم افزار قرار داد. این نرم افزار نیز با تجزیه و تحلیل آواها و اصوات صدای ریک رشید توانست لحن و صدای او را بیاموزد و با صدای وی متنی را به زبان‌های اسپانیولی، ماندرین، انگلیسی و ایتالیایی بخواند. صداهای خروجی به حدی شبیه صدای ریک رشید بود که گویی خود وی این جملات را به زبان‌های مختلف می‌خواند.

برای این نرم‌افزار می‌توان کاربردی زیادی تصور کرد. از یک طرف مسافران و جهانگردانی که وارد یک کشور خارجی می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند و از طرف دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان به کمک آن می توانند زبان‌های خارجی را به شیوه‌ای جذاب تر و شخصی‌تر بیاموزند. فرانک سونگ در این جلسه نشان داده است که این نرم‌افزار می‌تواند در نرم‌افزارها و برنامه‌های جهت‌یابی و موقعیت‌یابی نیز مفید واقع شود.

این نرم افزار برای یاد گرفتن لحن و صدای کاربر خود به حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:نرم افزار,تقلید صدا,مایکروسافت,

 آسپرین

یك نوع آسپرین جدید می تواند بدون این كه به سلول های عادی صدمه بزند با 11 نوع سلول سرطانی انسانی مبارزه و آنها را كوچك كند.

به گفته محققان، این دارو رشد سلول های سرطانی در مناطق كولون، پانكراس، ریه، پروستات، سینه و سرطان خون را در آزمایشگاه مهار كرده است .

'خسرو كاشفی' استاد یار دانشكده آموزش پزشكی سیتی كالج و پژوهشگر این مطالعه گفت: اجزای كلیدی این نوع جدید آسپرین بسیار قوی است و حداقل سمیت را برای سلول ها دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Medicinal Chemistry Letters منتشر شده است.

در حال حاضر محققان براین باورند كه مصرف طولانی مدت آسپرین خطرات زیادی دارد به طوری كه عوارض جانبی استفاده از آن از خونریزی زخم ها تا نارسایی كلیه را به همراه دارد . برای رفع این مشكل، محققان، هیبریدی از دو فرمولاسیون قبلی را به وجود آوردند كه آن را آسپرینNOSH نامیدند.

دانشمندان با استفاده از این روش ایمنی و پتاسیل این دارو را افزایش داده اند.

یك بازوی این آسپرین هیبریدی، اكسید نیتریك آزاد می كند كه به حفاظت از لایه معده كمك می كند.بازوی دیگر آن ، سولفید هیدروژن آزاد می كند كه توانایی آسپرین را برای مبارزه با سرطان تقویت می كند.

این نوع آسپرین بدون بر جای گذاشتن عارضه ای، تومورهای سرطان روده بزرگ را تا 85 درصد در حیوانات زنده كوچك می كند.

كاشفی افزود: اگر تاثیر این دارو بر انسان ها نیز به همین شكل باشد ، می توان از این دارو در تركیب با داروهای دیگر برای كوچك كردن تومورها قبل از شیمی درمانی و یا جراحی استفاده كرد.

آسپرین و سایر داروهای به اصطلاح غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروكسن به دلیل تاثیرشان در كاهش تورم معروف هستند.

مطالعات انجام شده در دهه 1980 نشان داد كه استفاده روازنه آسپرین برای كاهش خطر حمله قلبی و سكته مغزی مفید است .

نتایج این مطالعات در نشست سالانه انجمن آمریكایی تحقیقات سرطان در شیكاگو ارایه می شود.

منبع : ایرنا




 لبنیات

یك مطالعه كه به تازگی انجام شده نشان می دهد كه مصرف غذاهای لبنی برای سلامت مغز مفید است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان امریكایی و استرالیایی با مطالعه هزار بزرگسال دریافتند افرادی كه مرتب محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست مصرف می كنند درآزمون های توانایی ذهنی از افرادی كه هرگز و یا بندرت محصولات لبنی مصرف می كنند امتیازات بیشتری كسب می كنند.

در این مطالعه كه در مجله Neurology منتشر شده است محققان به جای تكیه كردن به گزارش افراد مورد مطالعه، سطوح مختلف چربی خون آنها را اندازه گرفتند.

مطالعات انجام شده بر روی بافت مغز به خوبی نشان می دهند كه عملكرد مغز به شدت به یك میزان خوب چربی وابسته است.

مغز ما از 60 درصد چربی تشكیل شده است. سلول های مغز با لایه های میلین كه از 75 درصد چربی تشكیل شده جدا می شود و لازم است كه چربی میلین به طورمداوم جایگزین شود.

محققان با انجام مطالعه ای دیگری بر روی 104 بازنشسته دریافتند، انسان های مسنی كه سطوح چربی مفید بیشتری در خونشان دارند كمتر به بیماری آلزایمرمبتلا می شوند.

این چربی های مفید مانند چربی ضروری امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی چرب یافت می شود.

منبع : خبرآنلاین




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:شیر,پنیر,ماست,لبنیات,مغز,آلزایمر,

 گریپ فروت

یك متخصص تغذیه گفت:گریپ فروت حاوی برخی از مواد شیمیایی است كه با آنزیم‌های تجزیه كننده انواع خاصی از داروها در روده تداخل ایجاد می كند و تاثیر دارو را كاهش می دهد.

 

دكتر'مریم جلالی' روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:وقتی دارو بخوبی در روده تجزیه نشود، میزان آن در خون افزایش یافته و می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته‌ای را موجب شود.

وی در باره داروهای متاثر از گریپ فروت افزود:بیشتر داروها این ویژگی را ندارند ولی بیش از 50 نوع دارو وجود دارد كه با مواد شیمیایی موجود در این میوه تداخل می‌كند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد:داروهایی كه برای درمان ریتم غیرطبیعی قلب، آلرژی‌،اضطراب،آسم، لخته‌های خونی، سرطان، سرفه ، افسردگی، صرع، پرفشاری خون، كلسترول بالا، عفونت، سكته های مغزی و قلبی مصرف می شوند، دارای چنین خاصیتی است.

جلالی با بیان اینكه آب گریپ فروت دارای مواد مغذی فراوان همچون ویتامین C، پتاسیم و لیكوپن است، تصریح كرد:اگر با نوشیدن آب گریپ فروت حس می‌كنید دارو عوارضی بیش از حد معمول دارد، حتما پزشك خود را از این موضوع مطلع كنید.

به گفته وی،سازمان غذا و داروی آمریكا(FDA) تمام داروها را پیش از تایید از لحاظ تاثیر آب گریپ فروت روی آنها آزمایش می‌ كند و اگر دارویی واكنش منفی به گریپ فروت نشان دهد، در كاغذ راهنمای آن، این نكته درج می شود.

وی توصیه كرد:زمانی كه دارویی برای شما تجویز می شود، حتما با پزشك خود در باره محدودیت‌ مصرف غذا و آب میوه همراه با داروی تجویز شده مشورت كنید.

منبع : ایرنا

 




 

استادیار گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت : فشارهای شدید بر ستو ن فقرات ناشی ازوزن زیاد ، نوع كار، حوادث رانندگی و حاملگی‌های مكرر زمینه ساز ابتلا به دیسك كمر است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، دكتر' محمود میرمغزی' افزود : دیسك كمر در واقع یك ماده نرم و ژلاتینی است كه بین دو مهره وجود دارد وحركت مهره‌ها بر روی یكدیگر را تسهیل می كند . دیسك كمر ممكن است در اثر فشارهای وارد شده ، حالت نرمی خود را از دست بدهد و به سمت كانال نخاعی كه محل عبور نخاع و ریشه های عصبی است بیرون زدگی پیدا می كند.

وی خاطرنشان كرد : دردهای ناحیه كمری از جمله شایع‌ترین مشكلاتی است كه موجب می شود افراد به درمانگاه ها مراجعه كنند و تقریبا بیش از 90درصد مردم دردهای ناحیه كمر را تجربه كرده اند .

استادیار دانشگاه علوم پزشكی مشهد یادآور شد : دردهای ناحیه كمر به سن، جنس، شغل و نحوه زندگی بستگی دارد و یكی از مهمترین علل دردهای این ناحیه مشكلات دیسك است كه منجر به دردهای خفیف تا شدید و حتی عوارض برگشت ناپذیر یا عارضه‌های مهمتری برای بیمار می شود .

به گفته میرمغزی ، بروز دردهای ناگهانی، كاهش درد در زمان استراحت و افزایش آن در در زمان فعالیت و حركت ، انتشار درد به پاها و و اختلال در حس به صورت گزگز و مورمورشدن از علائم ابتلا به دیسك كمر است . تشخیص ابتلا به دیسك كمر با كمك معاینات بالینی ، انجام عكسبرداری وام آر آی ( MRI ) امكان پذیر است.

وی خاطرنشان كرد : استفاده از درمانهای طبی ، فیزیوتراپی و در نهایت عمل جراحی از جمله راهكارهای درمانی بیماری دیسك كمر است ولی راهكارهای پیشگیری از دیسك نیز وجود دارد كه از آن جمله می توان به درست نشستن ، راه رفتن و حتی خوابیدن صحیح در كنار انجام حركات ورزشی مناسب و نشستن بر روی صندلی های استاندارد در محیط كار اشاره كرد.

منبع : ایرنا




تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:ستون فقرات,دیسک کمر,ام آر آی,

 استرس

چند روز پیش یک مفسر محافظه‌کار در سن 43 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. آیا شغل پراسترس و شخصیت همیشه عصبانی او در مرگ زودهنگامش نقش داشت؟ اصلا استرس و خشم چه‌طور می‌تواند باعث مرگ انسان شود؟

اندرو بریتبارت، مفسر برجسته محافظه‌کار، چند روز پیش بر اثر یک سکته قلبی مشکوک در حالی که تنها 43 سال سن داشت درگذشت. شاید شما هم موارد مشابهیرا سراغ داشته باشید. سوالی که چنین مرگ‌های ناگهانی به دنبال می‌آورند این است که چه عاملی، باعث مرگ او شد؟ در این مورد، آیا طبیعت پراسترس شغل او و یا شخصیت عصبانی و انفجاری که وی به داشتن آن معروف بود در مرگ زودهنگامش نقش داشت؟
ادامه مطلب...


 

معلم یک کودکستان به بچه های کلاس گفت که میخواهد با آنها بازی کند.

او به آنها گفت که فردا هر کدام یک کیسه پلاستیکی بردارند و درون آن به تعداد آدمهایی که ازآنها بدشان میآید،

 سیب زمینی بریزند و با خود به کودکستان بیاورند.

فردا بچه ها با کیسه های پلاستیکی به کودکستان آمدند.

 در کیسه بعضی ها 2 بعضی ها 3، و بعضی ها 5 سیب زمینی بود.

معلم به بچه ها گفت: تا یک هفته هر کجا که می روند کیسه پلاستیکی را با خود ببرند.

روزها به همین ترتیب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردند به شکایت از بوی سیب زمینی های گندیده. به علاوه ،آنهایی که سیب زمینی بیشتری داشتند از حمل آن بار سنگین خسته شده بودند.

پس از گذشت یک هفته بازی بالاخره تمام شد و بچه ها راحت شدند.

معلم از بچه ها پرسید: از اینکه یک هفته سیب زمینی ها را با خود حمل می کردید چه احساسی داشتید؟

بچه ها از اینکه مجبور بودند ، سیب زمینی های بد بو و سنگین را همه جا با خود حمل کنند شکایت داشتند.

آنگاه معلم منظور اصلی خود را از این بازی، این چنین توضیح داد:

این درست شبیه وضعیتی است که شما کینه آدم هایی که دوستشان ندارید را در دل خود نگه می دارید و همه جا با خود می برید

 بوی بد کینه و نفرت قلب شما را فاسد می کند و شما آن را به همه جا همراه خود حمل می کنید . حالا که شما بوی بدسیب زمینی ها را فقط برای یک هفته نتوانستید تحمل کنید. پس چطور می خواهید بوی بد نفرت را برای تمام عمر در دل خود تحمل کنید؟

 

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می کوبد رونده باش 

امید هیچ معجزه ای از یک مرده نیست 

           پس زنده باش . . .




تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:کینه,نفرت,داستان کوتاه,

  شرکت انویا اعلام کرد با استفاده از گونه جدید کاتد باتری، باتری‌های لیتیومی یونی این شرکت می‌توانند گستره خودروهای الکتریکی را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

به گزارش فارس، انویا، کمپانی پنج ساله تولید کننده باتری مدعی است نسل جدید باتری‌هایش انقلابی در تکنولوژی سلولی لیتیوم یونی ایجاد خواهند کرد که منجر به افزایش تراکم انرژی و کاهش بسیار زیاد هزینه‌ها در باتری‌های لیتیوم یونی می‌شود.

مهندسین انویا سیستمز، برای بهبود عملکرد باتری‌ها، کاتد جدید منگنزی‌ طراحی کرده‌اند که در حالت عادی عضو بسیار پرهزینه‌ای در پیل باتری است.

این باتری‌ها در پروژه‌ای به ارزش 125 دلار در هر کیلووات ساعت، به ازاء 400 وات ساعت در کیلوگرم تست شدند، که حجم انرژی بیشتری نسبت به اکثریت باتری‌های موجود است و هزینه ان معادل نیمی از هزینه‌ای است که امروزه تولیدکنندگان اتومبیل می‌پردازند.

منبع : فارس نیوز




تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:باتری,باتری لیتیوم,

 

مطالعات جدید حاكی از آن است كه مصرف روزانه مكمل های ویتامین A خطر ابتلا به سرطان پوست را به ویژه در زنان كاهش می دهد.

به گزارش دیلی میل، محققان دریافته اند 'رتینول' كه مولفه اصلی ویتامین A است، عامل حفاظتی در برابر ابتلا به سرطان پوست است.

به گفته دكتر' مریم عسگری ' مجری ایرانی این پژوهش، قوی ترین تاثیرات محافظتی رتینول در زنان مشاهده شده است .با این حال، چنین ارتباطی بین مصرف ویتامین A از طریق مواد غذایی موجود در هویج، تخم مرغ و شیر و كاهش سرطان پوست دیده نشد.

برای این مطالعه، محققان كالیفرنیای شمالی 70 هزار زن و مردی كه ویتامین A را از طریق مواد غذایی و مكمل های غذایی مصرف می كردند، مورد بررسی قرار دادند.

این یافته ها، نشان داد افرادی كه به طور منظم رتینول مصرف كردند، 60 درصد كمتر به سرطان پوست مبتلا شدند. این در حالی است افرادی كه روزانه بیشترین دوز رتینول معادل 1200 گرم در روز مصرف می كردند 74 درصد از خطر ابتلا به سرطان پوست محافظت شدند.

اما هیچ ارتباطی بین مصرف ویتامین A موجود در جگر، تخم مرغ و شیر و كاهش خطر ابتلا به سرطان پوست یافت نشد.

همچنین مصرف كاروتنوئیدهایی كه به وفور در سبزیجاتی مانند هویج و گوجه فرنگی وجود دارد موجب كاهش جذب تركیبات آسیب زننده به پوست نشد.

عسگری در این مورد گفت: داده های ما حاكی از آن است كه تعامل احتمالی بین مصرف مكمل رتینول و منطقه آناتومیك ملانوم وجود دارد. به گفته وی، منطقه آناتومیك ملانوم منطقه ای است كه در معرض نور آفتاب قرار می گیرد.

احتمالا تاثیرات رتینول با قرار گرفتن در معرض آفتاب كاهش می یابد. با این حال محققان از این یافته ها كاملا متقاعد نشده اند و خواستار انجام بررسی های بیشتری در این زمینه هستند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Investigative Dermatology منتشر شده است.




تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:ویتامین A,سرطان پوست,رتینول,آناتومیك ملانوم,

 

تصوير مهرداد يکم بر سکه اش
به نوشته مورخان رومي ـ يوناني و ارمني و تطبيق تقويمها، مِهرداد يکم ششمين شاه ايران از دودمان اشكانيان [معروف به مهرداد بزرگ] يكم مارس سال 173 پيش از ميلاد دراجتماع بزرگان ايران اعلام كرد كه تصميم گرفته است كشور داراي ضوابط لاتغيير (اصول اساسي) شود تا حقوق و تكاليف همه [دولت و ملت] در آن روشن باشد. اين تصميم مِهرداد مورد تاييد حاضران در نشست قرارگرفت و ايران داراي قانون اساسی و دو مجلس شد كه مجموعه این دو مجلس را «مِهستان» مي گفتند (مِه به كسر «ميم» به معناي بزرگ). انتخاب وليعهد از ميان شاهزادگان، اعلان جنگ و پيشنهاد صلح، بسيج نيرو، عزل شاه درصورت ديوانه شدن و بيماري ممتد و ...، تغيير اشل مالياتها و صدور دستور ضرب سكه با تصوير تازه، تعيين شاهان ارمنستان، تاييد تشريفاتي (ضمني) شاهان پارسي تبار سرزمين پنتوس (منطقه ساحلي جنوب و جنوب شرقی درياي سياه در آناتولي به پايتختي شهر سينوپ) و انتصاب فرمانده كل ارتش براي يك دوره معيّن و يا مديريت جنگ از جمله اختيارات مهستان بود. در موارد متعدد، مِهستان كه بنیادی مشابه سناي روم بود شخص شاه را به عنوان فرمانده ارتش، فرمانده جبهه و مسئول لشكركشي تعيين كرده بود. 



تاریخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:دمکراسی,مهستان,مهرداد یکم,اشکانیان,

 بنز

شرکت خودروسازی Daimler آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد گوشی هوشمند آیفون را درسری جدید مدل‌های کلاس A مرسدس بنز به کار گیرد.

 

از این پس افرادی که خودروهای کلاس A مرسدس بنز را خریداری می‌کنند انواع امکانات الکترونیکی و دیجیتالی از مانیتور هوشمند داخلی گرفته تا سیستم کنترلی مرکزی برای ایجاد امنیت بیشتر را در اختیار خواهند داشت.

شرکت Daimler در این خودروهای جدید از سیستم کنترل صوتی Siri نیز بهره برده است. این سیستم به سرنشینان اتومبیل امکان می‌دهد پیام‌های دریافت شده را بشنوند و پیام‌ جدید ارسال کنند، موسیقی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و دیگر فعالیت‌های مورد نظر خود را در اتومبیل انجام دهند.

این سیستم به کمک ترکیب فناوری Drive Kit Plus و ابزار Digital DriveStyle فعالیت خود را انجام می‌دهد. رانندگان مدل جدید اتومبیل‌های سری A بنز همچنین می‌توانند حین سوار رانندگی به صورت کاملا ایمن با شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک در ارتباط باشند، شبکه‌های رادیویی را انتخاب کنند، نرم‌افزار مربوط به گیرنده ماهواره‌ای GPS مربوط به سیستم Garmin را که مربوط به وضعیت لحظه به لحظه ترافیک در خیابان‌ها می‌شود در اختیار بگیرند، نقشه سه‌بعدی را در اختیار داشته باشند و سیستم‌ جست‌وجوگر اتومبیل را مورد استفاده قرار دهند تا دریابند که در این لحظه اتومبیل در چه موقعیتی قرار گرفته است.

این قابلیت که از طریق گوشی هوشمند آیفون توسط راننده به کار گرفته می‌شود، به راننده کمک می‌کند تا در پارکینگ‌های شلوغ محل استقرار اتومبیل را شناسایی کند.




تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:بنز,مرسدس بنز,دایملر,آیفون,مانیتور هوشمند,

 
Angry Birds

آیا شما هم به همه مراحل Angry Birds مسلط شده اید؟ اگر اینطور است حالا می توانید با یک تیر کمان بجه گانه واقغی دوباره Angry Birds بازی کنید!

احتمالا تا کنون Angry Birds برای شما هم مقداری خسته کننده شده اما راهی وجود دارد تا این بازی دوست داشتنی را دوباره برایتان جذاب و هیجان انگیز کند.
Simon Ford درMbed وسیله جالبی را طراحی کرده، یک تیرکمان بچه گانه که به وسیله آن می توانید پرنده های جنگجوی خود را به صورت واقعی پرتاب کنید. ایده ای که پشت این پروژه یعنی پروژه DIY است از یک فیلم نمایشی کوتاه درباره اینکه چطور خیلی ساده دستگاه USB خودمان را بسازیم ، الهام گرفته شده است و این پروژه می خواهد این تیرو کمان را به یک موس تبدیل کند.
این تیر و کمان در واقع ساخته دست شخصی به نام کریس جرت است که با شاخه درختی که آن را در جنگل Epping لندن پیدا کرده بود ساخته شده است. سپس Ford به دنیال شاخه های بیشتری گشت و در نهایت موفق به طراحی یک تیر و کمان شد که روی آن شتاب سنج، میکروکنترلر، کش سنسور دار و یک دستگاه عکسبرداری و پورت USB ادغام شده اند.
این میکرو کنترل در اصل به عنوان مغز این دستگاه عمل می کند و در کنار آن شتاب سنج زاویه و شیب پرتاب را اندازه گیری می کند و کش سنسور دار مقدار کشش باند لاستیکی را می سنجد. در آخر اتصال دهنده USB که در پایه دستگاه تعبیه شده این امکان را به شما می دهد تا تیر کمانتان را به کامپیوتر وصل کنید.
Ford سپس کدهایی را نوشت که این اطلاعات را به صورت حرکت های موس ترجمه کند و بنابراین حالا شما می توانید پرنده های خشمگین خود را به راحتی به سوی خوکها پرتاب کنید. اگر شما هم می خواهید ساخت این دستگاه را امتحان کنید Mbed دستورالعمل کامل نحوه ساخت این تیرو کمان را روی سایت خود قرار داده است.
منبع : خبرآنلاین



تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:پرندگان خشمگین,Angry Birds,بازی رایانه ای,

 سرطان

نتایج جدیدترین مطالعات علمی نشان می دهد سبك زندگی افراد تاثیر چشمگیری در خطر ابتلا به سرطان در آنها دارد.

به گزارش دیلی اكسپرس، 'برنارد استوارت' استاد سرطان شناسی دانشگاه 'نیو ساوت ولز ' استرالیا گفت ، قرار نگرفتن در معرض مواد شیمیایی در غذاها و محصولات مصرفی مهمترین اقدامات برای پیشگیری از سرطان است.

به گفته این استاد دانشگاه ، اقداماتی از جمله سیگار نكشیدن، عدم مصرف الكل، كاهش وزن و قرار نگرفتن زیاد در معرض آفتاب می تواند به پیشگیری از سرطان كمك كند.

استوارت افزود :توجه نكردن به این پیام ها سلامتی را به خطر می اندازد.

نتایح این تحقیقات در نشریه Lancet Oncology منتشر شده است.

وی با اشاره به اینكه سرطان شدیدترین بیماری است كه كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را درگیر خود كرده است اظهار داشت : افراد می توانند با سبك و شیوه سالم زندگی، خطر ابتلاء به سرطان را از خود دور كنند.

به گفته وی اگر چه شواهدی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر بروز سرطان وجود دارد اما خطر ابتلاء به سرطان ناشی از آلودگی هوا دستكم 10 برابر كمتر از سیگار كشیدن است.

اگرچه قرار گرفتن اندك در معرض مواد شیمیایی سرطان زا موجود در مواد غذایی آلوده و استفاده از برخی محصولات مصرفی خاص، خطرناك است اما این عوامل هرگز به عنوان عوامل اصلی بروز سرطان در كشورهای توسعه یافته معرفی نشده اند.

پزشكان سیگار نكشیدن ، عدم مصرف مشروبات الكلی ، كاهش مصرف گوشت قرمز، فعالیت بدنی و ورزش را از جمله اقدامات پیشگیرانه سرطان عنوان می كنند.

منبع : ایرنا




تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:سرطان,مواد شیمیایی,آلودگی هوا,

  امروز همزمان است با سالروز درگذشت استاد غلامحسین بنان و از سویی دیگر صد سالگی مردی که شناسه‌ی تمام و کمال موسیقی ایران است. بزرگمردی که هنوز نام گرانش بر تارک هفت آسمان پرفروغ موسیقی و هنر ایران‌زمین می‌درخشد و بر بلندای آن همچون اختری یگانه پابرجا و استوار نورافشانی می‌کند این وادی عشق و همایون و شهناز را.
استاد بنان در 10 اردیبهشت‌ماه ۱۲۹۰ خورشیدی در قلهک تهران زاده شد. خواننده‌‌ای که از سال ۱۳۲۱ تا دهه‌ی ۵۰ در زمینه‌ی موسیقی ملی ایران کارهای بسیار و البته ماندگاری انجام داد از شش سالگی خوانندگی و نوازندگی ارگ و پیانو را آغاز کرد و در این راه از راهنمایی‌‌های مادرش که پیانو را بسیار خوب مینواخت بهره‌ها گرفت. نخستین استاد او پدرش بود و دومین استاد، مرحوم میرزا طاهر ضیاء ذاکرین رثایی و سومین استادش مرحوم ناصر سیف بوده‌اند.

ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:بنان,غلامحسین بنان,موسیقی,

 زعفران

براساس نتایج تحقیق پژوهشگران دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس، پیكروكروسین استخراج شده از زعفران در بهبود تومورهای سینه در موشهای صحرایی نقش موثری دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، 'حمید حیدرزاده ' كارشناس ارشد بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت مدرس و از پژوهشگران این تحقیق گفت : در این‌ تحقیق دو تركیب استخراج شده از زعفران (سافرانال و پیكروكروسین) كه در گروه منوترپن‌آلدئیدها هستند ، مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان كرد: براین اساس اثر پیكروكروسین در مقایسه با عصاره زعفران و سافرانال بر روی سرطان سینه القاءشده در موش‌های صحرایی و مكانیسم‌های احتمالی این اثرات مورد بررسی قرار گرفت كه پیكروكروسین اثر بسیاری موثری در درمان سرطان سینه داشت .

وی افزود: درحال حاضر زعفران به عنوان تركیب ضد سرطان شناخته می شود ولی اثرات كوموتاژنی آن نیز هنگامی كه با برخی مواد جهش‌زا استفاده می شود ، گزارش شده است.

حیدرزاده یادآور شد: درمطالعات قبلی اثرات ضدسرطانی عصاره زعفران و كاروتنوئیدهای (كروسین و كروستین) استخراج شده از آن را بر تومورهای القاء شده توسط NMU در موش‌های صحرایی بررسی شده بود . براساس نتایج این تحقیق تمامی این تركیبات در زعفران با درجات متفاوتی، اثرات ضد سرطانی از‌ خود نشان داده اند.

این پژوهش با راهنمایی دكتر 'سیده زهرا بطحایی ' عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است .

منبع : ایرنا




  با ورود دلار توسط دلالان قیمت دلار کاهش یافته و به دنبال آن قیمت سکه نیز رو به کاهش نهاد.

 

قیمت سکه در روز شنبه که به 825 هزار تومان رسیده بود با 20 هزار تومان کاهش امروز 805 هزار تومان شد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز 805 هزار تومان، سکه طرح جدید 800 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 397 هزار تومان و ربع سکه هم 206 هزار تومان امروز در بازار تهران داد و ستد می شود.

گفتنی است نیم سکه 9 هزار تومان کاهش و ربع سکه 3 هزار تومان کاهش را طی 2 روز گذشته تجربه کرده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 2 هزار تومانی  79 هزار و 400 تومان و سکه یک گرمی 107 هزار تومان امروز معامله می شود.

قابل ذکر است به دلیل ورود دلار توسط دلالان به بازار ارز، دلار هم شاهد کاهش 40 تومان شد و اکنون به محدوده 1850 تا 1860 تومان رسیده است و به گفته برخی صرافان بازار حالت نزولی به خود گرفته است که همین امر موجب کاهش قیمت سکه هم شده است.

منبع : طلانیوز




تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:سکه,سکه بهار آزادی,

  این بسته نرم افزاری که مخصوص گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان Belle طراحی شده، شامل ابزارهای مختلفی است و هم اکنون برای گوشی های نوکیا موجود می باشد.

ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:آفیس,مایکروسافت,سیمبیان,نوکیا,Belle,

  دهخداعلي اكبر دهخدا رجل فرهنگي ـ سیاسی ايران و مولف فرهنگ دهخدا ساعت شش و نیم بعد از ظهر هفتم اسفند 1334 در 78 سالگی درخانه اش در تهران درگذشت و خبر آن با ذکر کارهایی که برای وطن کرده بود روز بعد و تا چند روز در رسانه های وقت انتشار یافت. دهخدا که در سال 1258 هجری خورشیدی در محله سنگلج تهران به دنیا آمده و والدین او قزوینی بودند پس از انجام تحصیلات و دو سال اقامت در اروپا بکار نوشتن در روزنامه صور اسرافیل پرداخته بود. محمدعلی شاه که نیش قلم دهخدارا متوجه خود دید، نخست اورا تهدید به اعدام کرد و چون نتیجه نگرفت در سال 1287 به تبعید خارج از وطن فرستاد که نخست در فرانسه و سپس در سویس اقامت گزید و به نوشتن مقاله و ضدیت با استبداد ادامه داد. وی دربازگشت به وطن به نمایندگی از شهر کرمان به مجلس رفت و بموازات کار مجلس به روزنامه نگاری ادامه داد و در چند روزنامه ازجمله روزنامه مجلس مطلب می نوشت. طنزهای او تحت عنوان «چرند و پرند» کهنه شدنی نخواهند بود. مقالات حساس را به نام «دخو» امضا می کرد.

دهخدا طرح لغتنامه را که با دهها جلد بزرگترین فرهنگ لغات به زبان پارسی است در سال 1293 تهیه کرد و به تصویب وزارت معارف (فرهنگ) و سپس مجلس رسانید تا به هزینه دولت چاپ شود و (همانند کشورهای دیگر که حامی انتشار کتابهای رفرنس هستند) یک سازمان بوجود آید تا دائما آن را تکمیل کند. وی دکتر محمد معین (1297 – 1350) استاد ادبیات فارسی را جانشین و وصیّ خود در تکمیل لغتنامه قرارداد زیرا که نگران بود پیش از اتمام این مجموعه، فوت کند. آخرین جلد لغتنامه در سال 1359 به زیر چاپ رفت. این لغتنامه که در «سی. دی.» هم قرارگرفته بصورت آنلاین و رایگان در دسترس مخاطبان در سراسر جهان است.

ادامه مطلب...


تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:دهخدا,لغتنامه,

 

محققان، رویدادهای مولكولی و سیگنال دهی خاصی را كشف كرده اند كه ویتامین D با استفاده از آنها می تواند التهاب را مهار كند.

به گزارش دیلی میل، دانشمندان در آزمایش ها نشان دادند میزان كم ویتامین D نمی تواند التهاب را مهار كند.در حالی كه میزان مناسب و توصیه شده آن توانایی مهار التهاب را دارد.

این بررسی نقش ویتامین D را در زنجیره ای از رویدادهای سلولی از اتصال به DNA از طریق مسیر سیگنال دهی خاص، گرفته تا كاهش پروتئین هایی كه التهاب را هدف قرار می دهند، تشریح می كند.

افراد مبتلا به بیماری های التهابی مزمن مانند آسم، آرتریت و سرطان پروستات كه كمبود ویتامین D دارند ، می توانند از مصرف مكمل های ویتامین D بهره مند شوند تا میزان این ویتامین در بدن آنها به بالای 30 نانوگرم بر میلی لیتر برسد.

محققان سازوكار خاصی را بررسی كردند كه ویتامین D می تواند با استفاده از آن در زمینه ایمنی بدن عمل كند.

دانشمندان گلبول های سفید خون انسان را با میزان مختلفی از این ویتامین كشت و سپس آنها را در معرض لیپوپلی ساكارید (LPS) قرار دادند.

(LPS) مولكولی است كه در لایه خارجی دیواره باكتریهای كه موجب واكنش التهابی شدید می شود، وجود دارد.

سلول هایی كه بدون ویتامین D و یا در محلول حاوی 15 نانوگرم بر میلی لیتر ویتامین D كشت داده شدند میزان زیادی 'سیتوكین IL-6' و 'TNF-alpha ' تولید كردند كه این ها عوامل مهمی در بروز واكنش التهابی هستند.

از سوی دیگر سلول هایی كه با 30 نانومتر بر میلی لیتر ویا بیشتر ویتامین D كشت داده شدند به طور چشمگیری واكنش كمتری به LPS نشان دادند.

بیشترین میزان مهار التهاب با مصرف 50 نانوگرم بر میلی گرم به دست آمد.

محققان با یك سری آزمایش های پیچیده، موقعیت های جدیدی را یافتند كه در آن گیرنده ویتامین D مستقیما به DNA می چسبد و ژنی موسوم به MKP-1 را فعال می كند.

این ژن قادر است در التهاب ایجاد شده توسط LPS مداخله كند و آن را كاهش دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Immunology منتشر شده است.

منبع : ایرنا




تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:ویتامین D,آسم,آرتریت,سرطان پروستات,DNA,LPS,سیتوكین,

 


تصويري ازVictor Hogo
امروز زادروز نويسنده و شاعر شهير فرانسه ويكتور هوگو است كه 26 فوريه1802 به دنيا آمد و 23 ماه مه 1885پس از 83 سال زندگي در گذشت. علاقه مردم به هوگو به قدري بود كه در مراسم تدفين او بيش از دو ميليون نفر شركت كردند كه تا آن زمان در تاريخ جهان بي سابقه بود. با حسابي كه كرده اند ، هوگو در طول عمر خود هر روز 100 سطر نثر و 20 سطر نظم نوشته است. معروفترين داستانهاي او « گوژ پشت نتردام » و « بينوايان » هستند كه هنوز تجديد چاپ مي شوند و به همه زبانهاي جهان ترجمه شده اند.
     هوگو افكار فلسفي ــ اجتماعي خود را درقالب داستان منعكس مي ساخت. ساده زيستن و شاد بودن را تشويق مي كرد و اندوه و بينوائي را شايسته انسان نمي دانست. وي مشكلات اجنماعي و سياسي پس از انقلاب را درك و منعكس كرده است . هوگو در بينوايان نوشته است كه عشق به مردم و مردمدوستي ، انسان را به خدا نزديك مي سازد. هوگو از دوستداران ناپلئون بود.
منبع : دکتر انوشیروان کیهانی زاده



  به زودی زمانی فرا می‌رسد که برای شارژ گوشی یا لپ تاپ خود مجبور نخواهید بود دنبال پریز برق بگردید. در آن زمان به مدد تلاش دانشمندان خواهید توانست انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه‌های همراه خود را از طریق گرمای بدنتان تامین کنید. هم اکنون گروهی از دانشمندان مشغول مطالعه و ساخت پارچه‌ای هستند که می‌تواند گرمای بدن انسان را جذب و آن را به الکتریسیته تبدیل کند. 


به گزارش وب سایت digitaltrends پژوهشگران مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فورست تلاش می‌کنند پارچه هوشمند و ارزان قیمتی بسازند که می‌تواند تفاوت دمایی بین دو طرف خود را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. دانشمندان این فناوری را «پارچه برقی» نامیده‌اند. اگر این پارچه در شرایطی قرار گیرد که یک طرف آن گرم‌تر از طرف دیگر باشد، می‌تواند انرژی الکتریسیته تولید کند. 

پروفسور دیوید کارول، سرپرست پژوهشگران در دانشگاه ویک فورس‌تر سازوکار تولید برق توسط این فناوری را چنین توضیح می‌دهد: 
ادامه مطلب...


 سرطان مری

محققان دانشكده پزشكی هاروارد موفق به شناسایی یكی از عوامل ناشناخته سرطان مری شدند.

به گزارش' ساینس دیلی'، پس‌مانده سلول‌های جنینی در بدن یكی از علل بروز سرطان مری و بیماری رفلكس معده است.

احتمال بروز سرطان مری در افرادی كه به رفلكس معده مبتلا هستند بیشتر است.

مری فرد سالم با یك بافت به رنگ سفید مایل به صورتی پوشیده شده‌است. در دیواره مری برخی افراد سلول‌هایی شبیه به سلول‌های روده دیده می‌شود و باعث می‌شود رنگ سفید مایل به صورتی به قرمز پررنگ گرایش پیدا كند. این وضعیت بارت ' Barrett' نامیده می‌شود و تشخیص قطعی آن تنها با نمونه برداری از ریه امكان‌پذیر است.

محققان به تازگی كشف كرده اند كه سلول‌های جنینی باقیمانده در بدن یكی از مهمترین دلایل ابتلا به این بیماری هستند.

سرطان ریه یكی از كشنده ترین انواع سرطان بوده كه درمان سخت و پیچیده ای دارد. علاوه بر آن پروتكل درمانی كه برای این نوع بیماران تجویز می‌شود به اندازه ای قوی است كه بدن بیمار توان تحمل آن را ندارد و قبل از مرگ توسط سرطان به دلیل ضعف بدنی جان خود را از دست می دهد. علاوه بر آن هزینه های درمانی به حدی زیاد است كه فرد از عهده آن بر نمی‌آید.

با توجه به اینكه دانش بشر برای درمان بیماری سرطان كافی نیست، جمع‌آوری این سلول‌ها از بدن و یا ایجاد مقاومت در مقابل آنها راهكار با ارزشی است.

محققان بر این باورند كه احتمال اینكه عامل سرطان‌های دیگر به ویژه سرطان‌هایی كه حالت‌های عفونتی و تورمی ایجاد می‌كنند با پاكسازی بدن از سلول‌های جنینی قابل درمان هستند و هزینه‌ای ناچیز دربردارند.

منبع : ایرنا




 

فرمانفرما
25 فوريه 1916 (ششم اسفند 1294 ) نيروهاي روسيه تصرف شهر كرمانشاه را پس از عقب راندن ژاندارمهاي ايران تكميل كردند. نيروهاي روسيه از چهارم اسفند به كرمانشاه رخنه كرده بودند. دفاع نيروي ژاندارم از كرمانشاه برغم نداشتن اسلحه سنگين چشمگير بود. پيش از سقوط كرمانشاه گروههايي كه ازتهران، قم و اصفهان به اين شهر رفته بودند و نيز اعضاي كميته دفاع ملي به قصر شيرين نقل مكان كرده بودند. در پي سقوط كرمانشاه، عبدالحسين ميرزا فرمانفرما رئيس الوزراء وقت به نشانه اعتراض به اقدام روسها از سمت رياست دولت كناره گيري كرد. دولت وقت ايران در آغاز جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود كه به آن احترام گذارده نشد و طرفين جنگ دامنه نبرد خودرا به وطن ما کشانيدند که نيروي نظامي کافي براي دفاع از خود نداشت. در دوران جنگ جهاني اول، نيروهاي انگلستان و روسيه با هدف جنگ با عثماني و همچنين قطع نفوذ آلمان وارد ايران شده بودند.
منبع : 
دکتر انوشیروان کیهانی زاده



تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:روسیه,کرمانشاه,فرمانفرما,

 

دانشمندان ژن جدیدی را كشف كرده اند كه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

به گزارش 'هلث دیلی'، پژوهشگران فنلاندی جهش هایی ر در ژنی موسوم به Abraxas كشف كرده اند كه با موارد سرطان سینه ارثی مرتبط است.

محققان اكنون بیش از 10 ژن را شناسایی كرده اند كه خطر بروز سرطان سینه را افزایش می دهد. مشهورترین ژن های موثر در بروز سرطان سینه BRCA1 و BRCA2 است .

اما فقط حدود 20 درصد زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه دچار جهش هایی در ژن های BRCA1 و BRCA2 می شوند كه در بسیاری از موارد به معنای وجود ژنهای مقصر دیگری در این بیماری است.

این ژن جدید خیلی رایج نیست و در 4/2 خانواده ها دارای سابقه فامیلی سرطان سینه مشاهده شده است؛اما آنچه كه اهمیت دارد این است كه این جهش در افرادی كه به سرطان سینه مبتلا نبودند یافت نشد.

'راجر گرین برگ' استادیار زیست شناسی سرطان در دانشكده پزشكی 'پنسیلوانیا' گفت: از آنجا كه این پژوهش در فنلاند انجام شده است تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد تا میزان رایج بودن این جهش در كشورهای دیگری نیز مشخص شود.

به گفته وی، در آینده زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه بهتر است تحت غربالگری جهش ژن Abraxas نیز قرار گیرند.

این محققان جهش Abraxas را در سه بیمار از 125 بیمار مبتلا به سرطان سینه دارای پیشینه خانوادگی سرطان سینه یافتند.

ظاهرا این ژن نقش مهمی را در بروز سرطان سینه ایفا می كند چرا كه با ژن BRCA1 در تعامل است.

زمانی كه پژوهشگران 991 بیمار مبتلا به سرطان سینه دیگر را مورد بررسی قرار دادند، جهش در ژن Abraxas را در یك زن كه سابقه ارثی سرطان سینه داشت مشاهده كردند.

ژن جهش یافته Abraxas مانع از آن می شود كه سلول ها، DNA آسیب دیده را ترمیم كنند.

ترمیم نشدن DNA آسیب دیده خطر سرطانی شدن سلولهای سینه را افزایش می دهد.

این ژن می تواند خطر بروز دیگر سرطانها را نیز افزایش دهد.

منبع : ایرنا




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:سرطان,سرطان سینه,Abraxas,BRCA1,BRCA2,

 

گوشی‌های هوشمند نوکیا ارزان‌تر از گذشته!

شرکت نوکیا تصمیم گرفته است در چند روز آینده گوشی جدیدی را وارد بازار کند که با سیستم عامل ویندوز فون کار می‌کند و در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند این شرکت قیمت ارزان‌تری دارد.

برخی منابع آگاه به رویترز گفته‌اند نوکیا با گوشی جدید خود قصد دارد بخش بزرگ‌تری از بازار محصولات تحت ویندوز فون را از آن خود کند.
تحلیلگران معتقدند عرضه گوشی‌های ارزان‌تر می‌تواند موفقیت زیادی برای نوکیا و مایکروسافت به همراه داشته باشد.

شرکت نوکیا همچنین قصد دارد در کنگره جهانی موبایل که ۲۷ فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، مدل جدیدی از گوشی‌های لومیای خود را نیز عرضه کند.
گوشی لومیا ۶۱۰ نوکیا نسخه جهانی و جدید لومیا ۹۰۰ به شمار می‌رود.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از این است که نوکیا قصد دارد هفته آینده مجموعه جدیدی از گوشی‌های جدید خود را وارد بازار کند.

شرکت نوکیا در سال گذشته به خاطر عدم استقبال مصرف‌کنندگان از سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت متحمل ضرر و زیان زیادی شد.
قیمت بالای محصولات تحت ویندوز فون در مقایسه با دیگر محصولات یکی از مهم‌ترین دلایل شکست این سیستم‌عامل محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سیستم‌عامل مایکروسافت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.
رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳ درصد و در مقایسه با چهار سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:نوکیا,گوشی هوشمند,ویندوز فون,Nokia,

 

شرکت گوگل که در تلاش است تا استیلای خود را در بازار فناوری‌های همراه گسترش دهد، قصد دارد رایانه لوحی ۷ اینچی خود را در بهار سال جاری میلادی وارد بازار کند.


وب سایت mobiledia به نقل از منابع نا‌شناس اعلام کرده است این شرکت قصد دارد با عرضه رایانه لوحی خود با محصولات اپل و آمازون رقابت کند. مسئولین شرکت گوگل تاکنون در مورد رایانه لوحی خود رسماً اظهار نظر نکرده‌اند اما تحلیلگران شرکت DisplaySearch گفته‌اند این رایانه لوحی دارای وضوح تصویری ۲۸۰۰ در ۸۰۰ خواهد بود. و با نسخه کاملی از اندروید Icecream Sandwich کار خواهد کرد. 

گوگل به کمک شرکت موتورولا موبیلیتی که سال گذشته خریداری کرد قصد دارد ظرفیت تولید و طراحی سخت افزارهای خود را گسترش دهد. موتورولا دارای سه رایانه لوحی 10.1  و 8.1 اینچی است که حالا گوگل مالک آن‌ها است. 

تحلیلگران معتقدند گوگل با عرضه رایانه لوحی ۷ اینچی خود قصد دارد بیش از هر چیز با آیپد ۳ و کیندل فایر آمازون رقابت کند. در حال حاضر سهم عمده بازار رایانه‌های لوحی در اختیار شرکت اپل است. اپل که با آیپد ۲ خود هم اکنون پیشتاز این بازار است قصد دارد آیپد ۳ را هم در ۳ مارس سال جاری میلادی وارد بازار کند. گفته می‌شود گوگل هم رایانه لوحی خود را در اوایل آوریل به بازار عرضه خواهد کرد. 

شرکت آمازون نیز با عرضه کیندل فایر موفقیت قابل توجهی در این بازار به دست آورده است. آمازون از نوامبر سال گذشته تاکنون توانسته بیش از ۵ میلیون دستگاه کیندل فایر بفروشد. شرکت سامسونگ نیز اخیراً وارد بازار رایانه‌های لوحی کوچک شده و یک محصول ۷. ۷ اینچی وارد بازار کرده است. 

گوگل در کنار عرضه سخت افزارهای فناوری‌های همراه گوشه چشمی هم به تامین محتوا برای این ابزار‌ها دارد. این غول جستجوگر قصد دارد با همکاری شبکه‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی کانال‌های یوتیوبی خود را بر روی رایانه‌های لوحی عرضه کند.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:رایانه لوحی,گوگل,کیندل فایر,

 

پژوهشگران آزمایش اوپرا که شهریورماه گذشته ادعا کردند نشانه‌هایی از حرکت ذرات نوترینو با سرعت بیشتر از سرعت نور را مشاهده کرده‌اند، اعلام کرده‌اند این اندازه‌گیری احتمالا به دلیل خطای انسانی است!

مجید جویاآشکار ساز OPERA در ماه سپتامبر / شهریور گذشته این ادعای انقلابی را مطرح کرد که توانسته نوترینو‌هایی را با سرعت بالاتر از سرعت نور به دام بیندازد، ادعایی که در صورت اثبات به معنای پایان حکمرانی نظریه نسبیت خاص آلبرت اینشتین بر فیزیک مدرن بود.

اما به گزارش نیوساینتیست، اکنون به نظر می‌رسد که این کشف بزرگ پیش از این که باعث تغییر قوانین فیزیک شود، باعث جدی‌تر شدن نظارت بر تجهیزات خواهد شد، چرا که اکنون سخن از خطای انسانی در این نتیجه عجیب به میان آمده است.

ادامه مطلب...


تاریخ: جمعه 5 اسفند 1390برچسب:اینشتین,نور,نوترینو,نظریه نسبیت,فیزیک,

 

مردی مقابل گل فروشی ایستاد. او می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.

وقتی از گل فروشی خارج شد٬ دختری را دید که در کنار درب نشسته بود و گریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید : دختر خوب چرا گریه می‌کنی؟

دختر گفت: می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل بخرم ولی پولم کم است. مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا٬ من برای تو یک دسته گل خیلی قشنگ می‌خرم تا آن را به مادرت بدهی.

وقتی از گل فروشی خارج می‌شدند دختر در حالی که دسته گل را در دستش گرفته بود لبخندی حاکی از خوشحالی و رضایت بر لب داشت. مرد به دختر گفت: می‌خواهی تو را برسانم؟ دختر گفت: نه، تا قبر مادرم راهی نیست!

مرد دیگرنمی‌توانست چیزی بگوید٬ بغض گلویش را گرفت و دلش شکست. طاقت نیاورد٬ به گل فروشی برگشت٬ دسته گل را پس گرفت و ۲۰۰ کیلومتر رانندگی کرد تا خودش آن را به دست مادرش هدیه بدهد!

شکسپیر می‌گوید: به جای تاج گل بزرگی که پس از مرگم برای تابوتم می‌آوری، شاخه ای از آن را همین امروز بیاور.

مرا حال باید شاد کردن     چه فایده بعد از مرگ مرا یاد کردن




تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:مادر,

   چهارم اسفند1299 (23 فوريه 1921) سلطان احمدشاه قاجار همراه با صدور اعلاميه اي حكم رياست الوزرايي سيد ضياءالدين طباطبايي يزدي و سرداري سپه ژنرال رضاخان را صادر كرد. تيپ قزاق روز پيش از آن (سوم اسفند) تهران را متصرف شده بود و فتح الله اكبر (سپهدار رشتي) رئيس الوزراء به سفارت انگلستان كه اين دولت خود حامي كودتا بود پناه برده بود!.

سرهنگ علي خان
سيدضياء پيش از كودتا عبا و عمامه را برداشت
 
ژنرال رضاخان در روز كودتا 
 
     تيپ قزاق پس از ديدار و مذاكرات ژنرال «آيرون سايد» انگليسي با ژنرال رضاخان روانه تهران شده بود و نمايندگان احمد شاه را كه براي مذاكره با رضاخان و انصراف تيپ از ورود به تهران به شاه آباد آخرين محل استقرار آن رفته بودند بازداشت كرده بود. واحدهاي تيپ پس از شنيدن سخنان مهيج سيد ضياء و دريافت پولهايي را كه باخود به شاه آباد (امامزاده حسن ـ نزديك تهران وقت) برده بود وارد پايتخت شدند و شهررا كه تنها در دو نقطه مختصر مقاومتي كرده بود متصرف شدند. مقاومت از سوي پليس بود كه با تحمل چند كشته كنار رفت.
ادامه مطلب...


تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:کودتا,رضا خان,پهلوی,احمد شاه,قاجار,

 

محققان دانشگاه كالیفرنیا موفق به شناسایی ژنی شدند كه در درمان قطعی اختلالات خونی و سرطان خون مادرزادی موثر است.

به گزارش مجله علمی' نیچر' این ژن ناشناخته Wnt 16 نام دارد و در بدن مهره داران یافت می‌شود و در ساخت سلول‌های بنیادی خون‌ساز بسیار موثر است.

درمان بیماری‌های خونی و سرطان های مادرزادی خون به روش پیوند سلول های بنیادی قابل درمان است.

در حال حاضر پیوند سلول‌های بنیادی بسته به نوع بیماری به دو روش 'اتولوگ' و 'آلوژن' انجام می‌شود كه در نوع اتولوگ پیوند پس از مراحل پیچیده پزشكی از خود بیمار به بدن او انجام می‌شود ولی در نوع آلوژن لازم است شخص اهدا كننده‌ای نیز وجود داشته باشد تا سلول های بنیادی سالم از بدن او به بیمار تزریق شود.

در حال حاضر مهمترین مانع در پیوند مغز استخوان كمبود سلول های بنیادی خون ساز و اهدا كنندگان سازگار با بدن بیمار است. علاوه بر این امكان ایجاد سلول‌های بنیادی خون‌ساز از سلول های بنیادی بند ناف و سلول‌های نخاعی قلب و نخاع وجود ندارد.

هدف اصلی پزشكان تولید سلول‌های بنیادی است كه قابلیت تولید مجدد را داشته باشد.

منبع : ایرنا




تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:ژن,سرطان,سرطان خون,اختلالات خونی,سلولهای بنیادی,

نوکیا 15 سالگی تولد ماربازی محبوب‌ترین بازی دنیا را در گوشی‌های خود را جشن گرفت.

کسانی که بیش از ۲۵ سال سن دارند از بازی Snake یا مار به عنوان اولین و دوست‌داشتنی‌ترین بازی موبایل یاد می‌کنند.
علاوه براین، ماربازی هنوز طرفداران زیادی دارد. بنابراین، در تجلیل از محبوبیت دیرپا و جشن ۱۵ سالگی حضور این بازی در گوشی‌های نوکیا، حقایقی در مورد این بازی که جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بازی دنیا به شمار می‌رود عنوان می‌شود:

به گزارش ایتنا، ماربازی قدمتی بیش از حضور در گوشی‌های نوکیا دارد. اولین بازی از نوع مار، یک بازی آرکِید به نام Blockade بود که توسط گرِملین در سال ۱۹۷۶ ساخته شد.

محبوبیت این بازی در دهه ۸۰ بیشتر شد؛ یعنی زمانی که راه خود را به ماشین حساب‌های تگزاس اینسترومنت، کامپیوترهای خانگی نظیر اپل ۲، کومودور ۶۴ و … باز کرد و از آنجا که هیچ کس صاحب این بازی نبود، نسخه‌هایی از آن تقریبا برای تمام کنسول‌های بازی تولید شد.

ماربازی اولین بار در سال ۱۹۹۷ در گوشی نوکیا ۶۱۱۰ ظاهر شد.
این بازی توسط تانلی آرمانتو، مهندس طراحی، برای نرم‌افزار رابط کاربری گوشی‌های نوکیا سازگار شد.
این بازی یکی از سه بازی بود که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. بازی‌های دیگر بازی Logic و Memory بودند و تاکنون در ۴۰۰ میلیون گوشی موبایل بوده و امروزه نسخه نهم این بازی رایج است.

در سال ۱۹۹۸ دارندگان نوکیا ۷۱۱۰ توانستند با اتصال دو گوشی با هم از طریق اینفرارد نسخه دونفره آن را بازی کنند و در سال ۲۰۰۰ در نوکیا ۹۲۰۰ Communicator نسخه Snake Ex معرفی شد.

تانلی آرمانتو جایزه ویژه از MEF) Mobile Entertainment Forum) برای مشارکت در توسعه صنعت سرگرمی موبایل را در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد. 

در ضمن فرمول امتیازدهی این بازی به این شکل است: ضربه روی صفحه (۲۱۲) × مرحله (۱ تا ۹) + ۱۰۰ امتیاز اضافی برای به پایان رساندن مرحله. بیشترین حد امتیاز در مرحله اول ۳۱۲ و در مرحله نهم ۲۰۰۸ است.
 منبع : ایتنا



تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:بازی,تلفن همراه,موبایل,نوکیا,Snake,

 

پژوهشگران نوعی آزمایش خون ارایه كرده اند كه با استفاده از یك قاشق چای خوری خون، می توان بسیاری از انواع سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دانشمندان برای این آزمایش خون، ابزاری ابداع كرده اند كه سلول های سرطانی را روشن می كند.

این آزمایش از نور فروسرخ برای تشخیص تغییرات بسیار اندك در خون فردی كه سرطان به تازگی در بدنش آغاز شده و هنوز گسترش نیافته است ، استفاده می كند.

در جدیدترین بررسی های بالینی بر روی 200 بیمار و گروه كنترل، با استفاده از این آزمایش سرطان های خاصی در 90 درصد بیماران و همچنین نوع سرطان تشخیص داده شد.

این شیوه هنوز در مراحل اولیه آزمایش های بالینی قرار دارد.اما هدف، ارایه شیوه كارا، ارزان و ساده ای برای تشخیص انواع بسیاری از سرطانهاست.

این محققان قصد دارند سرطان را زمانی كه بیماری فرد هنوز خود را نمایان نكرده است و سالم به نظر می رسد تشخیص دهند پیش از آن كه سرطان فرصت متاستاز (گسترش به سایر نقاط بدن ) را بیابد.

درصورتی كه چنین شیوه ای به تایید برسد بیمار به درمان كمتری نیاز دارد ، كمتر آزار می بیند و احتمال زنده ماندش بیشتر است.

قرار است آزمایش های بالینی این شیوه در18 ماه آینده انجام شود.

منبع : ایرنا




تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:آزمایش خون,سرطان,سلولهای سرطانی,

 آرتروز

رییس انجمن علمی جراحی زانو ، آرتورسكوپی و آسیب های ورزشی ایران گفت: وزن نامناسب ، رانندگی طولانی مدت در ترافیك به خصوص در شهرهایی مانند تهران وبالاوپایین رفتن زیاد ازپله منجر به درد و برخی مواقع آرتروز زانو می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، ' محمد رازی ' روز سه شنبه در حاشیه دومین كنگره دوسالانه بین المللی جراحان زانو ، آرتورسكوپی و آسیب های ورزشی ایران در جمع خبرنگاران افزود: آسیب و پارگی رباط صلیبی قدامی زانو از جمله آسیب هایی است كه بیشتر جوانان در هنگام ورزش و حركات تمرینی با آن روبرو می شوند.

وی اظهارداشت: این درحالی است كه افراد میانسال نیز كم و بیش به دلیل كم تحركی ، وزن زیاد ، نحوه زندگی و نوع شغل دچار سائیدگی و درد مفصل زانو می شوند كه در واقع این دردها پیش بیماری آرتروز محسوب می شوند.

رازی یادآور شد : برخی از مشاغل در تشدید درد زانو موثر هستند چنان چه شغل های مانند بنایی ، موزاییك كاری ، تعمیركار خودرو كه وارد چاله هایی مكانیكی می شوند و یا مشاغلی كه نیاز به نشستن طولانی مدت دارد در ایجاد دردهای زانو و آسیب به آن نقش بسیار موثری دارند.

رییس انجمن علمی جراحی زانو گفت : راه رفتن یا دویدن زیاد به مفاصل زانو فشار وارد می كند و در افرادی كه اضافه وزن دارند این فشار به صورت تصاعدی می تواند موجب آسیب زانو شود.

وی با اشاره به نقش تغذیه در سلامت جسمانی انسان افزود: بدن انسان نیازمند تغذیه مناسب شامل سبزیجات ، میوه ها ، مواد گوشتی ، دریایی و لبنیات است كه همه این ها برای سلامتی جسم انسان لازم هستند .

دومین كنگره دوسالانه بین المللی جراحان زانو ، آرتورسكوپی و آسیب های ورزشی امروز - سه شنبه - در جزیره كیش آغاز شد . این كنگره تا پنجم اسفندماه ادامه دارد .

منبع : ایرنا




 فوجیتسو

فوجیتسو، بزرگ‌ترین شرکت عرضه کننده محصولات و خدمات آی تی در ژاپن قصد دارد طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی خود را وارد بازار اروپا کند. 
به گزارش رویترز، فوجیتسو که هم اکنون بزرگ‌ترین سازنده فناوری‌های همراه در ژاپن است و یک پنجم بازار این محصولات را در این کشور در اختیار خود دارد، می‌کوشد استیلای شرکت‌های اپل و سامسونگ در بازار اروپا را به چالش بطلبد.

رویترز که این خبر را از روزنامه فایننشال تایمز نقل کرده است درباره زمان دقیق عرضه محصولات فوجیتسو در بازار اروپا جزئیات بیشتری را فاش نکرده و فقط نوشته است این شرکت قصد دارد در عرض سه تا پنج سال آینده سهم خود را در این بازار دو رقمی کند. 

فایننشال تایمز در گزارش خود تصریح کرده است که فوجیتسو تا کنون در ساخت محصولات خود بر فناوری‌هایی تمرکز کرده که بیشتر مناسب بازارهای داخلی ژاپن است، اما حالا سعی می‌کند در تولید گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی جدید خود از فناوری‌های‌هایی بهره ببرد که در سطح جهان قابل استفاده است. 

دورخیز فوجیتسو برای تصاحب بازار اروپا در حالی صورت می‌گیرد که ماسامی یاماموتو، رئیس این شرکت ژاپنی دو ماه قبل از اوضاع نامساعد اقتصادی اروپا اظهار نگرانی کرده و گفته بود یک بحران اقتصادی احتمالی در اروپا مهم‌ترین خطر پیش روی ما در سال آینده است.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:فوجیتسو,گوشی هوشمند,رایانه لوحی,
آخرین مطالب