اندروید را می‌توان پرکاربرد‌ترین سیستم عامل ویژه فناوری‌های همراه در سراسر جهان دانست. پرکاربرد بودن این سیستم عامل باعث شده طراحان و سازندگان بدافزارهای ویژه فناوری‌های همراه نیز شیفته این سیستم عامل شوند. شرکت جونیپر در گزارش تازه خود اعلام کرده است بدافزارهای اندروید در سال ۲۰۱۱ بیش از سه هزار درصد رشد داشته است.


بر اساس گزارش شرکت جونیپر، بدافزارهایی که سیستم عامل اندروید را هدف گرفته‌اند، در هفت ماه آخر سال گذشته ۳۳۲۵ درصد افزایش یافته است. هم اکنون اندروید 46.7 درصد از کل بدافزارهای ویژه فناوری‌های همراه را به خود اختصاص داده است. جالب است که سهم این سیستم عامل از بازار فناوری‌های همراه نیز 46.9 درصد است. 


سیستم عامل Java ME که در فناوری‌های تحت ویندوز فون و سیمبین کاربرد زیادی دارد، از نظر آسیب پذیری در مقابل بدافزار‌ها پس از اندروید رتبه دوم را دارد. هم اکنون ۴۱ درصد از بدافزارهای موجود قابلیت نفوذ به این سیستم عامل را دارند.


شرکت جونیپر اعلام کرده است که در سال گذشته علاوه بر افزایش بدافزارهای ویژه فناوری همراه، بر پیچیدگی آن‌ها نیز افزوده شده است. طراحان بدافزار‌ها با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی می‌کوشند کاربران را نسبت به دانلود و نصب این بدافزا‌رها بفریبند.


رشد بی‌رویه بدافزارهای اندروید نتیجه مستقیم بازار آزاد و باز این سیستم عامل است. در این بازار هر طراح و سازنده نرم افزاری به راحتی می‌تواند برنامه و نرم افزاری را طراحی و آن را به کاربران اندروید عرضه کند. هکر‌ها هم علاقه بیشتری به اندروید دارند چرا که این سیستم عامل کاربران و دستگاه‌های بیشتری را پوشش می‌دهد. البته شرکت گوگل سعی می‌کند با ارائه خدمات بونسر خود این مشکل را تا حدی بر طرف کند. بونسر نرم افزارهای کاربردی ویژه اندروید را اسکن می‌کند و بدافزارهای شناسایی شده را حذف می‌کند. 

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:اندروید,سیستم عامل,بدافزار,

  راي دادگاه جنايي تهران سي ام بهمن 1322 (19 فوريه 1944) درباره متهمان به قتل زندانيان سياسي با تزريق آمپول هوا و وسائل ديگر صادر شد. اين وقايع زندان، پيش از شهريور 1320 (اشغال نظامي ايران) و تغيير رئيس کشور روي داده بود. طبق حكم دادگاه جنايي تهران، پزشك احمدي (پزشك زندان) به اعدام و سرپاس[سرتیپ پلیس] مختاري كه در زمان ارتكاب اين قتلها رئيس شهرباني [پلیس کل کشور] بود به ده سال زندان محكوم شده بود. بقيه متهمان به شش سال زندان تا حبس ابد محكوم شده بودند. فرخي يزدي روزنامه نگار و سردار اسعد بختياري (جعفرقلي خان) دوتن از اين مقتولان زندان بودند. پزشك احمدي پس از اشغال نظامي ايران توسط نيروهاي انگلستان و شوروي، به عراق گريخته و در بغداد پنهان شده بود كه بعدا دستگير و به ايران مسترد گرديده بود.
     جعفرقلي خان سردار اسعد در كابينه هاي متعدد وزير بود و هنگام بازداشت و انتقال به زندان قصر هم وزيرجنگ بود كه ناگهان و بدون مقدمه، به اراده رضاشاه دستگير شده بود. وي به همراه رضاشاه به مازندران رفته بود كه دربابل اورا دستگير كرده بودند. وي كه از مشروطه خواهان بنام بود توسط سرهنگ سياسي رئيس آگاهي پليس (تأمينات) به تهران منتقل و تحويل زندان قصر شده بود. تقريبا همزمان، به دستور رضاشاه عده اي از سران ايلهاي بختياري، بوير احمد و چهارلنگ نيز دستگير شده بودند كه دهم فروردين 1313 به حكم دادگاه نظامي اعدام شدند. گفته شده است كه در همين روز و در زندان قصر، سردار اسعد (معروف به سردار بهادر) با تزريق آمپول هوا توسط پزشك احمدي كشته شده بود. جعفرقلي خان كه هنگام مرگ 55 ساله بود پسر عليقلي خان بختياري بود. عليقلي خان بود كه با سواران خود از اصفهان به تهران آمده و با كمك مجاهدان گيلان و مازندران و افراد يپرم خان پايتخت را تصرف و محمدعلي شاه قاجار را كه راه استبداد درپيش گرفته بود بركنار كردند. درپي درگذشت عليقلي خان، لقب «سردار اسعد» به جعفرقلي خان داده شده بود. جعفرقلي خان كه مدتي هم استاندار كرمان بود در آغاز پادشاهي رضاشاه از دوستان نزديك او بود.
    سرهنگ نيرومند يكي ديگر از متهمان پرونده قتلهاي مخالفان سياسي دولت وقت به حبس ابد محكوم شده بود. دادگاه جنايي تهران سرهنگ راسخ را هم كه از ماجرا آگاه بود و به قوه قضايي خبر نداده بود تا عدالت اجرا شود به جرم اختفاي جرم به شش سال زندان محكوم ساخت.
    

Farrokhi Yazdi
 


    

(Jaafargholi Bakhtiari (Srdar As’ad)
 

منبع : دکتر انوشیروان کیهانی زاده 




  رضا شاه - رضا خانچهار روز پس از تصويب مجلس شوراي ملي، ژنرال رضاخان پهلوي رسما خودرا فرمانده كل نيروهاي مسلح ايران اعلام داشت. مجلس شورا در جلسه 26 بهمن ماه 1303 (15 فوريه 1925) خود برغم مخالفت هواداران سلطان احمد شاه قاجار، فرماندهي كل قوا (نيروهاي دفاعيه و تامينيه) را از شاه وقت سلب كرد و به ژنرال رضاخان داد. در آن زمان رضاخان پهلوي رئيس الوزراء و وزيرجنگ بود.
     در مصوبه پارلمان اضافه شده بود كه بدون راي مجلس اين سمت از ژنرال رضا خان سلب نمي تواند بشود.
    هواداران احمد شاه که با اين مصوبه، بوي خطر را استشمام کرده بودند بعدا تلاش بسيار كردند كه سلطان احمدشاه را از اروپا به وطن بازگردانند كه موفق نشدند.




تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:رضا شاه,رضا خان,مجلس شورا,فرمانده کل قوا,

 

سکه بهار آزادیمدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی گفت: پیش فروش سكه در هفته جاری به صورت هشت ماهه انجام می شود.

'عباس كمره ای'با بیان آن كه در هفته جاری پیش فروش سكه به صورت شش ماهه انجام نمی شود، اظهار داشت: نرخ سكه پیش فروش هشت ماهه در هفته جاری پنج میلیون و 989 هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این پرسش كه آیا پیش فروش شش ماهه سكه به طور كلی متوقف شده است، گفت: تصمیم گیری در مورد نحوه پیش فروش به صورت هفتگی و پس از پایش وضعیت انجام می شود و بر همین اساس در هفته جاری پیش فروش شش ماهه نخواهیم داشت.

به گفته كمره ای، پیش فروش هشت ماهه با نرخ مذكور از امروز تا پایان هفته (چهارم اسفند ماه) در شعب بانك ملی انجام می شود.

منبع : طلانیوز




 

توران شهریاری:

نگه کن به تاريخ پيشينيان

به آيينه‌ي روشن باستان

به بگذشته ها، رفته ها، دورها

به سرچشمه روشن نورها

زن و مرد با هم برابر بدند

زنان کاردانان کشور بدند

بسي کار را زن بگرفتي به دست

 که در آن نبوديش ضعف و شکست

چو مردان به نيروي دانشوري

بگرديد شايسته سروري

گهي گشت الهام بخش هنر

ز سر پنجه اش شد هنر جلوه گر

گهي رزمجو گه سياستمدار

 

گهي شد روان از پي کشت و کار

گهي جاي بگرفت بر پشت زين

که برخاست از مرد و زن آفرين

 

ادامه مطلب...


تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:جشن اسفندگان,روز زن,روز مادر,

 

پژوهشگران نشان داده‌اند می‌توان با تولید ردایی نامرئی، ساختمان‌ها را در برابر امواج زمین‌لرزه نامرئی کرد. امواج زلزله از کنار این ساختمان‌ها که توسط پلاستیک فشرده پوشیده شده‌اند، عبور خواهند کرد.


محبوبه عمیدی: نامرئی شدن که تا همین چند سال پیش تنها بخشی هیجان‌انگیز از داستان‌ها و فیلم‌های علمی‌تخیلی بود به کمک محققان متعدد پا به دنیای علم و فناوری گذاشته و امروزه می‌توان به کمک آن اجسام را در برابر امواج نور و صدا نامرئی کرد؛ اما تازه‌ترین تلاش ریاضی‌دانان دانشگاه منچستر می‌تواند به تولید ردایی نامرئی (شبیه آن‌چه هری پاتر می‌پوشید) منجر شود که برای نامرئی کردن ساختمان‌ها در برابر لرزش زمین و امواج زلزله به کار گرفته خواهد شد.
ادامه مطلب...


تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:ساختمان,زلزله,نامرئی,متامتریال,

 

وطنسروده‌ای بسیار زیبا از مصطفی بادکوبه‌ای، پیشکشی به همه‌‌ی میهن دوستان ارجمند:

شبی، دل بود و دلدارِ خردمند / دل از دیدار دلبر، شاد و خرسند

که با بانگ بنان و نام ایران / دو چشمم شد ز شور عشق، گریان

چو دلبر شور اشک شوق را دید / به شیرینی ز من مستانه پرسید

بگو جانا که مفهوم وطن چیست / که به مهرش، دلی گر هست دل نیست

به زیر پرچم ایران نشستیم / و در را جز به روی عشق بستیم

به یمن عشق در ناب سفتم / و در وصف وطن این‌گونه گفتم

 وطن خاکی سراسر افتخار است / که از جمشید و از کِی، یادگار است

وطن یعنی نژاد آریایی / نجابت، مهرورزی، با صفایی

وطن خاک اشوزرتشت جاوید / که دل را می‌برد تا اوج خورشید

ادامه مطلب...


تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:وطن,ایران,آریایی,

 

کاکائو

قرن‌هاست که انسان از کاکائو استفاده می‌کند. او از این ماده حتی برای دارویی و جادوگری هم استاده کرده ،اما تقاضای امروز آنقدر بالاست که اگر فکری برای حفظ درخت‌های کاکائو نشود، شکلاتی برای هدیه دادن هم وجود نخواهد داشت.

محبوبه عمیدی: مایاها کاکائو را غذای خدایان می‌دانستند، کوبایی‌ها در قرن نوزدهم و پس از آنها آشپزهای آمریکایی از کاکائو به عنوان محرک استفاده می‌کردند و معتقد بودند این ماده می‌تواند هضم غذا را برای معده‌های ضعیف آسان‌تر کند. شاعران کاکائو را ماده‌ای ماوراء الطبیعه توصیف می‌کرند و مردم عادی سال‌های سال است که آن‌را هدیه می‌دهند.

اگر به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم، می‌بینیم سالانه حدود 90میلیارد دلار برای خرید شکلات هزینه می‌شود و رشد این بازار طی سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت اما از طرف دیگر اوضاع برای درخت‌های کاکائو چندان تعریفی ندارد. آفات نباتی، آلودگی‌های قارچی، عدم دسترسی کشاورزان به کود مناسب و حتی تغییرات آب‌و‌هوایی این درخت‌ها را بین می‌برد و اگر محققان برای بهبود نژادهای آن، آموزش کشاورزان برای مبارزه با آفات و آبیاری صحیح درخت‌های کاکائو تلاش نکنند، ممکن است طی قرن‌های آینده دیگر از شکلات خبری نباشد.  

تاریخچه شکلات از 500 سال قبل از میلاد تاکنون

ادامه مطلب...


 

استخوان مصنوعیپژوهشگران دانشگاه واشنگتن موفق به تولید موادی با ساختار استخوانی با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی شدند.
به گزارش ' ساینس' كاربرد اصلی این مواد كه كاملاً شبیه استخوان است در ارتوپدی و دندانپزشكی است. 
مواد استخوانی تولیدشده توسط این پرینتر سه‌بعدی با استخوان‌های طبیعی پس از گذشت زمان كوتاهی كاملاً تركیب می‌شود و تمام آثار بیماری از بین می‌رود. به طور خلاصه می‌توان گفت كه این استخوان‌های مصنوعی به‌صورت یك داربست برای استخوان‌های طبیعی محسوب می‌شود و نقش محافظتی دارد. 
مراحل اولیه استفاده از این استخوانها روی موش‌ و خرگوش با موفقیت انجام شده است. 
مدیر این پروژه تحقیقاتی می گوید زمانی كه استخوان فرد دچار شكستگی می شود از آن استخوان سی تی اسكن تهیه و سپس آن تصویر را وارد برنامه اتوكد می كنیم و استخوان جدید را طراحی می‌كنیم سپس به پرینتر سه‌بعدی دستور ساخت آن را می‌دهیم، پس از آن استخوان تولید شده را در بدن بیمار قرار می دهیم. 
پزشكان امیدوارند كه در آینده ای نزدیك می توان با استفاده از این روش بیماران مبتلا به پوكی استخوان را به‌طور كامل درمان كرد. 
منبع : ایرنا



 

شرکت آمازون بعد از عرضه موفق کیندل فایر اکنون قصد دارد دو رایانه لوحی دیگر را وارد بازار کند. 

به گزارش سایت zdnet دو رایانه لوحی تا تابستان امسال به بازار عرضه خواهند شد. این دو محصول نسخه به روز رسانی شده کیندل فایر ۷ اینچی و یک رایانهٔ لوحی جدید ۹ اینچی است. رایانه لوحی جدید ۹ اینچی آمازون، یک پردازنده ۴ هسته‌ای دارد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به رابط ۳G و دوربین عکاسی اشاره کرد. 

آمازون قطعاً مانند کیندل فایر قصد دارد یک قیمت متفاوت و مشتری پسند برای این رایانه لوحی تعیین کند و برای اعلام آن تا عرضه آی پد ۳ و مشخص شدن قیمت آن صبر خواهد کرد.

پیش بینی‌ها حاکی از این مسأله است که آمازون در سال جاری بین 12.7  تا 14.9 میلیون کیندل فایر خواهد فروخت که این آمار در سه ماهه چهارم سال بین 5.6  تا 6 میلیون نسخه رشد خواهد داشت.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:آمازون,کیندل فایر,kindle fire,رایانه لوحی,

 

محققان مرکز سرطان ملبورن اعلام کردند که آسپرین به دلیل بستن چاکراه‌های شیمیایی رساننده غذا به تومورها می‌توانند مانع پیشرفت سرطان ‌شوند.

دانشمندان مرکز سرطان ملبورن اعلام کرده‌اند که مولکولهایی مانند آسپرین می‌توانند با کاهش سرعت نقل و انتقال در مجاری لنفاوی ظرفیت بازتولید سلولهای سرطانی در تومورها را کاهش می‌دهند.

پزشکان مدتها در این باره تردید داشتند که داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین می‌توانند به توقف گسترش سلولهای سرطانی کمک کنند اما قادر به تعیین علت اصلی این کار نبودند.

پزشکان معتقدند که این کار پیشرفتی عمده از نظر بیوشیمی در تشخیص و شناسایی عوامل دخیل در این زمینه است.

این کشف می‌تواند به ساخت داروهایی بهتر منجر شود که می‌توانند بسیاری تومورها از جمله سرطان پستان و پروستات را متوقف کنند.

سال گذشته نیز یافته‌های منتشر شده در مجله لنست نشان داد با استفاده روزانه از آسپرین میزان ابتلا به سرطانهای، روده، پروستات، ریه، مغز و گلو کاهش یافته است.

بسیاری پزشکان مصرف مداوم آسپرین برای کاهش خطر حمله قلبی را نیز توصیه می‌کنند.




تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:آسپرین,تومور,سرطان,بیوشیمی,

 

گوشتیک محقق طب اسلامی گفت: گوشت منجمد گاو و گوساله هیچ سودی ندارد و مصرف آن می‌تواند در طولانی مدت موجب بروز بیماری‌هایی مانند رماتیسم، ام اس، ناراحتی‌های پوستی مثل تیرگی پوست و سفید شدن زودرس موها ‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: گوشت‌های منجمد صرفنظر از اینکه چه نوع گوشتی است بر اثر انجماد پروتئین‌هایش دناتوره (خراب) می‌شود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: گوشت‌های منجمد نسبت به گوشت‌های تازه دارای طبیعتی سردتر است؛ گوشت گوسفند و شتر دارای طبیعتی گرم و تر است که برای سردمزاجان و افرادی که دارای طبع بلغم و سودا هستند، مفید است.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: گوشت گاو و گوساله دارای طبیعتی سرد است و انجماد گوشت موجب سردتر شدن طبیعت آن می‌شود که این نوع گوشت برای هیچ نوع مزاجی مناسب نیست و مصرف این نوع گوشت برای گرم مزاجان هیچ سود و زیانی ندارد.

ابوالحبیب بیان داشت: میزان مواد معدنی، پروتئین و چربی گوشت‌های منجمد نسبت به گوشت‌های تازه کمتر است.

وی تصریح کرد: مصرف گوشت منجمد موجب بروز بیماری‌هایی مانند رماتیسم، ام اس، ناراحتی‌های پوستی مثل تیرگی پوست و سفید شدن زودرس موها می‌شود.

منبع : فارس نیوز




اپل رایانه لوحی

شرکت اپل با همکاری تامین کنندگان قطعات خود در آسیا در حال ساخت رایانه لوحی جدیدی است که اندازه آن از ۸ اینچ بیشتر نیست. ظاهراً اپل قصد دارد به کمک این رایانه لوحی ۸ اینچی با رایانه‌های لوحی آمازون و سامسونگ رقابت کند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع نا‌شناس گزارش کرده است که رایانه لوحی جدید اپل از نظر وضوح تصویر همانند آیپد ۲ است. اپل برای تامین صفحه نمایش محصول جدید خود با شرکت کره‌ای ال جی و شرکت تایوانی AU Optronics همکاری می‌کند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده در روزهای اخیر، اپل قصد دارد در ماه مارس سال جاری آیپد ۳ خود را نیز وارد بازار کند. اما به نظر می‌آید هدف این شرکت از عرضه رایانه لوحی ۸ اینچی رقابت با محصولات سامسونگ و به ویژه کیندل فایر آمازون باشد.

ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:اپل,آی پد,رایانه لوحی,

 

کراک

ماده مخدر كراك كه حاوی اسیدهای دست ساز، قرص های روان گردان و آمونیاك است از چنان قدرت تخریبی برخوردار است كه برخی از كارشناسان میزان ویرانگری آن را به مراتب بیشتر از سایر مخدرها می دانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، كارشناسان حوزه اعتیاد ضمن هشدار به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود تاكید كردند كه مصرف این معجون مخدر سرانجام به نابودی فرد منجر می شود.

ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:کراک,اعتیاد,فیزیولو‍‍‍‍‍ژی,

 

نیمبل (Nimble)

شرکت نیمبل (Nimble) که طراح و عرضه کننده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای کوچک است، اخیراً راهکار نرم افزاری خود را با شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی یکپارچه کرده است.

به گزارش وب سایت Zdnet نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این شرکت که Nimble 2.0 نام دارد به شرکت‌های کاربر اجازه می‌دهد تعاملات اجتماعی مشتریان خود را که خارج از محیط این برنامه صورت می‌گیرد با محتوای راهکار نرم افزاری خود تلفیق کنند. قابلیت جدید این نرم افزار کاربران را قادر می‌کند راهکار مدیریت ارتباط با مشتری خود را با پیام‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، توئی‌تر، گوگل پلاس و غیره منتشر می‌شود، یکپارچه و هماهنگ کنند. 

ادامه مطلب...


 

طلارئیس کل بانک مرکزی از ورود 8 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده این بانک پس از عید به بازار، رشد 5.5 درصدی اقتصادی در سال 89، افزایش نرخ تورم به 20 درصد و سه برابر شدن ذخایر طلای ایران خبر داد و گفت: حساب جاری بانکها تا 25 روز قبل بدهکار بود.

 

محمود بهمنی در همایش "سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید" گفت: همه بانک‌های مرکزی در دنیا به چند نکته از جمله اشتغال بالا، رشد اقتصادی، ثبات قیمت‌ها، ثبات نرخ سود و بهره و ثبات بازارهای مالی و ارزی توجه دارند.

 

به گزارش مهررئیس کل بانک مرکزی ثبات قیمت‌‌ها را به عنوان اصلی ترین سیاست پولی دانست و افزود: 

ادامه مطلب...


تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:طلا,ذخیره طلا,بانک مرکزی,

 

چای

یك متخصص تغذیه گفت: روزانه بیش از یك میلیارد فنجان چای در دنیا مصرف می شود كه وجود كافئین، فلوئور و بخصوص آنتی اكسیدان ها و تانن ها در چای، از بروز برخی سرطان ها پیشگیری می كند اما مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود.

'پریسا ترابی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یكی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در دنیا بخصوص كشورهای آسیایی مانند ایران، چای است.

وی اضافه كرد: مصرف بیش از سه فنجان چای در روز به دلیل دریافت كافئین زیاد، قند یا شكری است كه همراه این نوشیدنی مصرف می شود و نیز به دلیل كاهش جذب آهن موجود در مواد غذایی به افراد توصیه نمی شود.

وی تاكید كرد عادت به مصرف روزانه چای در كودكان می تواند به مرور باعث كم اشتهایی و كم آبی بدن شود.

این متخصص تغذیه درباره مصرف نوعی چای موسوم به 'چای سفید' گفت: این نوع از چای بیشترین مقادیر آنتی اكسیدان ها و كمترین مقدار كافئین را در مقایسه با سایر چای ها دارا است و به دلیل عدم انجام فرآیند های مرسوم، رنگ سفید آن غالب است.

وی اظهار داشت: چای سبز نیز نوعی چای است كه آنزیم های موجود در برگ سبز چای به وسیله بخار غیرفعال می شود و از این رو، مقدار پلی فنل ها یا همان آنتی اكسیدان موجود در برگ سبز چای بیشتر از چای سیاه بوده و خواص درمانی آن بیشتری است.

به گفته وی؛ اثربخشی چای سبز زمانی است كه روزانه دو فنجان به صورت مستمر مصرف شود.




 

استرس

كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: احساس درد در ناحیه قلب ، درد ، كتف ، دست و پا به همراه لرزش و پرش عضلانی از نشانه های استرس است .

به گزارش وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكی،'شهناز باشتی' افزود:بدخوابی، كرخت شدن قسمتهایی از بدن و عضلات، زود عصبانی شدن، خودخوری، بی قراری، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری، بدگمانی و نداشتن ثبات عاطفی، خلقی و رفتاری از دیگر نشانه های استرس هستند. 
وی ادامه داد: استرس با سن، جنس، وضعیت تاهل، رضایت شغلی، وضعیت مسكن، تحصیلات، تعادل بین میزان درآمد و هزینۀ زندگی در ارتباط است و افسردگی، اضطراب، وسواس، پرخاشگری و دردهای جسمی به دلیل استرس تشدید می شوند. 
این كارشناس خاطرنشان كرد : استرس موجب اختلالات جسمی چون ضربان قلب، اختلال در تنفس و گوارش و احساس دردهای استخوانی و جسمی می شود. 
باشتی یادآور شد : هر عملی كه موجب برهم خوردن تعادل روانی انسان و تغییرات سریع احساسی،عاطفی، خلقی و رفتاری شود، استرس زا محسوب می شود .همچنین عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگران، احساس خودكم بینی، ترس از اظهار وجود، از دست دادن اعتماد به نفس و نومیدی استرس زا است. 
به گفته وی مرگ عزیزان، ستیزه و جدایی در كانون خانواده، ترس از بیكاری، نداشتن امكانات مناسب اجتماعی، شهرنشینی و سكونت در محلات پرجمعیت و ماندن در ترافیك سنگین در راه خانه و محیط كار از دیگر عوامل استرس زا هستند . 
منبع : ایرنا



تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:پرش عضلات,لرزش عضلات,استرس,اختلالات جسمی,

 

سردرد

تقریباً 90 درصد از بیماران مبتلا به سردرد دچار سر دردهای عصبی هستند كه مهمترین علت این سردردها هیجانات عصبی است .

سردرد برای مردم پدیده ای آشناست و كمتر كسی است كه در طول عمر خود آن را تجربه نكرده باشد.
سردرد یك بیماری نیست، بلكه نشانه ای از بیماریهایی است كه از یك سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهــــــای بدخیم مغزی ختم می شود.
سردرد 'میگرن كلاسیك 'در یك سمت ناحیه گیجگاهی ظاهر می شود، به تدریج شدت درد افزایش می یابد و سردرد حالت ضرباندار به خـــود می گیرد، در این مرحله بیمار رنگ پریده و دچار تهوع و استفراغ شدیدی می شود.
سردرد میگرن كلاسیك در زنان بیشتر دیده می شود و استعداد ارثی به بروز حملات در بین افراد وجود دارد.
 تقریبا 90 درصد از بیماران مبتلا به سردرد دچار سر درد عصبی هستند و علت پیدایش این نوع سردرد، انقباض عضلات كاسه سر، گردن، شانه و صورت بوده و مهمترین دلیل پیدایش این انقباض ها، هیجانات عصبی است. درد معمولاً از ناحیه پیشـــــانی، گردن یا شانه شروع می شود و به تــدریج تمام كاسه سر را فرا می گیرد.
یكی دیگر از سردردها به علت عفونت مننژ (پرده های مغزی) ایجاد می شود كه درد در این بیماران به صورت فشرده بوده و تمام سر را فرا می گیرد، با استراحت كاهش می یابد و با حركت تشدید می شود. وجود علایمی چون تب و سفتی گردن به تشخیص كمك می كند.
نوع دیگر سردرد به علت تومورهای مغزی است كه در این نوع سردرد ها در اوایل صبح شدیدتر است، بیشتر ماهیت حمله ای دارد و با حركت سر، بلند كردن بار، عطسه و به خصوص سرفه تشدید می شود. معمولاً سردرد همراه با اختلالات خواب همراه است و گاه بیمار به علت سردرد از خواب بیدار می شود.
سردرد به علت فشار خون بالا‌ زمانی ایجاد می شود كه فشارخون افراد بالا رفته باشد، این نوع سردرد غالباً در ناحیه پس سر متمركز بوده، و با درمان فشارخون در اكثر موارد از بین می رود.
عیوب انكساری چشم ، سبب پیدایش سردردهای مكرر در ناحیه پیشانی به ویژه به هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون می شود.
سردرد ناشی از بیماریهای سینوس از التهاب و عفونت سینوسها ایجاد می شود و اغلب در ناحیه پیشانــــی است .این سردردها با درمان التهاب یا عفونت سینوس ها مرتفع می شوند.
منبع : ایرنا

 




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:سردرد,سردرد عصبی,هیجانات عصبی,میگرن,

 

ویندوز 8مایکروسافت قصد دارد که لوگوی ویندوز را همزمان با عرضه عمومی ویندوز ۸ تغییر دهد، به این ترتیب زمان خداحافظی با لوگوی رنگی ویندوز که از زمان عرضه ویندوز 3.0 در سال 1990 آن را می‌شناسیم فرا رسیده است.
سایت یاهو در این باره می‌نویسد: طبق اطلاعاتی که در سایت‌های خبری انتشار یافته است، این لوگوی جدید ترکیبی از تصویر گرافیکی یک رایانه لوحی و دکمه restart است. در واقع مایکروسافت می‌خواهد با تغییر لوگو این پیام را به کاربرانش بدهد که فصل جدیدی از تاریخ ویندوز آغاز شده است. 
مایکروسافت به احتمال زیاد در جریان کنگره جهانی موبایل که در پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، از این لوگو پرده برداری خواهد کرد. 
استیو بالمر مدت هاست می‌داند که عرضهٔ ویندوز ۸ با ریسک بالایی همراه است و لذا سعی دارد با تغییرات زیاد شرایط را برای یک عرضه موفق آماده سازد. این ویندوز دنباله روی محیط قبلی ویندوز‌های دیگر نیست و با یک معماری جدید و ویژگی‌های ابداعی بسیار زیاد دیگر، می‌تواند رقابت بهتری با سیستم عامل اپل و آندروید داشته باشد. 
مایکروسافت امیدوار است که مردم تغییر لوگوی آن را دوست داشته باشند و بتواند به عموم مردم نشان بدهد که از گذشته فاصله گرفته است. 
شاید مایکروسافت بتواند با تغییر لوگو ذهنیت مردم را نسبت به عملکرد نا‌امید کننده برخی از سیستم عامل‌هایش تا حدودی تغییردهد. کاری که اینتل با تغییر لوگوی پردازنده‌هایش انجام داد. 
منبع : همکاران سیستم



تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:مایکروسافت,ویندوز,ویندوز 8,لوگو,

 

کنکور

قانون حذف کنکور در سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مطابق آن، کنکور باید تا سال ۱۳۹۰ حذف و رقابت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گرفت.

اما این اتفاق نیفتاد و اعلام شد که تا 3سال آینده کنکور حتما حذف خواهد شد. علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه زمان حذف کنکور بین سال‌های 91 تا 93 است، گفت: به دلیل اینکه از زمان تصویب قانون حذف کنکور در وزارت آموزش و پرورش همت کافی و هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن وجود نداشت دستگاه‌های ذی‌ربط نظر خود را برای اجرای قانون حذف کنکور با تاخیر دو تا سه ساله ارائه دادند. 
وی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات برای حذف کنکور سال 91 بود، تصریح کرد: امیدواریم بین سال‌های 92 تا 93 آن سالی که می‌تواند بهترین نتیجه را با حذف کنکور داشته باشد، انتخاب شود.
ادامه مطلب...


 

مارک زاکر برگ Mark Zuckerberg

مارك زاکر برگ، موسس و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک جوان ثروتمندی است. اما حالا ورود فیس بوک به بورس باز هم بر ثروت او خواهد افزود و او را به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد کرد.

 

به گزارش اکونومیست، زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک که تصمیم گرفته سهام عمومی این شبکه اجتماعی را برای اولین بار وارد بورس کند، خود 28.4 درصد از سهام 100 میلیارد دلاری این شرکت را در اختيار دارد. این مقدار سهام می تواند ثروت زاکربرگ را 28.4 میلیارد دیگر افزایش دهد. زاکربرگ با این میزان ثروت به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد شد.

زاکر برگ هم اکنون در فهرست صد نفر ثروتمند برتر نشریه فوربز با 13.5 میلیارد دلار ثروت خالص رتبه 125 را به خود اختصاص داده است. اما افزایش 28.4 میلیارد دلاری دیگر به ثروت زاکربرگ او را به نهمین ثروتمند دنیا تبدیل خواهد کرد. البته حقوق ماهیانه 500 هزار دلاری و پاداش های نقدی را نیز باید به این مبالغ افزود.

آنچه در مورد زاکربرگ جالب توجه می نماید، رقم نجومی ثروت او نیست، بلکه سن و سال جوان اوست. در میان صد ثروتمند برتر دنیا فقط لری پیج و سرگی برین که هر دو از موسسان گوگل هستند کمتر از 40 سال سن دارند و بقیه ثروتمندان دنیا همگی پا به سن گذاشته اند.

با این همه، برای محاسبه دقیق تر ثروت زاکربرگ باید منتظر ماند عرضه اولیه سهام عمومی فیس بوک در ماه می سال جاری در بورس صورت گیرد




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:فیس بوک,ثروتمندترین,

 

محققان می گویند اگرشما تصور مثبتی درباره سلامتی خود داشته باشید، عمر طولانی‌تری خواهید داشت.

دانشمندان معتقدند که تصور مثبت درباره سلامتی، به داشتن عمر طولانی افراد کمک می‌کند.
تحقیقی نشان داد احتمال خطر مرگ در شرکت‌کنندگانی که وضعیت سلامتی خود را عالی توصیف کردند، در مقایسه با کسانی که وضعیت سلامتی خود را بد توصیف می‌کردند، کمتر است.
محققان همچنین سایر عوامل خطرزا همچون دخانیات، بیماری‌های مزمن و فشار خون بالا را، که امید به زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در نظر گرفتند.
آخرین نتایج این تحقیق، مطالعات قبلی مبنی بر افزایش سلامتی بر اثر تصور مثبت، را تائید کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، در این تحقیق از 8.000 نفر خواسته شد که ابتدا به وضعیت سلامتی خود نمره‌ای دهند و سپس مورد چکاپ قرار گرفتند.
محققان بعد از سه دهه، مجددا همان موارد را بررسی کردند و متوجه شدند کسانی که تصور مثبتی داشتند، عمر طولانی‌تر داشتند.
این تحقیق نشان داد افرادی که وضعیت سلامتی خود را بد توصیف می‌کردند، 3.3 مرتبه احتمال فوت‌شان بیشتر از بقیه بود.
این تحقیق، اولین تحقیقی می‌باشد که در فاصله زمانی طولانی، رابطه بین تصور مثبت نسبت به سلامتی و مرگ را بررسی کرده است.
البته، کارشناسانی نیز وجود دارند که معتقدند که تصور مثبت نسبت به سلامتی، بر عمر انسان تاثیری ندارد.

منبع : جام نیوز




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:طول عمر,سلامتی,تفکر مثبت,مرگ,

 

قرن‌هاست که در طب سنتی چین، پزشکان از نوعی بوته گلدار تبتی برای درمان مالاریا استفاده می کنند. اکنون دانشمندان دریافته‌اند که از این گیاه می توان به عنوان سلاحی بر ضد سالخوردگی و پیر شدن استفاده کرد.

محمود حاج‌زمان: یک بوته گلدار تبتی که با فریب دادن سلول‌ها باعث ایجاد احساس گرسنگی در آنها می‌شود، می‌تواند به عنوان سلاحی علیه تصلب چندگانه و حتی پیر شدن تبدیل شود.
به گزارش نیوساینتیست، ریشه‌های گل ادریس آبی همیشه بهار یا گنه‌گنه چینی با نام علمی Dichroa febrifuga، قرن‌هاست که در طب سنتی چین برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون تریسی کلر و همکارانش از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه هاروارد در بوستون کشف کرده‌اند که هالوفوگینون، ماده‌ای شیمیایی که از عناصر اصلی سازنده ریشه این گیاه است، مانع از برخی واکنش‌های ایمنی می‌شود که می‌توانند منجر به بروز بیماری شوند.
زمانی‌که میزان آمینواسیدها در بدن دچار کمبود می‌شود، سلول‌ها سنتز پروتئین‌های غیرضروری را متوقف می‌کنند. گروه تحقیقاتی کلر کشف کرد که هالوفوگینون با مسدود کردن آنزیمی که وظیفه رساندن آمینواسید را به این سیستم ساخت پروتئین بر عهده دارد، این کمبود را شبیه‌سازی می‌کند.

 کلر دریافت که این دارو آغازگر زنجیره‌ای شیمیایی موسوم به AAR است که مسئول کمیابی آمینواسید است. این واکنش زنجیره‌ای مانع از رشد انگل‌های مالاریا می‌شود، سلول‌های خونی را از ساختن پروتئین که باعث التهاب می‌شود باز می‌دارد و مانع از گسترش نوع خاصی از گلبول‌های سفید می‌شود که باعث بروز شرایطی همانند انسداد روده بزرگ و تصلب چندگانه می‌شوند.
این ویژگی می‌تواند باعث اثربخشی این دارو برای مقابله با بیماری‌های خودایمنی شود. اما از آنجایی‌که هالوفوگینون فقدان مواد غذایی را تقلید می‌کند، استفاده احتمالی دیگری نیز برای آن وجود دارد. حیواناتی که تنها به میزان مورد نیاز غذا می‌خورند، به عنوان موجوداتی با طول عمر بیشتر شناخته می‌شوند؛ که تا حدودی به این دلیل است که در این حیوانات از ایجاد بیماری‌هایی که شامل التهاب هستند، پیشگیری می‌شود. به گفته کلر، این مساله بدان معنا است که هالوفوگینون احتمالا می‌تواند به عنوان یک داروی ضد سالخوردگی عمل کند.

منبع : خبرآنلاین




 

گوگلشرکت گوگل به زودی خدمات جدیدی در حوزه پردازش ابری راه اندازی خواهد کرد که گوگل درایو نامیده می‌شود. گوگل این خدمات را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رایج این خدمات در بازار عرضه خواهد کرد. 
به گزارش وب سایت Digitaltrends گوگل قصد دارد خدمات پردازش ابری خود را هم بر روی رایانه‌های شخصی عرضه کند و هم بر روی فناوری‌های همراه. کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نظر خود را اعم از متن، موسیقی یا فیلم از طریق ابزارهای مختلفی که به اینترنت متصل هستند در این فضا ذخیره کنند. اشتراک فایل‌ها نیز از جمله قابلیت‌هایی است که گوگل استفاده از آن را در خدمات جدید خود امکان پذیر خواهد کرد. 

گوگل هم اکنون در ازای دریافت سالانه ۵ دلار حدود ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره در اختیار کاربران خدمات داک، جی میل و پیکاسا قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند برای استفاده از فضای ذخیره ۸۰ گیگابایتی این شرکت سالانه ۲۰ دلار بپردازند. 
ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:گوگل,پردازش ابری,گوگل درایو,

 عضو هيات مديره اتحاديه كشوري طلا و جواهر پيش‌بيني كرد كه از اوايل فروردين سال 91 بهاي سكه كاهش يابد.

 

سکه بهار آزادی

يوسف تقي‌زادگان اظهار كرد: با توجه به اينكه اولين سررسيد عرضه پيش فروش سكه توسط بانك مركزي در اوايل فروردين سال 91 خواهد بود، پيش‌بيني مي‌شود كه در آن زمان قيمت سكه تا حدودي كاهش يابد.‌

وي درباره وضعيت قيمت كنوني سكه نيز تاكيد كرد: در حال حاضر در قيمت سكه شاهد حباب 80 تا 90 هزار توماني هستيم.

بازرس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تصريح كرد: در تمام دنيا با افزايش نرخ دلار، نرخ طلا كاهش و با كاهش نرخ دلار، نرخ طلا افزايش مي‌يابد و اين موضوع در ايران برعكس است، به طوري كه با افزايش نرخ ارز، نرخ طلا هم افزايش و با كاهش نرخ ارز، نرخ طلا هم كاهش مي‌يابد.

به گزارش ایسنا، تقي‌زادگان در ادامه خواستار حراج سكه در بانك كارگشايي با قيمت‌هاي مناسب شد چرا كه به اعتقاد وي عرضه سكه با قيمت بالا باعث حبابي شدن بهاي آن مي‌شود.

منبع طلانیوز




 

رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نرخ سکه و طلا گفت: قیمت سکه امروز 825 هزار تومان است و یک گرم طلای 18 عیار هشتاد هزار و 100 تومان و در طی چند روز اخیر کاهش یا افزایش پیدا نکرده است.

 

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به بازار طلا گفت: بازار طلا نزدیک به یک هفته است که تقریبا ثابت بوده چرا که قیمت طلا در بازار جهانی از ثبات نسبی برخوردار است . با توجه به این موضوع بازار داخلی در یک هفته گذشته کم نوسان بوده و به نسبت ماههای گذشته از روال ثابتی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: امروز دوشنبه است و بورس ها شروع به کار کردند و قیمت جهانی طلا ۶ دلار افزایش پیدا کرده اما تاثیر چندانی در بازار سکه و طلا نخواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نرخ سکه و طلا گفت: قیمت سکه امروز ۸۲۵ هزار تومان است و یک گرم طلای ۱۸ عیار هشتاد هزار و ۱۰۰ تومان و در طی چند روز اخیر کاهش با افزایش پیدا نکرده است.
همچنین نیم سکه بهار آزادی با قیمت 400 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی با قیمت 205 هزار تومان در بازار امروز تهران داد و ستد می شود.  

به گزارش شفاف، کشتی آرای به دلایل افزایش قیمت طلا اشاره کرد و یاد آور شد: یک زمانی در بازار داخلی مسئله عرضه و تقاضا را داریم که این بحث موجب افزایش یا کاهش قیمت طلا می شود امازمانیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی نوسان پیدا می کند این نوسان دست ما نیست .

وی ادامه داد: قیمت سکه و طلا در هر صورت هیچ وقت ثابت نخواهد شد چرا که این نوسانات در بازار طلا طبیعی است و چنانچه قیمت بازار جهانی افزایش یا کاهش یابد در بازار داخلی نیز تاثیر می گذارد و چون قیمت داخلی طلا تابعی از قیمت های جهانی است و زمانیکه قیمت جهانی نوسان پیدا می کند قیمت های ما نیز به همان نسبت نوسان دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر به قیمت ارز اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ ارز افزایش پیدا کرده آن هم در بازار سیاه چراکه در قیمت رسمی ارز تغییری حاصل نشده است.موضوع دیگری که موجب ثبات قیمت طلا و سکه شده است ثبت نام بانک ملی برای پیش فروش سکه است که همین امر موجب شده که تعادل بازار حفظ شود.عرضه به اندازه کافی است و نیاز تقاضارا برآورده کرده که قیمت ها متعادل است.

کشتی آرای تاکید کرد: ارز در اختیار کسی نیست و اگر کسی نیاز ارزی داشته باشد نمی تواند تامین کند و این یک مشکل است. بنابراین مردم نیازشان را از بازارهای دیگر تامین می کنند و به بازار سیاه مراجعه می کنند.




تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:سکه,بهار آزادی,طلا,بازار,اتحادیه طلا و جواهر,

 

شرکت اپل آخرین رایانه لوحی آیپد را در هفته اول ماه مارس سال جاری عرضه خواهد کرد.

به گزارش رویترز، اپل قصد دارد آیپد 3 را در سان فرانسیسکوی آمریکا وارد بازار کند. این شرکت آیپد 2 خود را نیز در اوایل ماه مارس سال 2011 وارد بازار کرده بود. اپل اولین نسخه آیپد را در ژانویه 2010 عرضه کرده بود.

آیپد هم اکنون بازار نوظهور رایانه های لوحی را در اختیار خود دارد. ضمن اینکه از عمر بازار رایانه های لوحی زمان چندانی نمی گذرد، اما در این بازار رقابت های شدید و تنگاتنگی شکل گرفته است. هم اکنون شرکت آمازون با عرضه رایانه لوحی کیندل فایر که قیمت آن نصف قیمت آیپد است، توانسته بازار رایانه ای لوحی ارزان قیمت را از آن خود کند.

گزارش ها حاکی از آن است که فروش آیپد در سه ماهه چهارم سال 2011 به نسبت مدت مشابه سال قبل به دو برابر افزایش یافته و به 15.43 میلیون رسیده است.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:اپل,آی پد,آیپد 3,رایانه لوحی,

 

دانشمندان دانشکده پزشکی فینربرگ در دانشگاه نورث وسترن در حال ساخت گوشی تلفنی هستند که می‌تواند افسردگی کاربران را تشخیص دهد و با ارائه پیشنهاداتی مثل تماس با دوستان در مبارزه با افسردگی به آنها کمک کند.

به گزارش اخبار یاهو دانشمندان این دانشگاه هم اکنون تلاش می‌کنند با ساخت دستگاه‌های دیجیتالی مختلف با افسردگی و دیگر مشکلات روحی و روانی مقابله کنند. ساخت این گوشی نیز در واقع بخشی از تلاش آنها برای کمک فوری به کسانی است که دچار افسردگی هستند.

دانشمندان که این گوشی را موبیلایز (Mobilyze) نامیده اند با آزمایش آن متوجه شدند که در کاهش علایم افسردگی کاربر کارایی زیادی دارد. این گوشی می‌تواند وضعیت روحی روانی کاربر را به کمک داده‌های به دست آمده از حسگرهای مختلفی که در آن تعبیه شده است تشخیص دهد. موبیلایز با تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی کاربر و میزان فعالیت‌های او می‌تواند علایم افسردگی او را تشخیص دهد. این گوشی همچنین می‌تواند سبک زندگی کاربر را بشناسد و اگر احساس کند که کاربر دچار انزوا و گوشه گیری شده است، به او پیشنهاد می کند که با دوستانش تماس بگیرد. 

دیوید مور، روانشناس و مدیر مرکز فناوری‌های مداخله رفتاری در دانشگاه نورث وسترن درباره این گوشی گفته است: معتقدیم که موبایلیز با تشویق افراد به افزایش رفتارهای لذت بخش و رضایت بخش می تواند روحیه افراد را تقویت کند. این گوشی می‌تواند باعث خلق بازخوردهای مثبت برای کاربر شود. وقتی کسی تشویق به دیدن دوستانش می شود، از این کار لذت می برد و می خواهد این کار را دوباره تکرار کند. اما منزوی شدن فرد در خانه نتیجه عکس دارد و باعث تنبل شدن فعالیت‌های مغزی فرد می‌شود.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:تلفن همراه,موبایل,افسردگی,موبیلایز,

 

پس از تصويب برنامه حذف چهار صفر از پول ملي درجلسه مورخ 19/4/1390 هيات محترم دولت ، پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي به منظور اطلاع رساني پيرامون ابعاد مختلف برنامه مذکور از تاريخ 25/4/1390 آغار به کار کرد.
 همزمان با نکته فوق ، گروه هاي کاري تخصصي ( اقتصادي، حقوقي ، حسابداري ، فني و پشتيباني ، اطلاع رساني و فرهنگ سازي، ‌رايانه اي، تنظيم قيمت ها ) که با مسئوليت معاونت اقتصادي در بانک مرکزي جهت بررسي و برنامه‌ريزي عملياتي در زمينه هاي اجرايي برنامه اصلاح واحد پول ملي تشکيل شده بود ، بر سرعت فعاليت هاي خود افزود . نتيجه بررسي گروه هاي کاري مذکور در کارگروه طرح "اصلاح پول ملي " ارايه و سازگاري هاي لازم جهت روان سازي امور اجرايي در آن لحاظ گرديد.
در اين راستا و با توجه به لزوم اعمال اصلاحاتي در زمينه قانوني و در رابطه با موضوع واحد پول ملي ، متعاقب فعاليت هاي انجام شده ، لايحه قانوني مربوطه تهيه و در کارگروه " اصلاح پول ملي " مطرح و نهايتا به کارگروه تحولات اقتصادي ارجاع گرديد. پس از مذاکرات مفصل در جلسات کارگروه تحولات اقتصادي متن مزبور پس از اعمال اصلاحات ، نهايي و به کميسيون اقتصادي دولت ارجاع داده شد. سپس در جلسه مورخ 15/11/1390 کميسيون اقتصادي دولت که به رياست وزير محترم امور اقتصادي و دارايي و باحضور رييس کل محترم بانک مرکزي و ساير اعضاي محترم کميسيون تشکيل شد، متن لايحه مجددا بررسي و ضمن اعمال برخي اصلاحات ، مقرر گرديد نسخه نهايي در اختيار رياست محترم جمهور قرار داده شود. پس ازتاييد و امضاي ايشان لايحه مزبور جهت طي مراحل لازم و تبديل شدن به قانون ، به مجلس شوراي اسلامي تقديم و پس از تاييد و تصويب نمايندگان محترم مجلس،  الزام اجرايي به خود خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در لايحه مذکور ، زمان شروع طرح ابتداي سال 1393 در نظر گرفته شده است.
نظر به اينکه حذف صفر از پول ملي با مسايل روزمره مالي آحاد جامعه در ارتباط است ، در پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي بخشي به نظر سنجي عمومي پيرامون ابعاد مختلف برنامه اختصاص داده شده است و تحليل نتايج آن در مقاطع مختلف در همان پايگاه ارايه مي گردد . علاوه برآن ، طرح نظر سنجي ميداني نيز بر اساس اصول علمي نمونه گيري آماري توسط اداره آمار بانک مرکزي انجام پذيرفته که نتايج حاصل از نظر سنجي مذکور و تحليل مقايسه اي دو نظر سنجي در گزارش جداگانه اي در پايگاه اطلاع رساني طرح " اصلاح پول ملي " به زودي در دسترس عموم قرارداده خواهد شد.

منبع : خبرآنلاین




تاریخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:پول ملی,بانک مرکزی,اصلاح پول ملی,

 

آکادمی موسیقی ایرانی با پذیرش هنرجویان در حوزه موسیقی پاپ کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از ساخت مجموعه «شام ایرانی» به تهیه کنندگی بیژن بیرنگ، قرار است برنامه‌ای در حوزه موسیقی تولید شود که بی شباهت با برنامه‌های ماهواره‌ای در این زمینه نیست.

بیرنگ مجموعه «شام ایرانی» را با الگو گرفتن از برنامه «بفرمائید شام» تولید کرده و شرکت کنندگان در آن چهره‌‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. قسمت اول این برنامه در قالب سی دی روانه شبکه نمایش خانگی شده است.

 خبر راه اندازی آکادمی موسیقی ایرانی را اما خبرگزاری ایسنا اعلام کرده ، برنامه‌ای که چه در جزئیات اجرا و چه در نحوه برگزاری شباهت‌هایی با برنامه یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای دارد.

نیما نورمحمدی  آهنگساز و یکی از دست اندرکاران این آکادمی گفته که تا پایان این هفته فراخوان آکادمی جهت پذیرش هنرجو در ژانر پاپ منتشر می‌شود.

او  توضیح داده: 

 

ادامه مطلب...


 

از روز پنجشنبه تا به‌حال میلیون‌ها کاربر ایرانی با این سوال مواجه شد‌ه‌اند که چرا ایمیل‌ها قطع شده‌اند؟

همچنان که سرویس‌دهنده‌های خارجی از دسترس خارج هستند و هنوز مسئولی پاسخگو نیست؛ سرویس ایمیل ملی هم از نظر بسیاری از کاربران امن نیست.

پیش‌تر مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفته بودند که استفاده از پست الکترونیکی داخلی را برای کارکنان و مسوولان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و... در آینده اجباری خواهد بود اما گویا فعلا برای همه کاربران اجباری شده است.

سعیدمهدیون مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات گفته بود؛ امینت پست الکترونیکی ملی به مراتب بالا‌تر از سرویس‌های خارجی است؛ چراکه حداقل اطلاعات حیاتی و عمومی کاربران در داخل قرار دارد. او همچنین اعتقاد دارد که حتی اگر این سرویس‌ ملی امن نباشد باید به آن اطمینان کرد تا با گذشت زمان به استاندارد لازم برسد! اما حالا باگذشت بیش از 6ماه هنوز از راه‌اندازی ایمیل ملی به نشانی http://mail.iran.ir و همچنین عدم دسترسی به سرویس‌دهنده‌های خارجی ایمیل، صفحه پیغام خطای امنیتی ایمیل ملی وجود دارد و کاربران را فراری می‌دهد.

منبع : خبر آنلاین




تاریخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:ایمیل,ایمیل ملی,اینترنت,

 

نوسان قیمت سکه در بازارهای جهانی بازار داخلی را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث شد تا سکه در بازار تهران با چند هزار تومان افزایش نسبت به روزهای قبل در بازار معامله شود.

 


امروز نیز انواع سکه بهار آزادی طرح قدیم 834 هزار تومان و طرح جدید 830 هزار تومان در بازار داد و ستد می شود.

همچنین به گزارش طلانیوز، هر قطعه نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب با قیمت 399 هزار تومان و 203 هزار تومان معامله می شود و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با قیمت 100 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

قابل ذکر است قیمت یک اونس طلا در بازار جهانی 1749.42 دلار است.




تاریخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:سکه,بهار آزادی,طلا,بازار,

 




 

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی و دارای خواصی زیادی است كه از میان آنها می توان به تقویت قلب، آنتی اكسیدان و كاهش دهنده كلسترول خون اشاره كرد .

علاوه براین زنجبیل دارای خواص دیگری است كه از لخته شدن خون ، سرفه، سموم كبدی، نفخ ، تهوع و التهاب جلوگیری می كند. همچنین تقویت قلب،كاهش اسپاسم ، محرك گردش خون در مغز و كمك به هضم غذا از دیگر خواص این گیاه است .

زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه های بنفش با نام علمی ( Zingiber officinale) به دست می آید. اگرچه معمولا از زنجبیل به عنوان ریشه این گیاه نام برده می شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده این گیاه یا همان زنجبیل ، ساقه متورم شده زیرزمینی گیاه است كه “ریزوم” نام دارد.

زنجبیل از زمان های دور در چین استفاده می شده است وهنوز هم درطب سنتی چین نقش مهمی ایفا می كند. در ایران قدیم نیز این گیاه با نام 'ژنگویر' می شناختند . این گیاه از ایران و كشورهای عربی به سوی غرب سفر كرد. در غرب پزشكی یونانی به نام “دیوسكوریدس” اولین بار در قرن اول میلادی استفاده طبی زنجبیل را ثبت كرد.

** خواص درمانی زنجبیل :

ادامه مطلب...


 مایکروسافت قصد دارد نسخه آزمایشی سیستم عامل ویندوز 8 خود را در تاریخ 29 فوریه در کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا عرضه کند. انتخاب کنگره جهانی موبایل برای عرضه آزمایشی ویندوز 8 نشان می دهد مایکروسافت تصمیم گرفته است این سیستم عامل را به صورت جدی بر روی فناوری هایی مثل رایانه های لوحی مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش Informationweek مایکروسافت در تاریخ یادشده به کاربران اجازه خواهد داد نسخه آزمایشی ویندوز 8 را دانلود کرده و قابلیت های آن را مورد بررسی قرار دهند. این تصمیم در حالی از  سوی مایکروسافت اتخاذ شده است که این شرکت همیشه به کاربران محصولاتش هشدار می داد که استفاده از نرم افزارهای آزمایشی و ناتمام می تواند آسیب هایی را برای سیستم رایانه آنها در پی داشته باشد و کاربران در صورتی می توانند از این نرم افزارها استفاده کنند که مهارت های رایانه ای آنها در حد پیشرفته باشد.
 
براساس گزارش ها پس از عرضه ویندوز 1995 این عمیق ترین تغییراتی است که مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز خود می دهد. ویندوز 8 از نظر محیط شباهت زیادی با محیط سیستم عامل ویندوز فون 7 دارد. برخی خبرها نیز حاکی از این است که مایکروسافت قصد دارد دگمه استارت را از منوی سیستم عامل جدید خود حذف کند و یک منوی قابل تغییر را جایگزین آن کند. کاربران با لمس صفحه رایانه خود می توانند منوهای مختلف ویندوز 8 را باز کنند. گفته می شود در طراحی ویندوز 8 به قابلیت صفحه لمسی رایانه های لوحی و دیگر دستگاه های رایانه ای توجه زیادی شده است.
 
مایکروسافت هنوز زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 8 را اعلام نکرده است، اما تحلیلگران پیش بینی می کنند این سیستم عامل احتمالاً در تابستان سال جاری وارد بازار شود.
 
منبع : همکاران سیستم

 




 

شبكه‌ي اينترنت در سال 1991، با هدف به اشتراك گذاشتن نتايج تحقيقات فيزيك‌دانان نقاط مختلف جهان به وجود آمد و امروز يكي از كارآمد‌ترين و جامع‌ترين ابزار‌ها براي تبادل اطلاعات در اينترنت، شبكه‌ي جهاني وب است.

شبكه‌ي جهاني وب را ابتدا "تيم برنرزلي" و "روبرت كايليائو" معرفي كردند و سپس توسعه يافت. اين نظام به نظامي چند كاربره تبديل شد، به نحوي كه افراد زيادي مي‌توانستند به اطلاعاتي واحد به طور همزمان دسترسي يابند.

تيم برنرزلي صرف‌نظر از نوع نرم‌افزار، سخت‌افزار، زيرساخت‌هاي شبكه، زبان، فرهنگ، مكان جغرافيايي يا ناتوانايي‌هاي ذهني و جسمي، به اصول دسترسي جهاني توجه داشت. پس مي‌توان گفت كه مفهوم دسترس‌پذيري در قلب اينترنت قرار دارد.

ظهور وب را مي‌توان منشاء يكي از مهم‌ترين تحولات عصر حاضر در عرصه‌ي ارتباطات دانست، در اوايل دهه‌ي 1980 در آزمايشگاه فيزيك ذرات اروپا در سوئيس، دانشمندي به نام تيم برنرزلي، توسعه‌ي اتصال دروني رايانه‌هاي دنيا را مطرح كرد و پيش‌بيني كرد كه در آينده بتوان به تمام اطلاعات و فايل‌هاي مربوط به فيزيك دسترسي يافت.

ادامه مطلب...


 

مرورگر اینترنتی کروم با عرضه 17 وصله امنیتی از سوی گوگل به روز شده تا از سرقت اطلاعات کاربران توسط هکرها جلوگیری به عمل آید.

 

به گزارش فارس، با امکانات تازه ای که به کروم افزوده شده از کاربران در برابر بارگذاری بدافزار و محتوای نامناسب محافظت شده و همچنین سرعت لود شدن صفحات افزایش می یابد.

Chrome 17.0.963.46با اعمال تمامی این تغییرات برای کاربران سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده و به رایگان قابل بارگذاری است.

در صورتی که کاربر این نسخه از کروم درصدد بارگذاری محتوایی برآید که از قبل کنترل نشده و تایید نشده باشد، گوگل تلاش می کند ابتدا از صحت و امنیت این محتوا مطمئن شود.

پیش از این برخی از دیگر شرکت های سازنده مرورگرهای اینترنتی مانند مایکروسافت در IE9 از این فناوری استفاده کرده بودند.

منبع : فارس نیوز

 




 

به گزارش گاردین، شرکت کداک با سابقه بیش از ۱۱۰ سال فعالیت در زمینه تجهیزات عکاسی اعلام کرده که تولید دوربین‌های خود را متوقف می‌کند.

به گزارش ایتنا شرکت کداک که بیشتر مردم دنیا با جعبه‌های زرد رنگ فیلم دوربین‌های آنالوگ آن آشنا هستند، اعلام کرد که قصد دارد بخش تولید لوازم عکاسی خود شامل بخش تولید دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری خود را تعطیل کند.

اعلام مدیران کداک درست یک ماه بعد از انتشار خبر ورشکستگی این شرکت و شکست آن در صحنه رقابت بازار محصولات دیجیتال صورت گرفت.

مدیران کداک امیدوار هستند با این اقدام بتوانند برای پرداخت بدهی ۶.۸ میلیارد دلاری خود صرفه جویی کنند.
منبع : ایتنا



تاریخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:کداک,دوربین,دوربین عکاسی,

 



این فیلم را میکائل هافستروم فیلمنامه‌نویس و کارگردان سوئدی کارگردانی می‌کند.

حضور سیلوستر استالونه در «مقبره» اکتبر پیش قطعی شد و اکنون آرنولد شوارتزنگر قرارداد نهایی را امضاء کرده است.

شوارتزنگر پس از پایان مسئولیت خود به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا قصد داشت با این فیلم به دنیای سینما بازگردد، اما پیش از آن ترجیح داد در وسترن «آخرین ایستادگی» به کارگردانی کیم جی ـ وون فیلمساز کره‌ای نقش‌آفرینی کند که فیلمبرداری آن به تازگی به پایان رسیده است.

داستان «مقبره» درباره سرشناس‌ترین طراح ساختارهای امنیتی - بخصوص زندان‌ها - در دنیاست. مهارت‌های او زمانی مورد آزمون قرار می‌گیرد که خودش گرفتار می‌شود و به زندانی می‌افتد که خودش طراحی کرده است. او باید فردی که او را به زندان انداخته پیدا کند.

فیلمنامه «مقبره»‌ را مایلز چاپمن نوشته و جیسن کلر بازنویسی کرده است.  

شوارتزنگر و استالونه در فیلم «گوشت‌های دم توپ 2» هم همبازی هستند. شوارتزنگر سال 2010 در قسمت اول این فیلم نقشی کوتاه بازی کرد. 

او  برای بازی در مجموعه فیلم‌های «نابودگر» همین طور فیلم‌هایی چون «کونان بربر»، «کماندو»، «غارتگر»، «یادآوری کامل»، «آخرین قهرمان اکشن» و «دروغ‌های واقعی» شهرت دارد. استالونه ستاره سری فیلم‌های «راکی» و «رمبو» است.

هافستروم فیلم‌های 
«اهریمن»، «از خط خارج شده»، «1408» و «شانگهای» را در کارنامه دارد. فیلم «اهریمن» او نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود.

منبع : خبرآنلاین



آخرین مطالب