پژوهشگران شرکت مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت کند. این نرم‌افزار در واقع لحن و صدای کاربر خود را می‌آموزد و سپس با تقلید آن می‌تواند متن‌هایی به زبان‌های خارجی را بخواند.

به گزارش وب‌سایت technology review این نرم‌افزار با تجزیه و تحلیل گفته‌ها و صحبت‌های کاربر خود لحن و صدای او را تقلید می‌کند و پس از آن می‌تواند کلمات و جملات زبان‌های خارجی را به صدایی شبیه صدای کاربر خود بخواند.

فرانک سونگ، یکی از دانشمندان و پژوهشگران مایکروسافت چهارشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای در دفتر مرکزی این شرکت به معرفی این نرم‌افزار و ساز وکار آن پرداخته است. وی در این جلسه ابتدا قسمتی از صحبت‌های سرپرست پژوهشگران مایکروسافت، ریک رشید را که به زبان بومی خود ایراد کرده بود، در اختیار این نرم افزار قرار داد. این نرم افزار نیز با تجزیه و تحلیل آواها و اصوات صدای ریک رشید توانست لحن و صدای او را بیاموزد و با صدای وی متنی را به زبان‌های اسپانیولی، ماندرین، انگلیسی و ایتالیایی بخواند. صداهای خروجی به حدی شبیه صدای ریک رشید بود که گویی خود وی این جملات را به زبان‌های مختلف می‌خواند.

برای این نرم‌افزار می‌توان کاربردی زیادی تصور کرد. از یک طرف مسافران و جهانگردانی که وارد یک کشور خارجی می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند و از طرف دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان به کمک آن می توانند زبان‌های خارجی را به شیوه‌ای جذاب تر و شخصی‌تر بیاموزند. فرانک سونگ در این جلسه نشان داده است که این نرم‌افزار می‌تواند در نرم‌افزارها و برنامه‌های جهت‌یابی و موقعیت‌یابی نیز مفید واقع شود.

این نرم افزار برای یاد گرفتن لحن و صدای کاربر خود به حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:نرم افزار,تقلید صدا,مایکروسافت,

 آسپرین

یك نوع آسپرین جدید می تواند بدون این كه به سلول های عادی صدمه بزند با 11 نوع سلول سرطانی انسانی مبارزه و آنها را كوچك كند.

به گفته محققان، این دارو رشد سلول های سرطانی در مناطق كولون، پانكراس، ریه، پروستات، سینه و سرطان خون را در آزمایشگاه مهار كرده است .

'خسرو كاشفی' استاد یار دانشكده آموزش پزشكی سیتی كالج و پژوهشگر این مطالعه گفت: اجزای كلیدی این نوع جدید آسپرین بسیار قوی است و حداقل سمیت را برای سلول ها دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Medicinal Chemistry Letters منتشر شده است.

در حال حاضر محققان براین باورند كه مصرف طولانی مدت آسپرین خطرات زیادی دارد به طوری كه عوارض جانبی استفاده از آن از خونریزی زخم ها تا نارسایی كلیه را به همراه دارد . برای رفع این مشكل، محققان، هیبریدی از دو فرمولاسیون قبلی را به وجود آوردند كه آن را آسپرینNOSH نامیدند.

دانشمندان با استفاده از این روش ایمنی و پتاسیل این دارو را افزایش داده اند.

یك بازوی این آسپرین هیبریدی، اكسید نیتریك آزاد می كند كه به حفاظت از لایه معده كمك می كند.بازوی دیگر آن ، سولفید هیدروژن آزاد می كند كه توانایی آسپرین را برای مبارزه با سرطان تقویت می كند.

این نوع آسپرین بدون بر جای گذاشتن عارضه ای، تومورهای سرطان روده بزرگ را تا 85 درصد در حیوانات زنده كوچك می كند.

كاشفی افزود: اگر تاثیر این دارو بر انسان ها نیز به همین شكل باشد ، می توان از این دارو در تركیب با داروهای دیگر برای كوچك كردن تومورها قبل از شیمی درمانی و یا جراحی استفاده كرد.

آسپرین و سایر داروهای به اصطلاح غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروكسن به دلیل تاثیرشان در كاهش تورم معروف هستند.

مطالعات انجام شده در دهه 1980 نشان داد كه استفاده روازنه آسپرین برای كاهش خطر حمله قلبی و سكته مغزی مفید است .

نتایج این مطالعات در نشست سالانه انجمن آمریكایی تحقیقات سرطان در شیكاگو ارایه می شود.

منبع : ایرنا




 لبنیات

یك مطالعه كه به تازگی انجام شده نشان می دهد كه مصرف غذاهای لبنی برای سلامت مغز مفید است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان امریكایی و استرالیایی با مطالعه هزار بزرگسال دریافتند افرادی كه مرتب محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست مصرف می كنند درآزمون های توانایی ذهنی از افرادی كه هرگز و یا بندرت محصولات لبنی مصرف می كنند امتیازات بیشتری كسب می كنند.

در این مطالعه كه در مجله Neurology منتشر شده است محققان به جای تكیه كردن به گزارش افراد مورد مطالعه، سطوح مختلف چربی خون آنها را اندازه گرفتند.

مطالعات انجام شده بر روی بافت مغز به خوبی نشان می دهند كه عملكرد مغز به شدت به یك میزان خوب چربی وابسته است.

مغز ما از 60 درصد چربی تشكیل شده است. سلول های مغز با لایه های میلین كه از 75 درصد چربی تشكیل شده جدا می شود و لازم است كه چربی میلین به طورمداوم جایگزین شود.

محققان با انجام مطالعه ای دیگری بر روی 104 بازنشسته دریافتند، انسان های مسنی كه سطوح چربی مفید بیشتری در خونشان دارند كمتر به بیماری آلزایمرمبتلا می شوند.

این چربی های مفید مانند چربی ضروری امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی چرب یافت می شود.

منبع : خبرآنلاین




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:شیر,پنیر,ماست,لبنیات,مغز,آلزایمر,

 گریپ فروت

یك متخصص تغذیه گفت:گریپ فروت حاوی برخی از مواد شیمیایی است كه با آنزیم‌های تجزیه كننده انواع خاصی از داروها در روده تداخل ایجاد می كند و تاثیر دارو را كاهش می دهد.

 

دكتر'مریم جلالی' روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:وقتی دارو بخوبی در روده تجزیه نشود، میزان آن در خون افزایش یافته و می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته‌ای را موجب شود.

وی در باره داروهای متاثر از گریپ فروت افزود:بیشتر داروها این ویژگی را ندارند ولی بیش از 50 نوع دارو وجود دارد كه با مواد شیمیایی موجود در این میوه تداخل می‌كند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد:داروهایی كه برای درمان ریتم غیرطبیعی قلب، آلرژی‌،اضطراب،آسم، لخته‌های خونی، سرطان، سرفه ، افسردگی، صرع، پرفشاری خون، كلسترول بالا، عفونت، سكته های مغزی و قلبی مصرف می شوند، دارای چنین خاصیتی است.

جلالی با بیان اینكه آب گریپ فروت دارای مواد مغذی فراوان همچون ویتامین C، پتاسیم و لیكوپن است، تصریح كرد:اگر با نوشیدن آب گریپ فروت حس می‌كنید دارو عوارضی بیش از حد معمول دارد، حتما پزشك خود را از این موضوع مطلع كنید.

به گفته وی،سازمان غذا و داروی آمریكا(FDA) تمام داروها را پیش از تایید از لحاظ تاثیر آب گریپ فروت روی آنها آزمایش می‌ كند و اگر دارویی واكنش منفی به گریپ فروت نشان دهد، در كاغذ راهنمای آن، این نكته درج می شود.

وی توصیه كرد:زمانی كه دارویی برای شما تجویز می شود، حتما با پزشك خود در باره محدودیت‌ مصرف غذا و آب میوه همراه با داروی تجویز شده مشورت كنید.

منبع : ایرنا

 




 

استادیار گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت : فشارهای شدید بر ستو ن فقرات ناشی ازوزن زیاد ، نوع كار، حوادث رانندگی و حاملگی‌های مكرر زمینه ساز ابتلا به دیسك كمر است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، دكتر' محمود میرمغزی' افزود : دیسك كمر در واقع یك ماده نرم و ژلاتینی است كه بین دو مهره وجود دارد وحركت مهره‌ها بر روی یكدیگر را تسهیل می كند . دیسك كمر ممكن است در اثر فشارهای وارد شده ، حالت نرمی خود را از دست بدهد و به سمت كانال نخاعی كه محل عبور نخاع و ریشه های عصبی است بیرون زدگی پیدا می كند.

وی خاطرنشان كرد : دردهای ناحیه كمری از جمله شایع‌ترین مشكلاتی است كه موجب می شود افراد به درمانگاه ها مراجعه كنند و تقریبا بیش از 90درصد مردم دردهای ناحیه كمر را تجربه كرده اند .

استادیار دانشگاه علوم پزشكی مشهد یادآور شد : دردهای ناحیه كمر به سن، جنس، شغل و نحوه زندگی بستگی دارد و یكی از مهمترین علل دردهای این ناحیه مشكلات دیسك است كه منجر به دردهای خفیف تا شدید و حتی عوارض برگشت ناپذیر یا عارضه‌های مهمتری برای بیمار می شود .

به گفته میرمغزی ، بروز دردهای ناگهانی، كاهش درد در زمان استراحت و افزایش آن در در زمان فعالیت و حركت ، انتشار درد به پاها و و اختلال در حس به صورت گزگز و مورمورشدن از علائم ابتلا به دیسك كمر است . تشخیص ابتلا به دیسك كمر با كمك معاینات بالینی ، انجام عكسبرداری وام آر آی ( MRI ) امكان پذیر است.

وی خاطرنشان كرد : استفاده از درمانهای طبی ، فیزیوتراپی و در نهایت عمل جراحی از جمله راهكارهای درمانی بیماری دیسك كمر است ولی راهكارهای پیشگیری از دیسك نیز وجود دارد كه از آن جمله می توان به درست نشستن ، راه رفتن و حتی خوابیدن صحیح در كنار انجام حركات ورزشی مناسب و نشستن بر روی صندلی های استاندارد در محیط كار اشاره كرد.

منبع : ایرنا




تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:ستون فقرات,دیسک کمر,ام آر آی,
آخرین مطالب