مایک سیمونز(Mike Simmons)، رصدگر آمریکایی  مدیر و موسس انجمن بین المللی منجمان بدون مرز AWB گفت: 21دسامبر 2012 از لحاظ علمی پایان جهان نیست. ناآگاهی برخی اقشار مردم از موضوع های نجومی باعث دامن زدن به شایعه بی اساس 2012 شده است.

وی با بیان اینکه زمین و خورشید در ماه دسامبر به طور تقریبی در مرکز کهکشان راه شیری قرار می گیرند و این پدیده ای به طور سالانه اتفاق می افتد تاکید کرد: هیچ مقارنه یا نظم کهکشانی جدیدی در سال 2012 وجود ندارد.

سیمونز ادامه داد: هرسال به هنگام انقلاب زمستانی خورشید در نقطه ای از آسمان واقع می شود که بسیار نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری است.

موسس انجمن رصدخانه مونت ویلسون (MWOA) کالیفرنیا، شایعه تاریکی مطلق زمین را بی اساس دانست و گفت: تمام دانشمندان عرصه نجوم این موضوع را رد کرده و چنین مساله ای شایعه ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه اتفاق های نجومی در هر زمانی در حال وقوع است افزود: نباید ذهنمان را درگیر مسایل بی اساس علمی کنیم، چنین شایعه هایی در طول تاریخ وجود داشته و افراد فرصت طلب از ناآگاهی مردم به نفع خود سوء استفاده می کنند.

وی وجود نیبیرو(سیاره ای ناشناخته در راه برخورد با زمین) و داستان های دیگر درباره سیاره های متمرد را رد و اضافه کرد: اگر نیبیروای وجود داشت اخترشناسان به طور قطع آن را در دهه گذشته شناسایی می کردند و امروز با چشم غیرمسلح نیز باید دیده می شد.

سیمونز اظهار کرد: شکی نیست برای تک تک افراد روزی جهان به پایان خواهد رسید شاید پایان جهان برای من، همین امروز یا فردا باشد.

 
ادامه مطلب...


تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:,

خودرو هیبریدیمحققان یک شرکت دانش بنیان در شهرکرد موفق به ساخت خودرو هیبریدی چهار نفره از نوع بنزینی الکتریکی با مصرف سوخت 2.4 لیتر در 100 کیلومتر شدند.

 
امین جعفری از طراحان این خودروی هیبریدی با بیان این که این خودرو حداکثر شباهت را به لحاظ کارایی به خودروهای مدرن داشته و همچنین از توجیه اقتصادی لازم جهت تولید انبوه برخوردار است، افزود: خودروهای هیبریدی دو منبع انرژی (برق – بنزین) دارند و نوع تعمیم یافته خودروهای برقی هستند که معایب خودروهای برقی و احتراق داخلی تا حدود زیادی در آنها بر طرف شده است.
 
وی افزود: در این خودرو از شاسی خودرو 206 به دلیل استانداردهایی که دارد استفاده کرده‌ایم و بدنه آن از جنس کامپوزیت، فایبرگلاس است.
 
به گفته طراح این خودرو مصرف سوخت این خودرو 2.4 لیتر در 100 کیلومتر است و هزینه تمام شده برای ساخت آن بین 30 تا 35 میلیون تومان است.
 
امینی در خصوص وجه تمایز این خودروی هیبریدی با نمونه‌های مشابه اظهار کرد: در نمونه‌های مشابه خارجی دو موتور توسط دستگاهی به هم کوپل می‌شوند که این عمل بسیار پر هزینه است در حالی که در طراحی این خودرو، موتور بنزینی جلوی خودرو تعبیه شده و به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و موتور برقی بر روی اکسل عقب قرار داده شده که به این قسمت نیرو وارد می‌کند.
 
وی همچنین ادامه داد: سنسورهایی در چرخ‌های جلو قرار داده‌ایم که در هنگامی که دو موتور همزمان کار می‌کنند آنها را هم دور می‌کنند.
 
امینی در خصوص نحوه شارژ این خودروها تصریح کرد: باتری‌های این خودرو باتری‌های دو کیلو وات بر ساعت هستند که هم با برق 220 ولت شهری شارژ می‌شوند وهم از طریق ژنراتوری که به موتور بنزینی وصل شده است.
 
به گفته وی هنگامی که موتور بنزینی در حال کار است ژنراتور به حرکت در می‌آید و تولید برق می‌کند و این برق در باتری‌ها ذخیره شده و این موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو هیبریدی,بنزین,باتری,ژنراتور,

سامانه تایپ گفتار فارسی در پی دستیابی متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به فن‌آوری پیشرفته طراحی و ساخت نرم‌افزار تشخیص گفتار پیوسته فارسی و امکان تایپ مستقیم گفتار توسط رایانه‌، نسخه جدید این نرم‌افزار با قابلیت‌های قرائت متون مختلف و تشخیص خودکار گوینده طراحی شد.

 
دکتر هادی ویسی، مدیر عامل شرکت سازنده این نرم‌افزار اظهار داشت: در نسخه جدید نرم‌افزار تایپ گفتار فارسی (نویسا) چهار قابلیت جدید به کاربران عرضه شده است. این نرم‌افزار علاوه بر تایپ سریع متون همزمان با گفتار گوینده، قابلیت تبدیل متن به گفتار را هم دارد به طوری که می‌تواند متون مختلف داخل رایانه از جمله متونی که توسط خود نرم‌افزار نویسا تایپ شده را قرائت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به این نرم‌افزار افزوده شده، تشخیص لهجه و لحن و ایجاد پروفایل شخصی برای تمامی کاربران نرم‌افزار است. در نسخه جدید نویسا تعدادی صدای پیش فرض ضبط شده که وقتی کاربر تازه‌ای که صدای او در بخش آموزش صدای نرم‌افزار وارد نشده با آن کار می کند، نرم‌افزار با قابلیت تشخیص خودکار گوینده تشخیص می‌دهد که صدای او به کدام یک از صداهای پیش فرض نزدیک است و خود را با پروفایل آن هماهنگ می‌کند و در نتیجه نرم‌افزار در تشخیص گفتار و تایپ صحیح کلمات افزایش می‌یابد. این قابلیت‌ در کاربردهایی مانند تایپ سخنرانی‌ها و صحبت‌هایی که حاوی صدای چند نفر است (مانند مذاکرات صحن علنی مجلس) کارایی نرم‌افزار را بسیار افزایش می‌دهد.
 
ویسی تصریح کرد: تغییر مهم دیگر در نویسا، افزایش دقت پایه نرم‌افزار در تایپ در مقایسه با نسخه قبلی به میزان حدود 20 درصد است.
 
وی، امکان کنترل صوتی رایانه و تقویت بخش فرمان‌های صوتی را از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید عنوان و خاطرنشان کرد: تقریباً تمام کارهای رایانه شامل اجرا و کنترل برنامه‌های نصب شده در آن می‌تواند با صوت انجام شود. بدین صورت که فرد می‌تواند با صحبت کردن کارها را انجام دهد، مثلاً با گفتن "بزرگ‌تر" اندازه متن تایپ شده در نرم‌افزار Word بزرگ‌تر می‌شود؛ یا با گفتن "حذف کلمه قبلی" آخرین کلمه قبل از نشان‌نما پاک می‌شود.
 
ویسی خاطرنشان کرد: در نسخه‌های قبلی نویسا در صورت فعال بودن نرم‌افزار، هر کلامی که از دهان کاربر خارج می‌شد تایپ می‌شد؛ مثلاً در مواردی مثل کاربردهای پزشکی، وقتی پزشک مشغول گزارش‌دهی است و ناگهان شخصی وارد اتاق می‌شود یا ناگریز از پاسخ دادن به تلفن است در صورت فعال بودن برنامه همه گفتارهای وی تایپ می‌شد. در نسخه جدید با ارتقای اینترفیس کاربر و رایانه، فرد می‌تواند به صورت صوتی فرمان روشن یا خاموش را به نرم‌افزار بدهد تا فعالیت آن در مواردی که کاربر مایل به ضبط گفتارش نیست قطع شود.
 
ویسی در پایان یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه جدید نرم‌افزار را امکان ویرایش خودکار متون عنوان و اعلام کرد: عرضه عمومی نسخه جدید نرم‌افزار نویسا همزمان با نمایشگاه الکامپ تهران (19 الی 22 آذرماه 1391) آغاز می شود.
 
گفتنی است، نرم‌افزار تایپ گفتار نویسا که براساس فناوری تشخیص گفتار پیوسته مستقل از گوینده فارسی طراحی شده نخستین نرم‌افزار تایپ گفتاری به زبان فارسی است که می‌تواند گفتار کاربران را که از طریق میکروفن به رایانه منتقل می شود در محیط‌های مختلف تایپ کند. برای این کار کافی است که یک میکروفن را به رایانه متصل کرده و متن مورد نظر خود را بخوانید. در این حالت کلام شما به رایانه منتقل شده و نرم‌افزار آن را پردازش کرده و به متن معادل تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار همچنین امکان تبدیل فایل‌های صوتی ضبط شده به متن را نیز را دارد به طوری که می‌توان فایل یک سخنرانی یا مذاکرات یک نشست را به نرم‌افزار دارد و متن تایپ شده آن را تحویل گرفت.
منبع : ایسنا



تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:گفتار فارسی,تایپ,نویسا,تشخیص گفتار,

 بیست سال از ارسال اولین پیام کوتاه تلفنی یا "اس ام اس" گذشت. ایده‌ای که ابداع‌کنندگان آن هرگز تصور نمی‌کردند تا این اندازه فراگیر و جهانی شود.

 

دویچه وله نوشت:

این ایده هرچند در ابتدا خیلی ساده تصور می شود اما حالا در هر دقیقه در جهان بیش از ۱۸ میلیون اس ام اس ردوبدل می‌شود.

سوم دسامبر ۱۹۹۲، نیل پاپ‌ورت، مهندس جوان ۲۲ ساله ‌در برک شایر انگلستان، در وسط مهمانی کریسمس با گوشی تلفن همراه خود پیغامی کوتاه را برای ریچارد جارویس، رئیس خود در کمپانی "وودا فون" نوشت. او در ۲ کلمه نوشت: «کریسمس مبارک.»

 

و این جمله‌ی کوتاه اولین اس ام اس یا همان پیام کوتاه تلفنی تاریخ شد. سرویس پیام کوتاه به گفته‌ی کارشناسان از مهم‌ترین "انقلاب‌های تکنولوژیک" و نقطه‌ی عطفی در تاریخ تلفن همراه به شمار می‌رود.

نیل پاپ‌ورت بعدها خود اعتراف کرد که هرگز فکر نمی‌کرد که استفاده‌ی از سیستم پیام کوتاه تلفنی تا این اندازه محبوب و فراگیر شود. او در پانزدهمین سالگرد "اس ام اس" گفت: «آن زمان من مهندس جوانی بودم که درباره‌ی قابلیت‌های تکنولوژی فعالیت داشتم. روزی که به ایده‌ی اس ام اس فکر کردیم، تصورمان این بود که این راه هوشمندانه‌ای برای کارمندان شرکت‌های مربوط به فن‌آوری است که در داخل شرکت به جای تلفن زدن به‌هم، برای هم پیغام کوتاه بفرستند.»

 

ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:پیامک,اس ام اس,پیام کوتاه,

  مسئول کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی ابن سینا در مورد نقش عفونت های ناشی از کلامیدیا در ناباروری گفت: عفونت ناشی از کلامیدیا یک بیماری انتقال یابنده از راه تماس جنسی است که توسط یک باکتری به نام ˈکلامیدیا تراکوماتیسˈ ایجاد می شود و قابل درمان است.کالمیدیا

 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، دکتر ˈسید علی آذینˈ افزود: این بیماری می تواند سبب بروز مشکلاتی جدی در زنان و مردان، نظیر ترشحات آلت تناسلی، ناباروری و عفونت نوزاد تازه متولد شده از مادر آلوده شود.
 
این عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی ابن سینا با بیان اینکه کلامیدیا گاهی بیماری خاموش نامیده می شود و ممکن است فردی مبتلا باشد اما از آن آگاه نباشد گفت: علایم اغلب در یک تا سه هفته بعد از آلودگی بروز می کند و افراد مبتلا ممکن است نشانه هایی مانند ترشح غیرطبیعی (موکوس، چرک) از مهبل یا آلت تناسلی مردانه داشته باشند و یا هنگام ادرار کردن دچار درد شوند.
 
آذین تاکید کرد: کلامیدیا به آسانی با سوزاک اشتباه گرفته می شود و نشانه های هر دو بیماری تا حد زیادی مشابه یکدیگرند که می توانند به صورت همزمان رخ دهند.
 
وی ادامه داد: قابل اعتماد ترین روش تشخیص کلامیدیا، روش های آزمایشگاهی است و معمول ترین تست، جمع آوری یک نمونه از ترشحات آلت تناسلی مردانه و زنانه و آزمایش آن برای یافتن باکتری است.
 
وی اظهارداشت: در صورت ابتلا به عفونت کلامیدیا، این عفونت با تجویز آنتی بیوتیک های تک دوز یا در دوره های 14 تا 17 روزه درمان می شود و حتی بعد از بهبود نیز مصرف دارو باید ادامه یابد و اگر یک تا دو هفته بعد از اتمام داروها، نشانه های بیماری از بین نرفت، دوباره به پزشک مراجعه شود.
 
مسوول کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی ابن سینا گفت: سالانه بیش از یک میلیون زن به بیماری التهابی لگن (PID) مبتلا می شوند که حدود نیمی از موارد ابتلا به این بیماری، ناشی از عفونت کلامیدیاست و بسیاری از این زنان بدون علامت هستند.
 
وی اظهار داشت: بیماری التهابی لگن به التهاب لوله تخمدانی و ناباروری منجر می شود و پژوهشگران تخمین می زنند که هر ساله 100 هزار زن در اثر ابتلا به بیماری التهابی لگن نابارور می شوند.
 
منبع : ایرنا



تاریخ: یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:ˈکلامیدیا,تراکوماتیس,عفونت,ناباروری,سوزاک,,

 محققان دانشگاه فناوری چالمرز در سوئد اولین بازوی روباتیک کاشت کامل را با قابلیت کنترل ذهن ساخته‌اند که از اعصاب و بقایای ماهیچه‌های خود فرد برای تامین سطح کنترل ادراکی بیشتر از تصورات قبلی استفاده می‌کند.

 
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اجراهای اولیه این فناوری بر روی بیماران قرار است در زمستان سال جاری انجام شود.
 
اندام پروتزی که با پالسهای الکتریکی در ماهیچه‌ها کنترل می‌شوند از دهه 1960 برای معلولان در دسترس بوده اما عملکرد آنها محدود و کنترلشان سخت است. همچنین بسیاری از معلولان شیوه استاندارد استفاده از سوکت‌های متصل برای اتصال اندام مصنوعی به بدن را ناراحت‌کننده توصیف کرده‌اند.
 
محققان برای افزایش راحتی و درک‌پذیرتر کردن طراحی خود از فرآیند کاشت استخوانی(osseointegration) استفاده کردند. این فرآیند که ابتدا در دهه 1960 ساخته شده، شامل اتصال استخوان زنده به سطح یک کاشت مصنوعی بوده و برای پروتزهای گوش، چشم و بینی و همچنین پروتزهای اندام بزرگتر با موفقیت عمل کرده است.
 
در فناوری جدید این محققان، یک کاشت تیتانیومی بطور مستقیم در اسکلت فرد قرار داده شده که شامل الکترودهایی برای اتصال به اعصاب و ماهیچه‌های باقیمانده اندام معلول است. اجرای الکترودها به شیوه باعث افزایش چشمگیر در ثبات سیگنالی در مقایسه به شیوه‌های رایح کنترل پروتزها می‌شود که در آنها الکترود در سطح پوست قرار می‌گیرد.
 
پالسهای الکتریکی از اعصاب فرد با الکترودهای کاشتی دریافت شده و سپس به یک رابط عصبی منتقل می‌شوند و در عوض آنها را از میان کاشت تیتانیومی استخوانی ارسال می‌کنند. در نهایت، این پالسها با الگوریتم‌های پیچیده درون بازوی مصنوعی رمزگذاری شده و به کاربر امکان یک کنترل خوب بر حرکات پروتز را ارائه می‌کند.
 
این دست مصنوعی بسیار ماهرانه ساخته شده است. موتورهای درون هر انگشت می‌توانند بطور جداگانه و همزمان کنترل شوند که آزادی بیشتری را برای حرکات به فرد ارائه می‌کنند.
 
این پروتز همچنین قادر به ارائه سطوحی از بازخورد در زمان تحریک مسیرهای عصبی به مغز کاربر است و بسیار شبیه به بازوی واقعی عمل می‌کند.



تاریخ: شنبه 11 آذر 1391برچسب:دست مصنوعی,کاشت استخوانی,osseointegration,

 در تحقیقی علمی که به تازگی منتشر شده است، استفاده از داروهای ضدسرماخوردگی بدون تجویز پزشک احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را در افراد افزایش می دهد.

به گزارش روزنامه فیگارو،ˈ پزودوافدرینˈ موجود در داروهای ضدسرماخوردگی که بدون نسخه پزشک در داروخانه ها به فروش می رسد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در افراد افزایش می دهد.
هیچ بیماری پیش پاافتاده تر از سرماخوردگی نیست. هر فرد عادی دستکم 2 تا 3 بار در سال بدون هیچ خطری به سرماخوردگی مبتلا می شود.
با این حال، انواع داروهای فروش آزاد ضدسرماخوردگی حاوی تنگ کننده های عروقی هستند که می تواند مشکلات جدی را برای سلامتی افراد ایجاد کند.
البته این شرایط بسیار نادر است اما به دلیل خطراتی که این نوع داروها می تواند داشته باشد، باید آنها را با دقت بیشتری مصرف کرد.
بر اساس مطلب منتشر شده درخبرنامه فارماکولوژی ، به طور کلی برخی از داروها که به صورت شفاهی و بدون نسخه پزشک از سوی بیماران مصرف می شود، حاوی پزودوافدرین یک مولکول تنگ کننده عروق است که خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را در فرد افزایش می دهد.
علاوه بر این، در برخی تبلیغات ادعا می شود که بسیاری از این محصولات برای استفاده خوراکی مجاز هستند.
در فصولی از سال که ویروس ها در همه جا منتشر می شوند و رشد می کنند، هشدارها در مورد این محصولات بیشتر مطرح می شود.
به گفته دکتر ˈامانوئل بوندون گیتونˈ نویسنده این مطلب علمی، باید به افراد در مورد مصرف خودسرانه داروهای ضئ سرماخوردگی که خطرات آنها برای عموم از لحاظ آسیب شناسی باورکردنی نیست، هشدار داد و به جای آن افراد را به استفاده از سرم فیزیولوژیک تشویق کرد.
مقامات بهداشت فرانسه از چند سال پیش درپی افزایش بیماری های قلبی - عروقی استفاده خودسرانه از محصولات حاوی پزودوافدرین را ممنوع کردند.
محصولات حاوی پزودوافدرین برای رفع گرفتگی بینی استفاده می شود. این ماده باعث بی خوابی می شود و در صورت مصرف طولانی مدت به عنوان عاملی موثر در ابتلای افراد به بیماری های مختلف و حساسیت های تنفسی شناخته شده است.
 
منبع : ایرنا



تاریخ: شنبه 11 آذر 1391برچسب:سرماخوردگی,پزودوافدرین,pseudophedrine,

 دبیر ستاد توسعه فناوری میکروالکترونیک با اشاره به حمایت های انجام شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت «آی سی» برای نخستین بار در کشور خبر داد.به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر حسن حاج قاسم صابون پز، ساخت ادوات و «آی سی

»‌های مختلف آنالوگ و دیجیتال با حمایت ستاد توسعه فناوری میکرو الکترونیک را اقدام مهمی عنوان کرد که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

 

 دبیر ستاد توسعه فناوری میکرو الکترونیک در ادامه تصریح کرد: طرح «آی سی»‌ طرحی است که در آن سازمان یا فرایندی به صورتی سازماندهی شده به دانشگاه هایی که در این رابطه تمایل به همکاری داشتند، از طریق ستاد میکروالکترونیک منتقل شد تا قطعاتی که در این رابطه طراحی می کنند، منجر به ساخت شود. البته همه ابزارهای طراحی و نظام های طراحی برای آن نیز فراهم شده بود.

 وی با بیان اینکه بر اساس این طرح برای نخستین بار در کشور بر پایه برنامه ریزی و طراحی صورت گرفته، «آی سی» ساخته و تست شد، تاکید کرد: فرایند طراحی و رسیدن به محصول در این سطح گسترده ‌پیش از این وجود نداشت.

 دکتر صابون پز با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود 10 «آی سی» ساخته شده است، تصریح کرد: تعدادی از این «آی سی» ها برند جهانی دارند و می توانند در بازارهای جهانی نیز مطرح شوند.

منبع : ایسنا




تاریخ: شنبه 11 آذر 1391برچسب:آی سی,میکرو الکترونیک,

 

پژوهشگران شرکت مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت کند. این نرم‌افزار در واقع لحن و صدای کاربر خود را می‌آموزد و سپس با تقلید آن می‌تواند متن‌هایی به زبان‌های خارجی را بخواند.

به گزارش وب‌سایت technology review این نرم‌افزار با تجزیه و تحلیل گفته‌ها و صحبت‌های کاربر خود لحن و صدای او را تقلید می‌کند و پس از آن می‌تواند کلمات و جملات زبان‌های خارجی را به صدایی شبیه صدای کاربر خود بخواند.

فرانک سونگ، یکی از دانشمندان و پژوهشگران مایکروسافت چهارشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای در دفتر مرکزی این شرکت به معرفی این نرم‌افزار و ساز وکار آن پرداخته است. وی در این جلسه ابتدا قسمتی از صحبت‌های سرپرست پژوهشگران مایکروسافت، ریک رشید را که به زبان بومی خود ایراد کرده بود، در اختیار این نرم افزار قرار داد. این نرم افزار نیز با تجزیه و تحلیل آواها و اصوات صدای ریک رشید توانست لحن و صدای او را بیاموزد و با صدای وی متنی را به زبان‌های اسپانیولی، ماندرین، انگلیسی و ایتالیایی بخواند. صداهای خروجی به حدی شبیه صدای ریک رشید بود که گویی خود وی این جملات را به زبان‌های مختلف می‌خواند.

برای این نرم‌افزار می‌توان کاربردی زیادی تصور کرد. از یک طرف مسافران و جهانگردانی که وارد یک کشور خارجی می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند و از طرف دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان به کمک آن می توانند زبان‌های خارجی را به شیوه‌ای جذاب تر و شخصی‌تر بیاموزند. فرانک سونگ در این جلسه نشان داده است که این نرم‌افزار می‌تواند در نرم‌افزارها و برنامه‌های جهت‌یابی و موقعیت‌یابی نیز مفید واقع شود.

این نرم افزار برای یاد گرفتن لحن و صدای کاربر خود به حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:نرم افزار,تقلید صدا,مایکروسافت,

  شرکت انویا اعلام کرد با استفاده از گونه جدید کاتد باتری، باتری‌های لیتیومی یونی این شرکت می‌توانند گستره خودروهای الکتریکی را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

به گزارش فارس، انویا، کمپانی پنج ساله تولید کننده باتری مدعی است نسل جدید باتری‌هایش انقلابی در تکنولوژی سلولی لیتیوم یونی ایجاد خواهند کرد که منجر به افزایش تراکم انرژی و کاهش بسیار زیاد هزینه‌ها در باتری‌های لیتیوم یونی می‌شود.

مهندسین انویا سیستمز، برای بهبود عملکرد باتری‌ها، کاتد جدید منگنزی‌ طراحی کرده‌اند که در حالت عادی عضو بسیار پرهزینه‌ای در پیل باتری است.

این باتری‌ها در پروژه‌ای به ارزش 125 دلار در هر کیلووات ساعت، به ازاء 400 وات ساعت در کیلوگرم تست شدند، که حجم انرژی بیشتری نسبت به اکثریت باتری‌های موجود است و هزینه ان معادل نیمی از هزینه‌ای است که امروزه تولیدکنندگان اتومبیل می‌پردازند.

منبع : فارس نیوز




تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:باتری,باتری لیتیوم,

 بنز

شرکت خودروسازی Daimler آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد گوشی هوشمند آیفون را درسری جدید مدل‌های کلاس A مرسدس بنز به کار گیرد.

 

از این پس افرادی که خودروهای کلاس A مرسدس بنز را خریداری می‌کنند انواع امکانات الکترونیکی و دیجیتالی از مانیتور هوشمند داخلی گرفته تا سیستم کنترلی مرکزی برای ایجاد امنیت بیشتر را در اختیار خواهند داشت.

شرکت Daimler در این خودروهای جدید از سیستم کنترل صوتی Siri نیز بهره برده است. این سیستم به سرنشینان اتومبیل امکان می‌دهد پیام‌های دریافت شده را بشنوند و پیام‌ جدید ارسال کنند، موسیقی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و دیگر فعالیت‌های مورد نظر خود را در اتومبیل انجام دهند.

این سیستم به کمک ترکیب فناوری Drive Kit Plus و ابزار Digital DriveStyle فعالیت خود را انجام می‌دهد. رانندگان مدل جدید اتومبیل‌های سری A بنز همچنین می‌توانند حین سوار رانندگی به صورت کاملا ایمن با شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک در ارتباط باشند، شبکه‌های رادیویی را انتخاب کنند، نرم‌افزار مربوط به گیرنده ماهواره‌ای GPS مربوط به سیستم Garmin را که مربوط به وضعیت لحظه به لحظه ترافیک در خیابان‌ها می‌شود در اختیار بگیرند، نقشه سه‌بعدی را در اختیار داشته باشند و سیستم‌ جست‌وجوگر اتومبیل را مورد استفاده قرار دهند تا دریابند که در این لحظه اتومبیل در چه موقعیتی قرار گرفته است.

این قابلیت که از طریق گوشی هوشمند آیفون توسط راننده به کار گرفته می‌شود، به راننده کمک می‌کند تا در پارکینگ‌های شلوغ محل استقرار اتومبیل را شناسایی کند.




تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:بنز,مرسدس بنز,دایملر,آیفون,مانیتور هوشمند,

 
Angry Birds

آیا شما هم به همه مراحل Angry Birds مسلط شده اید؟ اگر اینطور است حالا می توانید با یک تیر کمان بجه گانه واقغی دوباره Angry Birds بازی کنید!

احتمالا تا کنون Angry Birds برای شما هم مقداری خسته کننده شده اما راهی وجود دارد تا این بازی دوست داشتنی را دوباره برایتان جذاب و هیجان انگیز کند.
Simon Ford درMbed وسیله جالبی را طراحی کرده، یک تیرکمان بچه گانه که به وسیله آن می توانید پرنده های جنگجوی خود را به صورت واقعی پرتاب کنید. ایده ای که پشت این پروژه یعنی پروژه DIY است از یک فیلم نمایشی کوتاه درباره اینکه چطور خیلی ساده دستگاه USB خودمان را بسازیم ، الهام گرفته شده است و این پروژه می خواهد این تیرو کمان را به یک موس تبدیل کند.
این تیر و کمان در واقع ساخته دست شخصی به نام کریس جرت است که با شاخه درختی که آن را در جنگل Epping لندن پیدا کرده بود ساخته شده است. سپس Ford به دنیال شاخه های بیشتری گشت و در نهایت موفق به طراحی یک تیر و کمان شد که روی آن شتاب سنج، میکروکنترلر، کش سنسور دار و یک دستگاه عکسبرداری و پورت USB ادغام شده اند.
این میکرو کنترل در اصل به عنوان مغز این دستگاه عمل می کند و در کنار آن شتاب سنج زاویه و شیب پرتاب را اندازه گیری می کند و کش سنسور دار مقدار کشش باند لاستیکی را می سنجد. در آخر اتصال دهنده USB که در پایه دستگاه تعبیه شده این امکان را به شما می دهد تا تیر کمانتان را به کامپیوتر وصل کنید.
Ford سپس کدهایی را نوشت که این اطلاعات را به صورت حرکت های موس ترجمه کند و بنابراین حالا شما می توانید پرنده های خشمگین خود را به راحتی به سوی خوکها پرتاب کنید. اگر شما هم می خواهید ساخت این دستگاه را امتحان کنید Mbed دستورالعمل کامل نحوه ساخت این تیرو کمان را روی سایت خود قرار داده است.
منبع : خبرآنلاین



تاریخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:پرندگان خشمگین,Angry Birds,بازی رایانه ای,

  با ورود دلار توسط دلالان قیمت دلار کاهش یافته و به دنبال آن قیمت سکه نیز رو به کاهش نهاد.

 

قیمت سکه در روز شنبه که به 825 هزار تومان رسیده بود با 20 هزار تومان کاهش امروز 805 هزار تومان شد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز 805 هزار تومان، سکه طرح جدید 800 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 397 هزار تومان و ربع سکه هم 206 هزار تومان امروز در بازار تهران داد و ستد می شود.

گفتنی است نیم سکه 9 هزار تومان کاهش و ربع سکه 3 هزار تومان کاهش را طی 2 روز گذشته تجربه کرده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 2 هزار تومانی  79 هزار و 400 تومان و سکه یک گرمی 107 هزار تومان امروز معامله می شود.

قابل ذکر است به دلیل ورود دلار توسط دلالان به بازار ارز، دلار هم شاهد کاهش 40 تومان شد و اکنون به محدوده 1850 تا 1860 تومان رسیده است و به گفته برخی صرافان بازار حالت نزولی به خود گرفته است که همین امر موجب کاهش قیمت سکه هم شده است.

منبع : طلانیوز




تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:سکه,سکه بهار آزادی,

  این بسته نرم افزاری که مخصوص گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان Belle طراحی شده، شامل ابزارهای مختلفی است و هم اکنون برای گوشی های نوکیا موجود می باشد.

ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:آفیس,مایکروسافت,سیمبیان,نوکیا,Belle,

 

محققان، رویدادهای مولكولی و سیگنال دهی خاصی را كشف كرده اند كه ویتامین D با استفاده از آنها می تواند التهاب را مهار كند.

به گزارش دیلی میل، دانشمندان در آزمایش ها نشان دادند میزان كم ویتامین D نمی تواند التهاب را مهار كند.در حالی كه میزان مناسب و توصیه شده آن توانایی مهار التهاب را دارد.

این بررسی نقش ویتامین D را در زنجیره ای از رویدادهای سلولی از اتصال به DNA از طریق مسیر سیگنال دهی خاص، گرفته تا كاهش پروتئین هایی كه التهاب را هدف قرار می دهند، تشریح می كند.

افراد مبتلا به بیماری های التهابی مزمن مانند آسم، آرتریت و سرطان پروستات كه كمبود ویتامین D دارند ، می توانند از مصرف مكمل های ویتامین D بهره مند شوند تا میزان این ویتامین در بدن آنها به بالای 30 نانوگرم بر میلی لیتر برسد.

محققان سازوكار خاصی را بررسی كردند كه ویتامین D می تواند با استفاده از آن در زمینه ایمنی بدن عمل كند.

دانشمندان گلبول های سفید خون انسان را با میزان مختلفی از این ویتامین كشت و سپس آنها را در معرض لیپوپلی ساكارید (LPS) قرار دادند.

(LPS) مولكولی است كه در لایه خارجی دیواره باكتریهای كه موجب واكنش التهابی شدید می شود، وجود دارد.

سلول هایی كه بدون ویتامین D و یا در محلول حاوی 15 نانوگرم بر میلی لیتر ویتامین D كشت داده شدند میزان زیادی 'سیتوكین IL-6' و 'TNF-alpha ' تولید كردند كه این ها عوامل مهمی در بروز واكنش التهابی هستند.

از سوی دیگر سلول هایی كه با 30 نانومتر بر میلی لیتر ویا بیشتر ویتامین D كشت داده شدند به طور چشمگیری واكنش كمتری به LPS نشان دادند.

بیشترین میزان مهار التهاب با مصرف 50 نانوگرم بر میلی گرم به دست آمد.

محققان با یك سری آزمایش های پیچیده، موقعیت های جدیدی را یافتند كه در آن گیرنده ویتامین D مستقیما به DNA می چسبد و ژنی موسوم به MKP-1 را فعال می كند.

این ژن قادر است در التهاب ایجاد شده توسط LPS مداخله كند و آن را كاهش دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Immunology منتشر شده است.

منبع : ایرنا




تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:ویتامین D,آسم,آرتریت,سرطان پروستات,DNA,LPS,سیتوكین,

  به زودی زمانی فرا می‌رسد که برای شارژ گوشی یا لپ تاپ خود مجبور نخواهید بود دنبال پریز برق بگردید. در آن زمان به مدد تلاش دانشمندان خواهید توانست انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه‌های همراه خود را از طریق گرمای بدنتان تامین کنید. هم اکنون گروهی از دانشمندان مشغول مطالعه و ساخت پارچه‌ای هستند که می‌تواند گرمای بدن انسان را جذب و آن را به الکتریسیته تبدیل کند. 


به گزارش وب سایت digitaltrends پژوهشگران مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فورست تلاش می‌کنند پارچه هوشمند و ارزان قیمتی بسازند که می‌تواند تفاوت دمایی بین دو طرف خود را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. دانشمندان این فناوری را «پارچه برقی» نامیده‌اند. اگر این پارچه در شرایطی قرار گیرد که یک طرف آن گرم‌تر از طرف دیگر باشد، می‌تواند انرژی الکتریسیته تولید کند. 

پروفسور دیوید کارول، سرپرست پژوهشگران در دانشگاه ویک فورس‌تر سازوکار تولید برق توسط این فناوری را چنین توضیح می‌دهد: 
ادامه مطلب...


 سرطان مری

محققان دانشكده پزشكی هاروارد موفق به شناسایی یكی از عوامل ناشناخته سرطان مری شدند.

به گزارش' ساینس دیلی'، پس‌مانده سلول‌های جنینی در بدن یكی از علل بروز سرطان مری و بیماری رفلكس معده است.

احتمال بروز سرطان مری در افرادی كه به رفلكس معده مبتلا هستند بیشتر است.

مری فرد سالم با یك بافت به رنگ سفید مایل به صورتی پوشیده شده‌است. در دیواره مری برخی افراد سلول‌هایی شبیه به سلول‌های روده دیده می‌شود و باعث می‌شود رنگ سفید مایل به صورتی به قرمز پررنگ گرایش پیدا كند. این وضعیت بارت ' Barrett' نامیده می‌شود و تشخیص قطعی آن تنها با نمونه برداری از ریه امكان‌پذیر است.

محققان به تازگی كشف كرده اند كه سلول‌های جنینی باقیمانده در بدن یكی از مهمترین دلایل ابتلا به این بیماری هستند.

سرطان ریه یكی از كشنده ترین انواع سرطان بوده كه درمان سخت و پیچیده ای دارد. علاوه بر آن پروتكل درمانی كه برای این نوع بیماران تجویز می‌شود به اندازه ای قوی است كه بدن بیمار توان تحمل آن را ندارد و قبل از مرگ توسط سرطان به دلیل ضعف بدنی جان خود را از دست می دهد. علاوه بر آن هزینه های درمانی به حدی زیاد است كه فرد از عهده آن بر نمی‌آید.

با توجه به اینكه دانش بشر برای درمان بیماری سرطان كافی نیست، جمع‌آوری این سلول‌ها از بدن و یا ایجاد مقاومت در مقابل آنها راهكار با ارزشی است.

محققان بر این باورند كه احتمال اینكه عامل سرطان‌های دیگر به ویژه سرطان‌هایی كه حالت‌های عفونتی و تورمی ایجاد می‌كنند با پاكسازی بدن از سلول‌های جنینی قابل درمان هستند و هزینه‌ای ناچیز دربردارند.

منبع : ایرنا




 

دانشمندان ژن جدیدی را كشف كرده اند كه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

به گزارش 'هلث دیلی'، پژوهشگران فنلاندی جهش هایی ر در ژنی موسوم به Abraxas كشف كرده اند كه با موارد سرطان سینه ارثی مرتبط است.

محققان اكنون بیش از 10 ژن را شناسایی كرده اند كه خطر بروز سرطان سینه را افزایش می دهد. مشهورترین ژن های موثر در بروز سرطان سینه BRCA1 و BRCA2 است .

اما فقط حدود 20 درصد زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه دچار جهش هایی در ژن های BRCA1 و BRCA2 می شوند كه در بسیاری از موارد به معنای وجود ژنهای مقصر دیگری در این بیماری است.

این ژن جدید خیلی رایج نیست و در 4/2 خانواده ها دارای سابقه فامیلی سرطان سینه مشاهده شده است؛اما آنچه كه اهمیت دارد این است كه این جهش در افرادی كه به سرطان سینه مبتلا نبودند یافت نشد.

'راجر گرین برگ' استادیار زیست شناسی سرطان در دانشكده پزشكی 'پنسیلوانیا' گفت: از آنجا كه این پژوهش در فنلاند انجام شده است تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد تا میزان رایج بودن این جهش در كشورهای دیگری نیز مشخص شود.

به گفته وی، در آینده زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه بهتر است تحت غربالگری جهش ژن Abraxas نیز قرار گیرند.

این محققان جهش Abraxas را در سه بیمار از 125 بیمار مبتلا به سرطان سینه دارای پیشینه خانوادگی سرطان سینه یافتند.

ظاهرا این ژن نقش مهمی را در بروز سرطان سینه ایفا می كند چرا كه با ژن BRCA1 در تعامل است.

زمانی كه پژوهشگران 991 بیمار مبتلا به سرطان سینه دیگر را مورد بررسی قرار دادند، جهش در ژن Abraxas را در یك زن كه سابقه ارثی سرطان سینه داشت مشاهده كردند.

ژن جهش یافته Abraxas مانع از آن می شود كه سلول ها، DNA آسیب دیده را ترمیم كنند.

ترمیم نشدن DNA آسیب دیده خطر سرطانی شدن سلولهای سینه را افزایش می دهد.

این ژن می تواند خطر بروز دیگر سرطانها را نیز افزایش دهد.

منبع : ایرنا




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:سرطان,سرطان سینه,Abraxas,BRCA1,BRCA2,

 

گوشی‌های هوشمند نوکیا ارزان‌تر از گذشته!

شرکت نوکیا تصمیم گرفته است در چند روز آینده گوشی جدیدی را وارد بازار کند که با سیستم عامل ویندوز فون کار می‌کند و در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند این شرکت قیمت ارزان‌تری دارد.

برخی منابع آگاه به رویترز گفته‌اند نوکیا با گوشی جدید خود قصد دارد بخش بزرگ‌تری از بازار محصولات تحت ویندوز فون را از آن خود کند.
تحلیلگران معتقدند عرضه گوشی‌های ارزان‌تر می‌تواند موفقیت زیادی برای نوکیا و مایکروسافت به همراه داشته باشد.

شرکت نوکیا همچنین قصد دارد در کنگره جهانی موبایل که ۲۷ فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، مدل جدیدی از گوشی‌های لومیای خود را نیز عرضه کند.
گوشی لومیا ۶۱۰ نوکیا نسخه جهانی و جدید لومیا ۹۰۰ به شمار می‌رود.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از این است که نوکیا قصد دارد هفته آینده مجموعه جدیدی از گوشی‌های جدید خود را وارد بازار کند.

شرکت نوکیا در سال گذشته به خاطر عدم استقبال مصرف‌کنندگان از سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت متحمل ضرر و زیان زیادی شد.
قیمت بالای محصولات تحت ویندوز فون در مقایسه با دیگر محصولات یکی از مهم‌ترین دلایل شکست این سیستم‌عامل محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سیستم‌عامل مایکروسافت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.
رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳ درصد و در مقایسه با چهار سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:نوکیا,گوشی هوشمند,ویندوز فون,Nokia,

 

شرکت گوگل که در تلاش است تا استیلای خود را در بازار فناوری‌های همراه گسترش دهد، قصد دارد رایانه لوحی ۷ اینچی خود را در بهار سال جاری میلادی وارد بازار کند.


وب سایت mobiledia به نقل از منابع نا‌شناس اعلام کرده است این شرکت قصد دارد با عرضه رایانه لوحی خود با محصولات اپل و آمازون رقابت کند. مسئولین شرکت گوگل تاکنون در مورد رایانه لوحی خود رسماً اظهار نظر نکرده‌اند اما تحلیلگران شرکت DisplaySearch گفته‌اند این رایانه لوحی دارای وضوح تصویری ۲۸۰۰ در ۸۰۰ خواهد بود. و با نسخه کاملی از اندروید Icecream Sandwich کار خواهد کرد. 

گوگل به کمک شرکت موتورولا موبیلیتی که سال گذشته خریداری کرد قصد دارد ظرفیت تولید و طراحی سخت افزارهای خود را گسترش دهد. موتورولا دارای سه رایانه لوحی 10.1  و 8.1 اینچی است که حالا گوگل مالک آن‌ها است. 

تحلیلگران معتقدند گوگل با عرضه رایانه لوحی ۷ اینچی خود قصد دارد بیش از هر چیز با آیپد ۳ و کیندل فایر آمازون رقابت کند. در حال حاضر سهم عمده بازار رایانه‌های لوحی در اختیار شرکت اپل است. اپل که با آیپد ۲ خود هم اکنون پیشتاز این بازار است قصد دارد آیپد ۳ را هم در ۳ مارس سال جاری میلادی وارد بازار کند. گفته می‌شود گوگل هم رایانه لوحی خود را در اوایل آوریل به بازار عرضه خواهد کرد. 

شرکت آمازون نیز با عرضه کیندل فایر موفقیت قابل توجهی در این بازار به دست آورده است. آمازون از نوامبر سال گذشته تاکنون توانسته بیش از ۵ میلیون دستگاه کیندل فایر بفروشد. شرکت سامسونگ نیز اخیراً وارد بازار رایانه‌های لوحی کوچک شده و یک محصول ۷. ۷ اینچی وارد بازار کرده است. 

گوگل در کنار عرضه سخت افزارهای فناوری‌های همراه گوشه چشمی هم به تامین محتوا برای این ابزار‌ها دارد. این غول جستجوگر قصد دارد با همکاری شبکه‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی کانال‌های یوتیوبی خود را بر روی رایانه‌های لوحی عرضه کند.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:رایانه لوحی,گوگل,کیندل فایر,

 

پژوهشگران آزمایش اوپرا که شهریورماه گذشته ادعا کردند نشانه‌هایی از حرکت ذرات نوترینو با سرعت بیشتر از سرعت نور را مشاهده کرده‌اند، اعلام کرده‌اند این اندازه‌گیری احتمالا به دلیل خطای انسانی است!

مجید جویاآشکار ساز OPERA در ماه سپتامبر / شهریور گذشته این ادعای انقلابی را مطرح کرد که توانسته نوترینو‌هایی را با سرعت بالاتر از سرعت نور به دام بیندازد، ادعایی که در صورت اثبات به معنای پایان حکمرانی نظریه نسبیت خاص آلبرت اینشتین بر فیزیک مدرن بود.

اما به گزارش نیوساینتیست، اکنون به نظر می‌رسد که این کشف بزرگ پیش از این که باعث تغییر قوانین فیزیک شود، باعث جدی‌تر شدن نظارت بر تجهیزات خواهد شد، چرا که اکنون سخن از خطای انسانی در این نتیجه عجیب به میان آمده است.

ادامه مطلب...


تاریخ: جمعه 5 اسفند 1390برچسب:اینشتین,نور,نوترینو,نظریه نسبیت,فیزیک,

 

محققان دانشگاه كالیفرنیا موفق به شناسایی ژنی شدند كه در درمان قطعی اختلالات خونی و سرطان خون مادرزادی موثر است.

به گزارش مجله علمی' نیچر' این ژن ناشناخته Wnt 16 نام دارد و در بدن مهره داران یافت می‌شود و در ساخت سلول‌های بنیادی خون‌ساز بسیار موثر است.

درمان بیماری‌های خونی و سرطان های مادرزادی خون به روش پیوند سلول های بنیادی قابل درمان است.

در حال حاضر پیوند سلول‌های بنیادی بسته به نوع بیماری به دو روش 'اتولوگ' و 'آلوژن' انجام می‌شود كه در نوع اتولوگ پیوند پس از مراحل پیچیده پزشكی از خود بیمار به بدن او انجام می‌شود ولی در نوع آلوژن لازم است شخص اهدا كننده‌ای نیز وجود داشته باشد تا سلول های بنیادی سالم از بدن او به بیمار تزریق شود.

در حال حاضر مهمترین مانع در پیوند مغز استخوان كمبود سلول های بنیادی خون ساز و اهدا كنندگان سازگار با بدن بیمار است. علاوه بر این امكان ایجاد سلول‌های بنیادی خون‌ساز از سلول های بنیادی بند ناف و سلول‌های نخاعی قلب و نخاع وجود ندارد.

هدف اصلی پزشكان تولید سلول‌های بنیادی است كه قابلیت تولید مجدد را داشته باشد.

منبع : ایرنا




تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:ژن,سرطان,سرطان خون,اختلالات خونی,سلولهای بنیادی,

نوکیا 15 سالگی تولد ماربازی محبوب‌ترین بازی دنیا را در گوشی‌های خود را جشن گرفت.

کسانی که بیش از ۲۵ سال سن دارند از بازی Snake یا مار به عنوان اولین و دوست‌داشتنی‌ترین بازی موبایل یاد می‌کنند.
علاوه براین، ماربازی هنوز طرفداران زیادی دارد. بنابراین، در تجلیل از محبوبیت دیرپا و جشن ۱۵ سالگی حضور این بازی در گوشی‌های نوکیا، حقایقی در مورد این بازی که جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بازی دنیا به شمار می‌رود عنوان می‌شود:

به گزارش ایتنا، ماربازی قدمتی بیش از حضور در گوشی‌های نوکیا دارد. اولین بازی از نوع مار، یک بازی آرکِید به نام Blockade بود که توسط گرِملین در سال ۱۹۷۶ ساخته شد.

محبوبیت این بازی در دهه ۸۰ بیشتر شد؛ یعنی زمانی که راه خود را به ماشین حساب‌های تگزاس اینسترومنت، کامپیوترهای خانگی نظیر اپل ۲، کومودور ۶۴ و … باز کرد و از آنجا که هیچ کس صاحب این بازی نبود، نسخه‌هایی از آن تقریبا برای تمام کنسول‌های بازی تولید شد.

ماربازی اولین بار در سال ۱۹۹۷ در گوشی نوکیا ۶۱۱۰ ظاهر شد.
این بازی توسط تانلی آرمانتو، مهندس طراحی، برای نرم‌افزار رابط کاربری گوشی‌های نوکیا سازگار شد.
این بازی یکی از سه بازی بود که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. بازی‌های دیگر بازی Logic و Memory بودند و تاکنون در ۴۰۰ میلیون گوشی موبایل بوده و امروزه نسخه نهم این بازی رایج است.

در سال ۱۹۹۸ دارندگان نوکیا ۷۱۱۰ توانستند با اتصال دو گوشی با هم از طریق اینفرارد نسخه دونفره آن را بازی کنند و در سال ۲۰۰۰ در نوکیا ۹۲۰۰ Communicator نسخه Snake Ex معرفی شد.

تانلی آرمانتو جایزه ویژه از MEF) Mobile Entertainment Forum) برای مشارکت در توسعه صنعت سرگرمی موبایل را در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد. 

در ضمن فرمول امتیازدهی این بازی به این شکل است: ضربه روی صفحه (۲۱۲) × مرحله (۱ تا ۹) + ۱۰۰ امتیاز اضافی برای به پایان رساندن مرحله. بیشترین حد امتیاز در مرحله اول ۳۱۲ و در مرحله نهم ۲۰۰۸ است.
 منبع : ایتنا



تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:بازی,تلفن همراه,موبایل,نوکیا,Snake,

 

پژوهشگران نوعی آزمایش خون ارایه كرده اند كه با استفاده از یك قاشق چای خوری خون، می توان بسیاری از انواع سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دانشمندان برای این آزمایش خون، ابزاری ابداع كرده اند كه سلول های سرطانی را روشن می كند.

این آزمایش از نور فروسرخ برای تشخیص تغییرات بسیار اندك در خون فردی كه سرطان به تازگی در بدنش آغاز شده و هنوز گسترش نیافته است ، استفاده می كند.

در جدیدترین بررسی های بالینی بر روی 200 بیمار و گروه كنترل، با استفاده از این آزمایش سرطان های خاصی در 90 درصد بیماران و همچنین نوع سرطان تشخیص داده شد.

این شیوه هنوز در مراحل اولیه آزمایش های بالینی قرار دارد.اما هدف، ارایه شیوه كارا، ارزان و ساده ای برای تشخیص انواع بسیاری از سرطانهاست.

این محققان قصد دارند سرطان را زمانی كه بیماری فرد هنوز خود را نمایان نكرده است و سالم به نظر می رسد تشخیص دهند پیش از آن كه سرطان فرصت متاستاز (گسترش به سایر نقاط بدن ) را بیابد.

درصورتی كه چنین شیوه ای به تایید برسد بیمار به درمان كمتری نیاز دارد ، كمتر آزار می بیند و احتمال زنده ماندش بیشتر است.

قرار است آزمایش های بالینی این شیوه در18 ماه آینده انجام شود.

منبع : ایرنا




تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:آزمایش خون,سرطان,سلولهای سرطانی,

 فوجیتسو

فوجیتسو، بزرگ‌ترین شرکت عرضه کننده محصولات و خدمات آی تی در ژاپن قصد دارد طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی خود را وارد بازار اروپا کند. 
به گزارش رویترز، فوجیتسو که هم اکنون بزرگ‌ترین سازنده فناوری‌های همراه در ژاپن است و یک پنجم بازار این محصولات را در این کشور در اختیار خود دارد، می‌کوشد استیلای شرکت‌های اپل و سامسونگ در بازار اروپا را به چالش بطلبد.

رویترز که این خبر را از روزنامه فایننشال تایمز نقل کرده است درباره زمان دقیق عرضه محصولات فوجیتسو در بازار اروپا جزئیات بیشتری را فاش نکرده و فقط نوشته است این شرکت قصد دارد در عرض سه تا پنج سال آینده سهم خود را در این بازار دو رقمی کند. 

فایننشال تایمز در گزارش خود تصریح کرده است که فوجیتسو تا کنون در ساخت محصولات خود بر فناوری‌هایی تمرکز کرده که بیشتر مناسب بازارهای داخلی ژاپن است، اما حالا سعی می‌کند در تولید گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی جدید خود از فناوری‌های‌هایی بهره ببرد که در سطح جهان قابل استفاده است. 

دورخیز فوجیتسو برای تصاحب بازار اروپا در حالی صورت می‌گیرد که ماسامی یاماموتو، رئیس این شرکت ژاپنی دو ماه قبل از اوضاع نامساعد اقتصادی اروپا اظهار نگرانی کرده و گفته بود یک بحران اقتصادی احتمالی در اروپا مهم‌ترین خطر پیش روی ما در سال آینده است.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:فوجیتسو,گوشی هوشمند,رایانه لوحی,

  اندروید را می‌توان پرکاربرد‌ترین سیستم عامل ویژه فناوری‌های همراه در سراسر جهان دانست. پرکاربرد بودن این سیستم عامل باعث شده طراحان و سازندگان بدافزارهای ویژه فناوری‌های همراه نیز شیفته این سیستم عامل شوند. شرکت جونیپر در گزارش تازه خود اعلام کرده است بدافزارهای اندروید در سال ۲۰۱۱ بیش از سه هزار درصد رشد داشته است.


بر اساس گزارش شرکت جونیپر، بدافزارهایی که سیستم عامل اندروید را هدف گرفته‌اند، در هفت ماه آخر سال گذشته ۳۳۲۵ درصد افزایش یافته است. هم اکنون اندروید 46.7 درصد از کل بدافزارهای ویژه فناوری‌های همراه را به خود اختصاص داده است. جالب است که سهم این سیستم عامل از بازار فناوری‌های همراه نیز 46.9 درصد است. 


سیستم عامل Java ME که در فناوری‌های تحت ویندوز فون و سیمبین کاربرد زیادی دارد، از نظر آسیب پذیری در مقابل بدافزار‌ها پس از اندروید رتبه دوم را دارد. هم اکنون ۴۱ درصد از بدافزارهای موجود قابلیت نفوذ به این سیستم عامل را دارند.


شرکت جونیپر اعلام کرده است که در سال گذشته علاوه بر افزایش بدافزارهای ویژه فناوری همراه، بر پیچیدگی آن‌ها نیز افزوده شده است. طراحان بدافزار‌ها با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی می‌کوشند کاربران را نسبت به دانلود و نصب این بدافزا‌رها بفریبند.


رشد بی‌رویه بدافزارهای اندروید نتیجه مستقیم بازار آزاد و باز این سیستم عامل است. در این بازار هر طراح و سازنده نرم افزاری به راحتی می‌تواند برنامه و نرم افزاری را طراحی و آن را به کاربران اندروید عرضه کند. هکر‌ها هم علاقه بیشتری به اندروید دارند چرا که این سیستم عامل کاربران و دستگاه‌های بیشتری را پوشش می‌دهد. البته شرکت گوگل سعی می‌کند با ارائه خدمات بونسر خود این مشکل را تا حدی بر طرف کند. بونسر نرم افزارهای کاربردی ویژه اندروید را اسکن می‌کند و بدافزارهای شناسایی شده را حذف می‌کند. 

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:اندروید,سیستم عامل,بدافزار,

 

سکه بهار آزادیمدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی گفت: پیش فروش سكه در هفته جاری به صورت هشت ماهه انجام می شود.

'عباس كمره ای'با بیان آن كه در هفته جاری پیش فروش سكه به صورت شش ماهه انجام نمی شود، اظهار داشت: نرخ سكه پیش فروش هشت ماهه در هفته جاری پنج میلیون و 989 هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این پرسش كه آیا پیش فروش شش ماهه سكه به طور كلی متوقف شده است، گفت: تصمیم گیری در مورد نحوه پیش فروش به صورت هفتگی و پس از پایش وضعیت انجام می شود و بر همین اساس در هفته جاری پیش فروش شش ماهه نخواهیم داشت.

به گفته كمره ای، پیش فروش هشت ماهه با نرخ مذكور از امروز تا پایان هفته (چهارم اسفند ماه) در شعب بانك ملی انجام می شود.

منبع : طلانیوز




 

جشن اسفندگان - سپندارمزدگانروز پنجم هرماه و ماه دوازدهم هر سال «اسفند» یا«سپندارمز» نام دارد. جشن اسفندگان برابر است با روز سپندارمزد از اسفندماه؛ ۲۹ بهمن ماه خورشیدی در گاهشماری امروز ایران.
ایرانیان از دیرباز این روز را روز زن و روز مادر می نامیدند.


در اين روز بانوان و دوشيزگان سروري می‌کرده اند و ديگر افراد خانواده به آنان پيشكش می‌دادند.
ابو ریحان بیرونی در کتاب ارزشمند «آثارالباقیه» با بر شمردن ویژگی های این جشن می‌نویسد: «اسفندارمز فرشته موکل بر زمین است و نیز بر زن‌های عفیف رستگار و شوهردوست و خیرخواه ... در زمان گذشته این ماه به ویژه این روز عید زنان بوده است و در این عید مردان به زنان بخشش می‌نمودند و هنوز این رسم در اصفهان و دیگر شهرهای پهله (شهرهای ناحیه ی مرکز و غرب ایران) باقی مانده است».

در جای دیگر آورده‌است که در این روز زنان بر تخت پادشاهی می‌نشستند و فرمان می‌راندند، و همه کارها نیز به دست مردان و پسران انجام می‌گرفت. 
ادامه مطلب...


 

روز۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) به عشقمان تبریک بگوییم یا ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) ؟ 

 

چند سالی است که ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک ، شکلات و … در کشورمان باب شده است . اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است، فقط می دانند که در این روز باید برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند.

تنها مدت کمی به اواخر بهمن ماه و اواسط ماه فوریه باقی مانده که روز عشق فرنگی (ولنتاین) و روز عشق ایران باستان (سپندارمذگان) به فاصله ی چهار روز از هم قرار دارند

 ۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) را به عشقمان تبریک بگوییم یا ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) را؟

 

ولنتاین چیست؟

در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس ، عقاید عجیبی داشت، از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد؛ از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قدغن می کند. کلودیوس به قدری بی رحم و فرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان نداشت. اما کشیشی به نام والنتیوس (ولنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبر دار می شود و دستور می دهد که ولنتاین را به زندان بیاندازند. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق با قلبی عاشق اعدام می شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند

و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق.

  اما متاسفانه و با کمال تعجب، ایرانیان ِ امروز، با بیش از چهارهزارو پانصد سال تمدن، برگزاری جشنها و مناسبتهای بیگانه را نشانه ی تمدن و فخر می دانند! همه اسم "ولنتاین" را شنیده اند و مراسم آن را مانند سایر بیگانگان بجا می آورند، ولی تا به حال اسم "سپندارمذگان" به گوششان هم نخورده است .

 

  "سپندارمذگان" چیست؟

در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدودا دوهزار سال پیش از تولد ولنتاین، میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان یا اسفندارمذگان) بوده است. این روز در تقویم زرتشتی مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش ماه اول سال سی و یک روز حساب میشود، شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف میشود با ۲۹ بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی. زرتشیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمین) را هرساله در پنجم اسفند ماه برگزار میکنند.

در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می‌‌کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. به‌عنوان مثال روز اول «روز اهورامزدا»، روز دوم، روز بهمن (سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم «سپندارمذ» بوده است.

  

"سپندارمذ" لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ ایران باستان "سپندارمذ" را به‌عنوان نماد عشق می‌‌پنداشتند. پسوند "گان" هم به معنی "جشن" است، و در نتیجه "سپندارمذگان" به معنی "جشن سپندارمذ" (جشن روز زن و زمین) است.

"سپندارمذگان" جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. جشن "سپندارمذگان" یا "اسفندگان"، روز گرامیداشت زنان در ایران باستان بوده است.

 

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

منبع : همازور

 




 

استخوان مصنوعیپژوهشگران دانشگاه واشنگتن موفق به تولید موادی با ساختار استخوانی با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی شدند.
به گزارش ' ساینس' كاربرد اصلی این مواد كه كاملاً شبیه استخوان است در ارتوپدی و دندانپزشكی است. 
مواد استخوانی تولیدشده توسط این پرینتر سه‌بعدی با استخوان‌های طبیعی پس از گذشت زمان كوتاهی كاملاً تركیب می‌شود و تمام آثار بیماری از بین می‌رود. به طور خلاصه می‌توان گفت كه این استخوان‌های مصنوعی به‌صورت یك داربست برای استخوان‌های طبیعی محسوب می‌شود و نقش محافظتی دارد. 
مراحل اولیه استفاده از این استخوانها روی موش‌ و خرگوش با موفقیت انجام شده است. 
مدیر این پروژه تحقیقاتی می گوید زمانی كه استخوان فرد دچار شكستگی می شود از آن استخوان سی تی اسكن تهیه و سپس آن تصویر را وارد برنامه اتوكد می كنیم و استخوان جدید را طراحی می‌كنیم سپس به پرینتر سه‌بعدی دستور ساخت آن را می‌دهیم، پس از آن استخوان تولید شده را در بدن بیمار قرار می دهیم. 
پزشكان امیدوارند كه در آینده ای نزدیك می توان با استفاده از این روش بیماران مبتلا به پوكی استخوان را به‌طور كامل درمان كرد. 
منبع : ایرنا



 

شرکت آمازون بعد از عرضه موفق کیندل فایر اکنون قصد دارد دو رایانه لوحی دیگر را وارد بازار کند. 

به گزارش سایت zdnet دو رایانه لوحی تا تابستان امسال به بازار عرضه خواهند شد. این دو محصول نسخه به روز رسانی شده کیندل فایر ۷ اینچی و یک رایانهٔ لوحی جدید ۹ اینچی است. رایانه لوحی جدید ۹ اینچی آمازون، یک پردازنده ۴ هسته‌ای دارد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به رابط ۳G و دوربین عکاسی اشاره کرد. 

آمازون قطعاً مانند کیندل فایر قصد دارد یک قیمت متفاوت و مشتری پسند برای این رایانه لوحی تعیین کند و برای اعلام آن تا عرضه آی پد ۳ و مشخص شدن قیمت آن صبر خواهد کرد.

پیش بینی‌ها حاکی از این مسأله است که آمازون در سال جاری بین 12.7  تا 14.9 میلیون کیندل فایر خواهد فروخت که این آمار در سه ماهه چهارم سال بین 5.6  تا 6 میلیون نسخه رشد خواهد داشت.

منبع : همکاران سیستم




تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:آمازون,کیندل فایر,kindle fire,رایانه لوحی,
اپل رایانه لوحی

شرکت اپل با همکاری تامین کنندگان قطعات خود در آسیا در حال ساخت رایانه لوحی جدیدی است که اندازه آن از ۸ اینچ بیشتر نیست. ظاهراً اپل قصد دارد به کمک این رایانه لوحی ۸ اینچی با رایانه‌های لوحی آمازون و سامسونگ رقابت کند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع نا‌شناس گزارش کرده است که رایانه لوحی جدید اپل از نظر وضوح تصویر همانند آیپد ۲ است. اپل برای تامین صفحه نمایش محصول جدید خود با شرکت کره‌ای ال جی و شرکت تایوانی AU Optronics همکاری می‌کند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده در روزهای اخیر، اپل قصد دارد در ماه مارس سال جاری آیپد ۳ خود را نیز وارد بازار کند. اما به نظر می‌آید هدف این شرکت از عرضه رایانه لوحی ۸ اینچی رقابت با محصولات سامسونگ و به ویژه کیندل فایر آمازون باشد.

ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:اپل,آی پد,رایانه لوحی,

 

نیمبل (Nimble)

شرکت نیمبل (Nimble) که طراح و عرضه کننده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای کوچک است، اخیراً راهکار نرم افزاری خود را با شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی یکپارچه کرده است.

به گزارش وب سایت Zdnet نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این شرکت که Nimble 2.0 نام دارد به شرکت‌های کاربر اجازه می‌دهد تعاملات اجتماعی مشتریان خود را که خارج از محیط این برنامه صورت می‌گیرد با محتوای راهکار نرم افزاری خود تلفیق کنند. قابلیت جدید این نرم افزار کاربران را قادر می‌کند راهکار مدیریت ارتباط با مشتری خود را با پیام‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، توئی‌تر، گوگل پلاس و غیره منتشر می‌شود، یکپارچه و هماهنگ کنند. 

ادامه مطلب...


 

طلارئیس کل بانک مرکزی از ورود 8 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده این بانک پس از عید به بازار، رشد 5.5 درصدی اقتصادی در سال 89، افزایش نرخ تورم به 20 درصد و سه برابر شدن ذخایر طلای ایران خبر داد و گفت: حساب جاری بانکها تا 25 روز قبل بدهکار بود.

 

محمود بهمنی در همایش "سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید" گفت: همه بانک‌های مرکزی در دنیا به چند نکته از جمله اشتغال بالا، رشد اقتصادی، ثبات قیمت‌ها، ثبات نرخ سود و بهره و ثبات بازارهای مالی و ارزی توجه دارند.

 

به گزارش مهررئیس کل بانک مرکزی ثبات قیمت‌‌ها را به عنوان اصلی ترین سیاست پولی دانست و افزود: 

ادامه مطلب...


تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:طلا,ذخیره طلا,بانک مرکزی,

 

ویندوز 8مایکروسافت قصد دارد که لوگوی ویندوز را همزمان با عرضه عمومی ویندوز ۸ تغییر دهد، به این ترتیب زمان خداحافظی با لوگوی رنگی ویندوز که از زمان عرضه ویندوز 3.0 در سال 1990 آن را می‌شناسیم فرا رسیده است.
سایت یاهو در این باره می‌نویسد: طبق اطلاعاتی که در سایت‌های خبری انتشار یافته است، این لوگوی جدید ترکیبی از تصویر گرافیکی یک رایانه لوحی و دکمه restart است. در واقع مایکروسافت می‌خواهد با تغییر لوگو این پیام را به کاربرانش بدهد که فصل جدیدی از تاریخ ویندوز آغاز شده است. 
مایکروسافت به احتمال زیاد در جریان کنگره جهانی موبایل که در پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، از این لوگو پرده برداری خواهد کرد. 
استیو بالمر مدت هاست می‌داند که عرضهٔ ویندوز ۸ با ریسک بالایی همراه است و لذا سعی دارد با تغییرات زیاد شرایط را برای یک عرضه موفق آماده سازد. این ویندوز دنباله روی محیط قبلی ویندوز‌های دیگر نیست و با یک معماری جدید و ویژگی‌های ابداعی بسیار زیاد دیگر، می‌تواند رقابت بهتری با سیستم عامل اپل و آندروید داشته باشد. 
مایکروسافت امیدوار است که مردم تغییر لوگوی آن را دوست داشته باشند و بتواند به عموم مردم نشان بدهد که از گذشته فاصله گرفته است. 
شاید مایکروسافت بتواند با تغییر لوگو ذهنیت مردم را نسبت به عملکرد نا‌امید کننده برخی از سیستم عامل‌هایش تا حدودی تغییردهد. کاری که اینتل با تغییر لوگوی پردازنده‌هایش انجام داد. 
منبع : همکاران سیستم



تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:مایکروسافت,ویندوز,ویندوز 8,لوگو,

 

کنکور

قانون حذف کنکور در سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مطابق آن، کنکور باید تا سال ۱۳۹۰ حذف و رقابت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گرفت.

اما این اتفاق نیفتاد و اعلام شد که تا 3سال آینده کنکور حتما حذف خواهد شد. علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه زمان حذف کنکور بین سال‌های 91 تا 93 است، گفت: به دلیل اینکه از زمان تصویب قانون حذف کنکور در وزارت آموزش و پرورش همت کافی و هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن وجود نداشت دستگاه‌های ذی‌ربط نظر خود را برای اجرای قانون حذف کنکور با تاخیر دو تا سه ساله ارائه دادند. 
وی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات برای حذف کنکور سال 91 بود، تصریح کرد: امیدواریم بین سال‌های 92 تا 93 آن سالی که می‌تواند بهترین نتیجه را با حذف کنکور داشته باشد، انتخاب شود.
ادامه مطلب...


 

مارک زاکر برگ Mark Zuckerberg

مارك زاکر برگ، موسس و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک جوان ثروتمندی است. اما حالا ورود فیس بوک به بورس باز هم بر ثروت او خواهد افزود و او را به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد کرد.

 

به گزارش اکونومیست، زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک که تصمیم گرفته سهام عمومی این شبکه اجتماعی را برای اولین بار وارد بورس کند، خود 28.4 درصد از سهام 100 میلیارد دلاری این شرکت را در اختيار دارد. این مقدار سهام می تواند ثروت زاکربرگ را 28.4 میلیارد دیگر افزایش دهد. زاکربرگ با این میزان ثروت به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد شد.

زاکر برگ هم اکنون در فهرست صد نفر ثروتمند برتر نشریه فوربز با 13.5 میلیارد دلار ثروت خالص رتبه 125 را به خود اختصاص داده است. اما افزایش 28.4 میلیارد دلاری دیگر به ثروت زاکربرگ او را به نهمین ثروتمند دنیا تبدیل خواهد کرد. البته حقوق ماهیانه 500 هزار دلاری و پاداش های نقدی را نیز باید به این مبالغ افزود.

آنچه در مورد زاکربرگ جالب توجه می نماید، رقم نجومی ثروت او نیست، بلکه سن و سال جوان اوست. در میان صد ثروتمند برتر دنیا فقط لری پیج و سرگی برین که هر دو از موسسان گوگل هستند کمتر از 40 سال سن دارند و بقیه ثروتمندان دنیا همگی پا به سن گذاشته اند.

با این همه، برای محاسبه دقیق تر ثروت زاکربرگ باید منتظر ماند عرضه اولیه سهام عمومی فیس بوک در ماه می سال جاری در بورس صورت گیرد




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:فیس بوک,ثروتمندترین,

 

گوگلشرکت گوگل به زودی خدمات جدیدی در حوزه پردازش ابری راه اندازی خواهد کرد که گوگل درایو نامیده می‌شود. گوگل این خدمات را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رایج این خدمات در بازار عرضه خواهد کرد. 
به گزارش وب سایت Digitaltrends گوگل قصد دارد خدمات پردازش ابری خود را هم بر روی رایانه‌های شخصی عرضه کند و هم بر روی فناوری‌های همراه. کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نظر خود را اعم از متن، موسیقی یا فیلم از طریق ابزارهای مختلفی که به اینترنت متصل هستند در این فضا ذخیره کنند. اشتراک فایل‌ها نیز از جمله قابلیت‌هایی است که گوگل استفاده از آن را در خدمات جدید خود امکان پذیر خواهد کرد. 

گوگل هم اکنون در ازای دریافت سالانه ۵ دلار حدود ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره در اختیار کاربران خدمات داک، جی میل و پیکاسا قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند برای استفاده از فضای ذخیره ۸۰ گیگابایتی این شرکت سالانه ۲۰ دلار بپردازند. 
ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:گوگل,پردازش ابری,گوگل درایو,

 عضو هيات مديره اتحاديه كشوري طلا و جواهر پيش‌بيني كرد كه از اوايل فروردين سال 91 بهاي سكه كاهش يابد.

 

سکه بهار آزادی

يوسف تقي‌زادگان اظهار كرد: با توجه به اينكه اولين سررسيد عرضه پيش فروش سكه توسط بانك مركزي در اوايل فروردين سال 91 خواهد بود، پيش‌بيني مي‌شود كه در آن زمان قيمت سكه تا حدودي كاهش يابد.‌

وي درباره وضعيت قيمت كنوني سكه نيز تاكيد كرد: در حال حاضر در قيمت سكه شاهد حباب 80 تا 90 هزار توماني هستيم.

بازرس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تصريح كرد: در تمام دنيا با افزايش نرخ دلار، نرخ طلا كاهش و با كاهش نرخ دلار، نرخ طلا افزايش مي‌يابد و اين موضوع در ايران برعكس است، به طوري كه با افزايش نرخ ارز، نرخ طلا هم افزايش و با كاهش نرخ ارز، نرخ طلا هم كاهش مي‌يابد.

به گزارش ایسنا، تقي‌زادگان در ادامه خواستار حراج سكه در بانك كارگشايي با قيمت‌هاي مناسب شد چرا كه به اعتقاد وي عرضه سكه با قيمت بالا باعث حبابي شدن بهاي آن مي‌شود.

منبع طلانیوز




 

رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نرخ سکه و طلا گفت: قیمت سکه امروز 825 هزار تومان است و یک گرم طلای 18 عیار هشتاد هزار و 100 تومان و در طی چند روز اخیر کاهش یا افزایش پیدا نکرده است.

 

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به بازار طلا گفت: بازار طلا نزدیک به یک هفته است که تقریبا ثابت بوده چرا که قیمت طلا در بازار جهانی از ثبات نسبی برخوردار است . با توجه به این موضوع بازار داخلی در یک هفته گذشته کم نوسان بوده و به نسبت ماههای گذشته از روال ثابتی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: امروز دوشنبه است و بورس ها شروع به کار کردند و قیمت جهانی طلا ۶ دلار افزایش پیدا کرده اما تاثیر چندانی در بازار سکه و طلا نخواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نرخ سکه و طلا گفت: قیمت سکه امروز ۸۲۵ هزار تومان است و یک گرم طلای ۱۸ عیار هشتاد هزار و ۱۰۰ تومان و در طی چند روز اخیر کاهش با افزایش پیدا نکرده است.
همچنین نیم سکه بهار آزادی با قیمت 400 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی با قیمت 205 هزار تومان در بازار امروز تهران داد و ستد می شود.  

به گزارش شفاف، کشتی آرای به دلایل افزایش قیمت طلا اشاره کرد و یاد آور شد: یک زمانی در بازار داخلی مسئله عرضه و تقاضا را داریم که این بحث موجب افزایش یا کاهش قیمت طلا می شود امازمانیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی نوسان پیدا می کند این نوسان دست ما نیست .

وی ادامه داد: قیمت سکه و طلا در هر صورت هیچ وقت ثابت نخواهد شد چرا که این نوسانات در بازار طلا طبیعی است و چنانچه قیمت بازار جهانی افزایش یا کاهش یابد در بازار داخلی نیز تاثیر می گذارد و چون قیمت داخلی طلا تابعی از قیمت های جهانی است و زمانیکه قیمت جهانی نوسان پیدا می کند قیمت های ما نیز به همان نسبت نوسان دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر به قیمت ارز اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ ارز افزایش پیدا کرده آن هم در بازار سیاه چراکه در قیمت رسمی ارز تغییری حاصل نشده است.موضوع دیگری که موجب ثبات قیمت طلا و سکه شده است ثبت نام بانک ملی برای پیش فروش سکه است که همین امر موجب شده که تعادل بازار حفظ شود.عرضه به اندازه کافی است و نیاز تقاضارا برآورده کرده که قیمت ها متعادل است.

کشتی آرای تاکید کرد: ارز در اختیار کسی نیست و اگر کسی نیاز ارزی داشته باشد نمی تواند تامین کند و این یک مشکل است. بنابراین مردم نیازشان را از بازارهای دیگر تامین می کنند و به بازار سیاه مراجعه می کنند.




تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:سکه,بهار آزادی,طلا,بازار,اتحادیه طلا و جواهر,
آخرین مطالب