خودرو هیبریدیمحققان یک شرکت دانش بنیان در شهرکرد موفق به ساخت خودرو هیبریدی چهار نفره از نوع بنزینی الکتریکی با مصرف سوخت 2.4 لیتر در 100 کیلومتر شدند.

 
امین جعفری از طراحان این خودروی هیبریدی با بیان این که این خودرو حداکثر شباهت را به لحاظ کارایی به خودروهای مدرن داشته و همچنین از توجیه اقتصادی لازم جهت تولید انبوه برخوردار است، افزود: خودروهای هیبریدی دو منبع انرژی (برق – بنزین) دارند و نوع تعمیم یافته خودروهای برقی هستند که معایب خودروهای برقی و احتراق داخلی تا حدود زیادی در آنها بر طرف شده است.
 
وی افزود: در این خودرو از شاسی خودرو 206 به دلیل استانداردهایی که دارد استفاده کرده‌ایم و بدنه آن از جنس کامپوزیت، فایبرگلاس است.
 
به گفته طراح این خودرو مصرف سوخت این خودرو 2.4 لیتر در 100 کیلومتر است و هزینه تمام شده برای ساخت آن بین 30 تا 35 میلیون تومان است.
 
امینی در خصوص وجه تمایز این خودروی هیبریدی با نمونه‌های مشابه اظهار کرد: در نمونه‌های مشابه خارجی دو موتور توسط دستگاهی به هم کوپل می‌شوند که این عمل بسیار پر هزینه است در حالی که در طراحی این خودرو، موتور بنزینی جلوی خودرو تعبیه شده و به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و موتور برقی بر روی اکسل عقب قرار داده شده که به این قسمت نیرو وارد می‌کند.
 
وی همچنین ادامه داد: سنسورهایی در چرخ‌های جلو قرار داده‌ایم که در هنگامی که دو موتور همزمان کار می‌کنند آنها را هم دور می‌کنند.
 
امینی در خصوص نحوه شارژ این خودروها تصریح کرد: باتری‌های این خودرو باتری‌های دو کیلو وات بر ساعت هستند که هم با برق 220 ولت شهری شارژ می‌شوند وهم از طریق ژنراتوری که به موتور بنزینی وصل شده است.
 
به گفته وی هنگامی که موتور بنزینی در حال کار است ژنراتور به حرکت در می‌آید و تولید برق می‌کند و این برق در باتری‌ها ذخیره شده و این موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو هیبریدی,بنزین,باتری,ژنراتور,

سامانه تایپ گفتار فارسی در پی دستیابی متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به فن‌آوری پیشرفته طراحی و ساخت نرم‌افزار تشخیص گفتار پیوسته فارسی و امکان تایپ مستقیم گفتار توسط رایانه‌، نسخه جدید این نرم‌افزار با قابلیت‌های قرائت متون مختلف و تشخیص خودکار گوینده طراحی شد.

 
دکتر هادی ویسی، مدیر عامل شرکت سازنده این نرم‌افزار اظهار داشت: در نسخه جدید نرم‌افزار تایپ گفتار فارسی (نویسا) چهار قابلیت جدید به کاربران عرضه شده است. این نرم‌افزار علاوه بر تایپ سریع متون همزمان با گفتار گوینده، قابلیت تبدیل متن به گفتار را هم دارد به طوری که می‌تواند متون مختلف داخل رایانه از جمله متونی که توسط خود نرم‌افزار نویسا تایپ شده را قرائت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به این نرم‌افزار افزوده شده، تشخیص لهجه و لحن و ایجاد پروفایل شخصی برای تمامی کاربران نرم‌افزار است. در نسخه جدید نویسا تعدادی صدای پیش فرض ضبط شده که وقتی کاربر تازه‌ای که صدای او در بخش آموزش صدای نرم‌افزار وارد نشده با آن کار می کند، نرم‌افزار با قابلیت تشخیص خودکار گوینده تشخیص می‌دهد که صدای او به کدام یک از صداهای پیش فرض نزدیک است و خود را با پروفایل آن هماهنگ می‌کند و در نتیجه نرم‌افزار در تشخیص گفتار و تایپ صحیح کلمات افزایش می‌یابد. این قابلیت‌ در کاربردهایی مانند تایپ سخنرانی‌ها و صحبت‌هایی که حاوی صدای چند نفر است (مانند مذاکرات صحن علنی مجلس) کارایی نرم‌افزار را بسیار افزایش می‌دهد.
 
ویسی تصریح کرد: تغییر مهم دیگر در نویسا، افزایش دقت پایه نرم‌افزار در تایپ در مقایسه با نسخه قبلی به میزان حدود 20 درصد است.
 
وی، امکان کنترل صوتی رایانه و تقویت بخش فرمان‌های صوتی را از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید عنوان و خاطرنشان کرد: تقریباً تمام کارهای رایانه شامل اجرا و کنترل برنامه‌های نصب شده در آن می‌تواند با صوت انجام شود. بدین صورت که فرد می‌تواند با صحبت کردن کارها را انجام دهد، مثلاً با گفتن "بزرگ‌تر" اندازه متن تایپ شده در نرم‌افزار Word بزرگ‌تر می‌شود؛ یا با گفتن "حذف کلمه قبلی" آخرین کلمه قبل از نشان‌نما پاک می‌شود.
 
ویسی خاطرنشان کرد: در نسخه‌های قبلی نویسا در صورت فعال بودن نرم‌افزار، هر کلامی که از دهان کاربر خارج می‌شد تایپ می‌شد؛ مثلاً در مواردی مثل کاربردهای پزشکی، وقتی پزشک مشغول گزارش‌دهی است و ناگهان شخصی وارد اتاق می‌شود یا ناگریز از پاسخ دادن به تلفن است در صورت فعال بودن برنامه همه گفتارهای وی تایپ می‌شد. در نسخه جدید با ارتقای اینترفیس کاربر و رایانه، فرد می‌تواند به صورت صوتی فرمان روشن یا خاموش را به نرم‌افزار بدهد تا فعالیت آن در مواردی که کاربر مایل به ضبط گفتارش نیست قطع شود.
 
ویسی در پایان یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه جدید نرم‌افزار را امکان ویرایش خودکار متون عنوان و اعلام کرد: عرضه عمومی نسخه جدید نرم‌افزار نویسا همزمان با نمایشگاه الکامپ تهران (19 الی 22 آذرماه 1391) آغاز می شود.
 
گفتنی است، نرم‌افزار تایپ گفتار نویسا که براساس فناوری تشخیص گفتار پیوسته مستقل از گوینده فارسی طراحی شده نخستین نرم‌افزار تایپ گفتاری به زبان فارسی است که می‌تواند گفتار کاربران را که از طریق میکروفن به رایانه منتقل می شود در محیط‌های مختلف تایپ کند. برای این کار کافی است که یک میکروفن را به رایانه متصل کرده و متن مورد نظر خود را بخوانید. در این حالت کلام شما به رایانه منتقل شده و نرم‌افزار آن را پردازش کرده و به متن معادل تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار همچنین امکان تبدیل فایل‌های صوتی ضبط شده به متن را نیز را دارد به طوری که می‌توان فایل یک سخنرانی یا مذاکرات یک نشست را به نرم‌افزار دارد و متن تایپ شده آن را تحویل گرفت.
منبع : ایسنا



تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:گفتار فارسی,تایپ,نویسا,تشخیص گفتار,

نام : جواد
نام خانوادگی : خیابانی
استعداد ها : قابلیت تشخیص خستگی بازیکن از روی ساق پای آنها

پیشگویی اینکه هر تیمی که ببازه یعنی اینکه بازی را باخته و هر تیمی که ببره یعنی بازی را بُرده

قابلیت گفتگو با بازیکن از فاصله هزار متری :
گگللللللللللل … نه … نه … نهههههه! گل نبووود! … کریم عصبانی نشو… کریم نبایداین کارا رو بکنی! …. داور می خواد کارت بده…نه داور کارت نده!/ «ابتدای بازی ایران و کره شمالی»

گزارش دقیق زمان هر بازی:
بله بازي امروز ...
نه الان ديگه بيست دقيقه بامداده الان ديگه تو فردا هستيم!!
اره الان ديگه امروز نيست الان فرداست که داريد اين بازي رو ميبينيد!!!!
اره بازي فردا
نه امروزعجب بازي شده..

افتخارات :
پیدا کردن بازیکنان مخفی شده : سرزن های لیورپول کوشن؟ آها یکیشون رو دیدم!
گزارش راز بقا : گنارو گاتوسو مثل یک پلنگ زخمی که شکارش از دستش فرار کرده دنبال توپ می دوه و دل پیرو هم می دونه اگه تو چنگ این پلنگ زخمی بیفته کاری ازش برنمیاد/«بازی میلان و یوونتوس چند سال پیش»

خدایی از این یکی نمیشه گذشت:
بواتنگ، نه ببخشید آلابا، شایدم گوستاوو بود که مرتکب پنالتی شد به هر حال یکی اونجا پنالتی کرد

 

فهرستی از جالبترین جملات آقا جواد! :

 

 

1- رونالدو محبوب نیست - مشهوره - یعنی همه میشناسنش !

 

2- اشتباه کنه کارشون تمومه,حالا ببینیم اشتباه میکنه یا نه

 

3.طرفدارای مکزیک راه زیادی رو از مکزیک تا آفریقا اومدن,البته اگه از مکزیک اومده باشن

 

4.یک ساعت,60 دقیقه از بازی گذشته

 

5.همه چیز به بازی آخر میچسبه

 

6.داور در سوت خودش میزنه

 

7.بذاريد به صراحت بگم كه دو دقيقه وقت به پايان مسابقه باقي مونده !

 

8.شاید نزدیک ترین کشور به قطب جنوب , آفریقای جنوبی باشه

 

9.زاکو نی که زا به معنای افریقا و ک و نی به معنایه عدد 10 است

 

10.تشنش شده داره اب ميخوره . نوش جان

 

11.باران هم به شدت ميوزه

 

12.بازي شيلي و اسپانيا بسيار جذاب خواهد شد مخصوصا اينكه بازيكناي هر دو تيم هم زبان و همجنس و (بعد از يه مكث طولاني) و هم زبان هستن

 

13. وقتی یه بازیکن هوندوراس تنه میزنه , انگار یه درخت تنه میزنه

 

14. تعویض های دلبوسکه خارج از عرفه .

 

15.اسپانیا یه گل زده ، داوید ویا هم زده ، خیلی قشنگم زده ، 5 دقیقه پیشم زده

 

16.نود ثانیه از الان بشمارید تا مسابقه تموم شه

 

17.با شماره 2013 تماس بگیرید و پیامک بدید

 

18.دقیقه 15 بازی هستیم .... اگر تبریزی ها این بازی رو واگذار کنند چیزی از ارزش های این تیم کم نمیشه

 

19.بله ! این گل هم تقدیم به شهدای 8 سال دفاع مقدس

 

20.بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستند

 

21.داور هند پنالتی رو دیده و میگه نه !

 

22.کاسیاس از توپی که داره بازی میشه انتقاد کرده بود

 

23.به قول خودمون یه پا دو پا انجام داد توپ رو کشید رو پای ضربه زنندش

 

24.کاسیاس هرگز به قد و قواره ی آرکوندا نمیرسه

 

25.سرخیو راموس به ناواس اُه اُه بد زدنش

 

26.هنوز هم مزه مزه میکنن تا توپو بزنن

 

27.اسپانیایی ها V وسط رو B میخونن مثل والنسیا که بالنسیا خونده میشه

 

28.بازیکنای اسپانیا در بازی با سوئیس از توپ هم سریعتر می دویدن

 

29.تورس میفرسته روی دروازه ... کسی نیست که استفاده کنه... جای خود تورس اونجا خالی بود

 

30.دومنک بازیگر آماتور وحرفه ای تئاتر

 

31.جالبه بدونيد كه اين دو تيم اولين بازي جام جهاني در اولين جام جهاني رو انجام دادن.... .... ... .... البته نه اين دو تيم.بازيكناشون فرق داشتن

 

32.از نظر ران هم در نظر بگيريم.ران بازيكنان هندوراس خيلي بزرگتره

 

33.خوب الان دو تيم بايد هر كدوم 5 تا پنالتي بزنن.بايد بگم كه هر تيمي كه پنالتي ها رو ببره يعني اينكه بازي رو برده و هر تيمي هم كه ببازه يعني اينكه بازي رو باخته

 

34.مسی حرکت میکنه .. مسی ضربه میزنه .. مــــسی .. ولی مسی گل نمیزنه !!!

 

35.مسی مسی گل میزنه ... توز توز گل میزنه!

 

36.یه اشتباه .. اشتباه مرگ بار .. بله .. مرگ مکزیک نزدیک میشه در این مسابقه

 

37.حالا دیگه مکزیک نمیتونه کمر راست کنه

 

38.حرکت توپ رو ببینید : قشنگ در آغوش دروازبان قرار میگیره

 

39.یه گل مسی داد به توز .. و حالا توز باید دنبال این باشه که یه گل بده به مسی

 

40.هلند تنها رقیب جدیش برزیله البته اسلــــــواکــــی هم تیم نــــــــاجــــدی نیســـــــــت

 

41.مــارادونـــا فعــلا ســــــگرمــه هاش تو همه تا ببینیم در جریان بازی چه خواهند کرد

 

42.بعد از شوت سرکش Teves , مارادونا مثل یه تماشاگر مثل یه طرفدار مثل یه فوتبالیست خوشحال میشه

 

43.توپ رو با بادکنک اشتباه گرفته

 

44.فشار که روی دروازه ی تیم آرژانتین بیاد این تیم وا میده

 

45.سبک بازی او جون میده برای بازی در تیم آرژانتین

 

46.یه دریبلی میزنه که تو گل کوچیک هم نمیشه از این دریبل ها زد

 

47.توپ به وسط زمین میره

 

48.واقعا عجیبه که در تهران ما الان هوا گرمه،ولی در افریقا الان هوا سرده

 

49.کریم انصاری فرد هیچ نسبتی با برادران انصاری فر نداره!بخصوص با محمد حسن

 

50.پنج حلقه المپیک نمادی از رنگ پرچم همه ی کشورهای دنیاست

 

51.پرتغال 1 بازی 1 امتیاز،ساحل عاج 1 بازی 1 امتیاز،کره شمالی 0 بازی 0 امتیاز،برزیل 0 بازی 0 امتیاز

 

52.صد هزار نفری که در استادیوم نشسته اند،نشان دهنده ی امنیتی است که در کشور وجود دارد

 

53.باقری استپ سینه رو اومد ولی نتونست ادامه بده

 

54.اتسو با کریمی صحبت میکنه،چیکار میخوان بکنن اونجا؟دارن نقشه اش رو میریزن اونجا

 

55.باز شاهدیم که صندلی های بی گناه ورزشگاه به زمین پرت میشه

 

56.افرین علیرضا محمد،افرین.واقعا یکبار دیگه با صراحت میگم،افرین علیرضا محمد

 

57.یک سانتر بی هدف ... و گل

 

58.از 4 دقیقه وقت تلف شده یک دقیقه تلف شد

 

59.شما از روی قطر 2 بازیکن میتونید بفهمید کدوم قوی تره

 

60.سبک بازی پاراگوئه جوریه که دوست داره بازیو به ضربات پنالتی یا نهایتا وقت اضافه بکشونه

 

61.ساندویچی از بازیکن در اونجا به وجود میاد

 

62.حالا بعد از این مسابقه کشتی اسپانیا از 4/1 عبور میکنه و وارد نیمه نهایی میشه

 

63.حالا توپ رو سانتر ميكنه...در واقع پرتاب ميكنه

 

64.فعلا با مداد اسم هلند رو در فینال بنویسید

 

65.اوه , عجب برگردونی زد تو صورتش حالا چمن و عرق هر چی بود هم میاد تو صورتش

 

66.امان از دست این دیرک دروازه یه موقع به نفع تیمه یه موقع به ضرر تیم

 

67.حالا اين موج ,اسمش موجه مكزيكيه كه تو ورزشگاه الان زده ميشه

68. بزن خلعتبری .. بزن

 

 

 

 



تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:جواد خیابانی,گزارشگر ورزشی,سوتی,

 

تصوير سعدي

به به نوشته قريب به اتفاق كرونيكلر ها، مشرف الدين مصلح ابن عبدالله ــ سعدي شيرازي ــ نهم دسامبر سال 1292 ميلادي در زادگاه خود شهر باستاني شيراز وفات يافته است. يكي ــ دو تن ديگر درگذشت سعدي را سال 1290 ميلادي ذكر كرده و نوشته اند كه وي بسال 1210 ميلادي در شيراز به دنيا آمده بود. او كه درنوجواني شيراز را براي ادامه تحصيل در نظاميه بغداد (دانشكده اي كه خواجه نظام الملك توسي ساخته بود) ترك كرده بود تا سال 1256 (46 سالگي) به زادگاه خود بازنگشت و در اين مدت از عراق امروز، سوريه قديم (شامل لبنان و جنوب غربي تركيه)، مصر، حجاز و قسمتهايي از آناتولي ديدار كرده و در طرابلس لبنان به دست صليبيون اسير شده بود كه او را به نوشته خودش «به كار گل بداشتند» يعني عملگي در ساختن بناء به او تحميل شده بود، كه در اينجا توسط يك تاجر بازخريد و آزاد شد. سعدي كه اين نام او از اسم سعد ابن زنگي حكمران وقت فارس گرفته شده است در سال 1257 بوستان و سال بعد گلستان را به پايان رسانيد.
     نظم و نثر سعدي كه تا آن زمان چنين سبك و روشي سابقه نداشت فصاحت زبان فارسي را به اعلا درجه رسانيد. اين استاد سخن فارسي نثري روان و شيرين دارد. حكايات و ابيات سعدي آكنده از پند و اندرز براي اصلاح مردمان است. وي در عين حال يك صوفي بود. نمونه هايي از اندرزهاي منظوم او از اين قرارند: 
    
     يك نمونه:
    
    روزي كه زير خاك، تن ما نهان شود           وآنها كه كرده ايم يكايك عيان شود....
    

    
    نمونه ديگر :
    
    چو دخلت نيست، خرج آهسته تر كن            كه مي گويند ملاحان سرودي ....
    

    
    همچنين:
    
    
    شنيدم كه در وقت نزع روان            به هرمز چنين گفت نوشيروان
    
    كه خاطر نگهدار و درويش باش            نه، دربندآسايش خويش باش
    
    نياسايد اندر ديار تو ، كس            چو آسايش خويش خواهي، و بس
    

    
    سعدي يك انساندوست واقعي و كامل بود. درباره انساندوستي او، ذكر اين شعر كافي است:
    
    بني آدم اعضاي يكديگرند            كه در آفرينش ز يك گوهرند
    
    چو عضوي به درد آورد روزگار            دگر عضوها را نماند قرار
    

    
     وي همچنين گويد:
    
    اگر پادشاهست، وگر پينه دوز            چو خفتند، گردد شب هر دو روز
     

    
    ايران كه در قرون قديم به مدت 12 قرن يك ابرقدرت نظامي ــ سياسي بي چون و چرا در جهان بود، در قرون وسطا هم از نظر انديشه، دانش و ادبيات تنها بزرگ جهان بشمار مي رود كه در اين زمينه همتا نداشته است و سعدي يكي از ستارگان آسمان اين دوران ايران بود ــ دوراني كه اروپا درجهل وظلمت دست و پا مي زد و شرق تا آن سوي روسيه گرفتار تاخت و تاز مغولان و طوايفي از اين دست بود. اين دوران نا آرام و بي ثبات كه مانع اقدام گروهي مي شد، ايرانيان را متوجه خلاقيت انفرادي خود كرد كه پيشرفت در علم و ادب نتيجه تلاش فردي است.
     سعدي يك شخصيت جهاني است كه در اروپا بسياري از مردم اين نام را بر فرزندان پسر خود مي گذارند. نام اول يك رئيس جمهوري فرانسه قرن گذشته «سعدي» بود. در اينترنت، سعدي در صدها سايت وصف شده است.
    

آرامگاه سعدي در شيراز

 

منبع : انوشيروان کيهاني زاده

 




 

 

دوباره جمله را خواندم: «من بزرگي ايران را در موزه‌ي لوور ديدم نه در تخت‌جمشيد. همان بهتر كه آثارمان آنجا باشند و خاكشان را بگيرند.» 
آن‌جا باشند و خاكشان را بگيرند. آن‌جا باشند و خاكشان را بگيرند، بازهم گفتم، آرام، آرام‌تر، با صداي بلند،‌ فريادش هم كردم اما نفهميدمش. اصلا نفهميدم كه خاك سرزمين بيگانه روي آثار سرزمين من چه مي‌كند. 
راستي آثار سرزمين من، همان‌هايي كه بايد در تخت‌جمشيد، در پاساگارد، ‌در آتشكده‌ي فيروزآباد،‌ در شهر سوخته، در سيلك كاشان و در موزه‌هاي سرزمين مادري باشند در موزه‌ي لوور و ديگر موزه‌هاي خاور و باختر چه مي‌كنند: آه از درد غريبي.
چه غريب افتاده‌اند، چه تنها و چه بي‌كس. تنها شانسي كه آورده‌اند اين است كه كسي هست كه خاكشان را بگيرد. البته نمي‌خواهم بگويم اگر اينجا مي‌بودند خاكشان را مي‌گرفتيم يا از گزند باد و باران درامانشان مي‌داشتيم. چون با همين چشم‌هاي ناباورم دارم مي‌بينم كه چگونه ناسپاسي مي‌كنيم و فراتر ار تازيانه‌هاي باد و خاك كه دشنه‌هاي دست‌ساز بشر را بر سرشان آوار مي‌كنيم.
 اصلا نمي‌خواهم بگويم اگر اينجا مي‌بودند استوارتر از آن‌چه در لوور هستند تنها با كمي گرد‌و‌خاك افزوده، مي‌ديديمشان چرا‌كه با همين چشم‌ها هرروز مي‌بينم و با همين گوش‌ها روزي هزار‌بار مي‌شنوم، روزي هزار‌بار مي‌شنوم آن‌چه را كه نبايد شنيد و مي‌بينم آن‌چه را كه نبايد ديد: تخت‌جمشيد دارد ذره‌ذره ويران مي‌شود، يك‌روز به‌دست آگاهان و يك‌روز به‌دست ناآگاهان. پاساگارد هم كه داستانش پر اشك چشم است. شهر‌گور(:فيروزآباد) را به‌دست كشاورزان سپرده‌اند و گستره‌ي تاريخي سيلك را هم به‌دست شركت گاز. منظور اين‌كه هرروز از اين باغ، بري مي‌رسد تازه‌تر از تازه. 
اما با همه‌ي اين ها مگر مي‌شود شكوه و بزرگي ايران را جايي جز بر روي همين خاك ديد؟ 
نمي‌دانم، اين‌كه بزرگي ايران را در لوور نمي‌شود ديد را به پاي فرار از واقعيت‌ها مي‌گذاريد يا به من حق مي‌دهيد، به من حق مي‌دهيد كه دوست نداشته باشم كسي بگويد: بزرگي ايران را در موزه‌ي لوور ديدم. 
مگر آنان كه بزرگي ما را به تاراج در لوور و ديگر موزه‌ها نگاه داشته‌اند كه هستند و چه بيش از من و توي ايراني دارند كه نه‌تنها بزرگ بوده‌ايم كه بزرگ هستيم چرا‌كه فرهنگي به شكوه فرهنگ ايراني،‌آريايي پشتوانه‌مان است.
آناني  كه لوور را با بزرگي بزرگان سرزمين من آراسته‌اند بسياريشان،‌ گرگاني در لباس ميش هستند و شيرهايي در هيات اردك،‌ كه همچون اردك،‌ چپ و راست به ديوار مي‌خورند اما در نهان، ‌مي‌درند و جاري سرزمينم را مي‌نوشند.
اين‌ها همان‌هايي هستند كه مي‌گويند مولوي، ترك است و ابوعلي‌سينا عرب. اين‌ها همان‌هايي هستند كه براي خالي‌كردن زيرپاي من تو،‌ بادگيرهاي سرزمينم را به تازيان بخشيدند و طرح‌ها، ‌نقش‌ها و هنر ايراني را به‌نام تازي، ‌مهر زدند،‌ همان‌هايي كه به جهانيان دروغ مي‌گويند و در پي دگرگوني‌ نام درياي پارس با پيشينه‌اي چند‌هزار‌ساله به خليج‌عر... هستند.  اين‌ها همان‌ها هستند، حال چگونه در ميان نگاه‌ها و سينه‌هاي ستيزه‌جويانه‌شان مي‌توان بزرگي به تاراج‌رفته‌مان را ديد.
بر پنجه‌ي پاهايم ايستادم،‌ دستم را سايه‌بان كردم و خيره‌ي دوردست‌ها شدم،‌ باور دارم كه باري سنگين بر دوشمان است، بر دوش من،‌ بر دوش شما و بر دوش تك‌تك  مسولاني كه مسوولند و مديون. باور دارم كه هنوز هم ذره‌اي از پس آن‌چه بر دوشمان نهاده‌اند، بر‌نيامده‌ايم، باور دارم كه ساده از كنار آن‌چه حكايت از شكوه و بزرگيمان دارد، گذاشته‌ايم، باور دارم كه با همين ساده‌انگاري‌ها پا به بخت خود و نسل آينده زده‌ايم اما باور ندارم كه بزرگي ايران را مي‌شود در لوور ديد نه در تخت‌جمشيد.
به‌هر روي، هم‌ميهنم، باور داشته‌ باشي يا نه، لوور و ديگر موزه‌هاي اجنبي، سياهه‌داران تاراج تاريخ و فرهنگند و بي‌رحم‌تر از آن‌كه بشود در آن‌ا به‌دنبال شكوه گشت. 
آه از درد غريبي، آه از تنهايي و دوري. دردا از اين همه درد. 

منبع : امردادنیوز




تاریخ: شنبه 18 آذر 1391برچسب:لوور,تخت جمشید,پاسارگاد,موزه,تاریخ,
آخرین مطالب