مقررات ورود و خروج طلا و ارز به کشور

 فرودگاه تحویل دهند و حتی امکان گشایش حساب ارزی در فرودگاه نیز وجود دارد، البته برای ورود یا خروج سهمیه ارز نقدی 5000 دلار نیز پر کردن اظهارنامه ضروری است.

معاون گمرکی گمرک ایران در این باره توضیح داد: براساس سیاست‌ها و مقررات بانک مرکزی، میزان ارز قابل خروج توسط هر مسافر 5000 دلار است.

وی گفت: هر چند امکان ورود هر میزان ارز به کشور وجود دارد، اما باید افراد اظهارنامه ارزی تسلیم کنند.

نادری تصریح کرد: براساس اختیارات ویژه نمایندگان ریاست‌جمهوری و تصمیمات اتخاذ شده، هم‌اکنون امکان خروج صرفا معادل5000 دلار توسط هر مسافر وجود دارد و افراد می‌توانند بخشی از آن را از طریق بانکی انجام دهند.

معاون گمرکی گمرک افزود: هر فرد در زمان ورود فقط می‌تواند 5000 دلار همراه خود وارد کشور کند و گمرک باید مازاد آن را به بانک‌ها تحویل دهد تا حساب ارزی در بانک افتتاح شود.

وی ادامه داد: اگر فرد خواستار انجام واردات باشد، می‌تواند از حساب ارزی استفاده کند در غیر این صورت می‌تواند معادل ارز مذکور ریالی که توسط بانک مرکزی تعریف شده از بانک‌ها دریافت کند.

به گفته نادری، بخشنامه مربوط هفته گذشته صادر و به گمرکات مسافری ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجو ،آن طور که در بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به گمرک ذکر شده و گمرک هم به گمرکات مسافری کشور ابلاغ کرده است، سقف ارز مسافرتی چه در هنگام ورود به کشور و چه هنگام خروج 5 هزار دلار تعیین شده است.

یعنی صرفا معادل 5 هزار دلار ارز می‌تواند همراه مسافر از کشور خارج شود که از این میان، تنها 1500 دلار از سوی بانک مرکزی به هر نفر تخصیص داده می‌شود. در موقع ورود هم مسافر صرفا می‌تواند 5 هزار دلار به داخل کشور منتقل کند و مازاد آن را باید به بانک تحویل دهد و حساب ارزی باز کند. افرادی هم که بخواهند کار تجاری انجام دهند، مازاد 5 هزار دلار ارز مورد نیاز را باید از طریق حساب بانکی در بانک‌های مستقر در مبادی ورودی منتقل کنند.

فروش ارز مسافرتي به زائران عمره مفرده نیز صرفا از طريق بانک ملي ايران و با ارائه ليست مشخصات زائران كه توسط دفاتر سازمان حج و زيارت تاييد شده باشد امکان پذیر است که این ميزان ارز بدون ارائه بليت و گذرنامه يکبار در سال و حداکثر تا سقف ٤٠٠ دلار تعیین شده است.

منبع : طلانیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:طلا,سکه,ارز,مسافران,گمرک,حساب ارزی,فرودگاه,
آخرین مطالب