توسط یک دانش آموز یک مولکول جدید خلق شد

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (4 فوریه / 15 بهمن)، "کلارا لاِزن" دانش آموز 10 ساله کانزاسی در سر کلاس علوم خود توانست "تترانیتراتاکسی کربن" را کشف کند، مولکولی که از اکسیژن، نیتروژن و کربن ساخته شده است.

این مولکول از ویژگی های جالب توجهی برخوردار است، از جمله می توان از آن در مواد منفجره و یا مخازن انرژی استفاده کرد. اکنون نام لاِزن به عنوان یکی از نویسندگان مقاله ای که درباره این مولکول منتشر شده، ذکر شده است.

"کنت بوئر" معلم علوم کلارا در کلاس درس علوم گلوله ها و میله های مدل سازی مولکول را که برای مدلسازی مولکولهای ساده به کار گرفته می شوند، در اختیار دانش آموزانش قرار داد و کلارا بلافاصله اتمهای اکسیژن، نیتروژن و کربن را به شکلی پیچیده و گیج کننده در کنار یکدیگر قرار داده و از معلم خود پرسید که آیا یک مولکول واقعی ساخته است؟

بوئر که از دیدن چنین ساختار پیچیده ای شگفت زده شده بود از این مدل مولکولی عکسبرداری کرد و آن را برای یکی از دوستان شیمیدان خود در دانشگاه هامبولد ارسال کرد و وی نیز این مولکول را به عنوان مولکولی کاملا جدید و قابل قبول اعلام کرد.

بر اساس گزارش مهر از پاپ ساینس، این مولکول جدید در طبیعت وجود ندارد از این رو باید آن را در آزمایشگاه به وجود آورد که نیازمند زمان و تلاش فراوان است، از این رو دوست شیمیدان بوئر، "رابرت زولنر" مقاله ای درباره این مولکول نوشت و نام دانش آموز 10 ساله را نیز به عنوان یکی از نویسندگان همکار در آن به ثبت رساند.

منبع : جام نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب