جزئیات نحوه اخذ رای الكترونیك اعلام شد

تهران- رییس مركز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت كشور گفت: دستگاه اخذ رای الكترونیكی توسط كارشناسان داخلی تولید شده و قرار است در 20 حوزه انتخاباتی استفاده شود.

'امیر شجاعان' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در رای گیری الكترونیك، مدارك شناسایی رای دهنده و نیز احتمال رای مكرر وی به داوطلبان در شعبه اخذ رای بررسی می شود.

وی افزود: در مرحله بعدی اطلاعات فرد به ترمینال نظارت ارسال می شود و بعد از اعمال نظارت، تعرفه الكترونیكی رای دادن به صورن یك كارت الكترونیكی (توكن) حاوی امضای دیجیتالی ناظر و مجری در اختیار رای دهنده قرار می گیرد.

این مقام مسوول در وزارت كشور گفت: با مراجعه رای دهنده به صندوق اخذ رای الكترونیكی كه مانند یك دستگاه ای.تی.ام كار می كند و با ورود كد داوطلب توسط كاربر تصویر داوطلب در صفحه نمایش به همراه راهنمایی صوتی دیده می شود و كاربر داوطلب مورد نظر خود را انتخاب می كند و حتی امكان دادن رای سفید نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: در مرحله بعدی تایید نهایی داوطلبان مورد نظر توسط كاربر انجام و از این صفحه پرینت گرفته می شود و به صورت خودكار در صندوقی كه در زیر دستگاه اخذ رای الكترونیك تعبیه شده وارد می شود.

شجاعان گفت: برگه های چاپ شده رای كاربران به عنوان ملاك شمارش آرا محسوب می شود بلكه اطلاعات در حافظه دستگاه ذخیره می شود و بعد از پایان زمان اخذ رای اطلاعات تخلیه می شود.

مدیر وزارت كشور گفت: این دستگاه با طراحی بسیار ساده و دارای امنیت بالایی است به طوری كه هرگونه تغییرات را در خود ذخیره می شود و حتی افراد بی سواد نیز به راحتی می توانند از آن استفاده كنند.

وی گفت:در دستگاه های اخذ رای الكترونیكی سیستم عامل بومی ذخیره شده است و با این روش بلافاصله بعد از اتمام رای گیری می توان نتیجه رای گیری را اعلام كرد.

وی گفت: در دیگر كشور بخش چاپ از رای افراد حذف شده است؛ اما این بخش در كشور به دلیل افزایش اعتماد میان رای دهندگان و داوطلبان حذف نشده است و در صورت نیاز به شمارش مجدد آرا می توان از آن استفاده كرد.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب