ارز اول هفته تك نرخي مي‌شود

 گروه بازار پول- ريیس کل بانک مرکزی گفت: تا 48 ساعت آینده ارز تک نرخی می‌شود و به هر میزان برای مصارف مختلف در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

محمود بهمنی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تاکید بر اینکه ارز برای مسافران ، دانشجویان و بیماران با یک نرخ مناسب عرضه می‌شود، افزود: با این تصمیم دیگر نیازی نیست افراد ارز را با نرخ بالا در بازار ارز تهیه کنند مگر آنکه بخواهند ارز را ذخیره کنند و دولت برای ذخیره کردن ارز نمی‌دهد. وی تصریح کرد: برای کالاهای مورد نیاز کشور هر میزان ارز لازم باشد در اختیار واردکنندگان و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. وی درباره سکه نیز گفت: تا رسیدن بازار به تعادل ، هر میزان سکه مورد نیاز هموطنان باشد به گونه‌ای که خریداران ضرر نکنند و سکه به قیمت واقعی برسد با سازوکارهای پیش‌بینی شده به متقاضیان واگذار می‌شود و هنگام رسیدن به تعادل نیز تحویل سکه به روز خواهد شد.
بهمنی درباره ارز مسافرتی برای مسافران نوروزی هم گفت: هیچ مشکلی برای تامین ارز مسافران در ایام نوروز نخواهیم داشت و ارز مسافرتی باید به قیمت پایین تری برسد. بنابر گزارش سايت بانك مركزي رييس كل در جلسه با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی نيز كه با محوریت «طلا، ارز و مجموعه سیاستی و نظارتی» برگزار شد بر ساماندهي بازار تاكيد كرد. 
بهمنی با اشاره به حساس بودن شرایط کنونی کشور و لزوم همکاری کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری برای عبور از این شرایط عنوان کرد: متاسفانه در این برهه، مشکلاتی به وجود آمده است اما بانک مرکزی با تمام توان و همیاری بانک‌ها قطعا با قدرت از این مرحله گذر خواهد كرد. رییس کل بانک مرکزی در خصوص ارزی که توسط بانک‌ها به صرافی‌ها تخصیص داده می‌شود، بیان كرد: بانک‌ها اگر ارزی به صرافی‌ها اختصاص دادند باید کنترل كنند این ارز برای چه منظوری به کار گرفته می‌شود و مشخص كنند در چه بخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رییس شورای پول و اعتبار با انتقاد از عدم سیستم یکپارچه اطلاعات اعتباری بانک‌ها اظهار كرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری باید سریعا با تشکیل یک کارگروه در این مورد اقدامات لازم را در دستور کارخود‌ قرار دهند.بهمنی با پیشنهاد تشکیل «تیم‌های وصول مطالبات در سطح استان‌ها» خاطرنشان کرد: این تیم می‌تواند با تعیین یک سقف معین مبادرت به اخذ مطالبات بانک‌ها كند و با این عمل قطعا فرآیند وصول مطالبات تسریع خواهد شد. بهمنی ضمن تاکید بر کنترل گشایش اعتبارات توسط بانک‌ها افزود: تمامی ‌بانک‌ها باید با ثبت صوری گشایش اعتبارات به شدت برخورد كنند که البته با ابلاغ دستورالعمل LC داخلی توسط بانک مرکزی به بانک‌ها کمک شایانی در این زمینه شده است. رییس کل بانک مرکزی بر اجرای دقیق و کامل مجموعه «سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور» تاکید كرد و خواستار همکاری بانک‌ها برای کنترل بازار سکه و ارز از التهابات شد. در این جلسه ‌ بهمنی ضمن تشریح بسته سیاستی‌- نظارتی نظام بانکی کشور رسما آن را به بانک‌ها ابلاغ کرد. 

منبع : دنیای اقتصاد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب