ساخت «آی سی» برای نخستین بار در کشور

 دبیر ستاد توسعه فناوری میکروالکترونیک با اشاره به حمایت های انجام شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت «آی سی» برای نخستین بار در کشور خبر داد.به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر حسن حاج قاسم صابون پز، ساخت ادوات و «آی سی

»‌های مختلف آنالوگ و دیجیتال با حمایت ستاد توسعه فناوری میکرو الکترونیک را اقدام مهمی عنوان کرد که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

 

 دبیر ستاد توسعه فناوری میکرو الکترونیک در ادامه تصریح کرد: طرح «آی سی»‌ طرحی است که در آن سازمان یا فرایندی به صورتی سازماندهی شده به دانشگاه هایی که در این رابطه تمایل به همکاری داشتند، از طریق ستاد میکروالکترونیک منتقل شد تا قطعاتی که در این رابطه طراحی می کنند، منجر به ساخت شود. البته همه ابزارهای طراحی و نظام های طراحی برای آن نیز فراهم شده بود.

 وی با بیان اینکه بر اساس این طرح برای نخستین بار در کشور بر پایه برنامه ریزی و طراحی صورت گرفته، «آی سی» ساخته و تست شد، تاکید کرد: فرایند طراحی و رسیدن به محصول در این سطح گسترده ‌پیش از این وجود نداشت.

 دکتر صابون پز با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود 10 «آی سی» ساخته شده است، تصریح کرد: تعدادی از این «آی سی» ها برند جهانی دارند و می توانند در بازارهای جهانی نیز مطرح شوند.

منبع : ایسنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 11 آذر 1391برچسب:آی سی,میکرو الکترونیک,
آخرین مطالب