لرزش و پرش عضلانی از نشانه های استرس است

 

استرس

كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: احساس درد در ناحیه قلب ، درد ، كتف ، دست و پا به همراه لرزش و پرش عضلانی از نشانه های استرس است .

به گزارش وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكی،'شهناز باشتی' افزود:بدخوابی، كرخت شدن قسمتهایی از بدن و عضلات، زود عصبانی شدن، خودخوری، بی قراری، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری، بدگمانی و نداشتن ثبات عاطفی، خلقی و رفتاری از دیگر نشانه های استرس هستند. 
وی ادامه داد: استرس با سن، جنس، وضعیت تاهل، رضایت شغلی، وضعیت مسكن، تحصیلات، تعادل بین میزان درآمد و هزینۀ زندگی در ارتباط است و افسردگی، اضطراب، وسواس، پرخاشگری و دردهای جسمی به دلیل استرس تشدید می شوند. 
این كارشناس خاطرنشان كرد : استرس موجب اختلالات جسمی چون ضربان قلب، اختلال در تنفس و گوارش و احساس دردهای استخوانی و جسمی می شود. 
باشتی یادآور شد : هر عملی كه موجب برهم خوردن تعادل روانی انسان و تغییرات سریع احساسی،عاطفی، خلقی و رفتاری شود، استرس زا محسوب می شود .همچنین عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگران، احساس خودكم بینی، ترس از اظهار وجود، از دست دادن اعتماد به نفس و نومیدی استرس زا است. 
به گفته وی مرگ عزیزان، ستیزه و جدایی در كانون خانواده، ترس از بیكاری، نداشتن امكانات مناسب اجتماعی، شهرنشینی و سكونت در محلات پرجمعیت و ماندن در ترافیك سنگین در راه خانه و محیط كار از دیگر عوامل استرس زا هستند . 
منبع : ایرنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:پرش عضلات,لرزش عضلات,استرس,اختلالات جسمی,
آخرین مطالب