دزدان انگلیسی اسمارت‌فون دوست دارند 

سخت افزار - پلیس انگلستان از افزایش 400درصدی سرقت اسمارت‌فون‌ها در این کشور خبر داد

به گزارش digitaltrends ، هنگامی که از امنیت اسمارت فون‌ها صحبت می‌شود ذهن ما ناخود آگاه به سراغ نرم‌افزارهای مخرب و ویروس‌ها می‌رود. اما برای بعضی‌ها که در بخش‌های مختلف انگلستان زندگی می‌کنند قضیه کاملا طور دیگری است.
نمودارها و آمارهای پلیس انگستان نشان می‌دهد که گزارشات دزدی گوشی در پیاده‌روها به شدت رو به افزایش است. سارقان به راحتی هنگامی که قربانی در حال صحبت کردن با گوشی گران قیمت خود است آن را می‌دزدند و احتمالا آنها را به رابطین خود در کشورهای دیگر می فروشند.
به گزارش گاردین پلیس یکی از بخش‌های لندن به نام اسلینگتون گزارش داده که در یک دوره 12 ماهه تعداد تماس‌هایی که با مرکز در مورد دزدی اسمارت‌فون‌ها در پیاده‌روها گرفته شده 400 درصد افزایش یافته یعنی از 157 تماس در 2010 به 786 تماس در 2011 رسیده است.
دزدان معمولا از پشت نزدیک می‌شوند به طوری که قربانی اصلا متوجه نشود و اکثرا هم دوچرخه سوارند تا به توانند سریع فرار کنند.
با وجود دوربین‌های مدار بسته‌ای که همه جا هست این میزان آمار دزدی نشان می‌دهد که سارقان بسیار جسور شده‌اند.
پلیس انگلستان در این باره گفته است که سالانه بین 250 تا 300 هزار دستگاه موبایل در این کشور دزدیده می‌شود که تازه این‌ مواردی است که گزارش شده و به نظر می رسد آمارهای واقعی بسیار بیشتر از اینهاست.

 

 




تاریخ: دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:اسمارت فون,دزد,انگلیس,موبایل,

با افزایش سه درصدی قیمت سكه در قرارداد‌های آتی بورس كالا ثبت شد؛  نرخ قیمت سكه طلا تمام بهار آزادی طرح امام خمینی (ره) برای تحویل در تیرماه 91 در بورس كالا 848 هزار و 900 تومان پیش‌بینی شد.





تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:سکه,بورس,طلا,قیمت,

قیمت پیش فروش سكه هرهفته با تحویل چهار و شش ماهه اعلام می شود

تهران- مدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی با بیان آنكه، قیمت پیش فروش سكه از روز سوم بهمن ماه به صورت هفتگی اعلام می شود ، گفت: طرح پیش فروش سكه برای تحویل چهار و شش ماهه ادامه خواهد داشت.

 



تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:سکه,پیش فروش,بانک مرکزی,

 

جشن اسفندگان - سپندارمزدگانروز پنجم هرماه و ماه دوازدهم هر سال «اسفند» یا«سپندارمز» نام دارد. جشن اسفندگان برابر است با روز سپندارمزد از اسفندماه؛ ۲۹ بهمن ماه خورشیدی در گاهشماری امروز ایران.
ایرانیان از دیرباز این روز را روز زن و روز مادر می نامیدند.


در اين روز بانوان و دوشيزگان سروري می‌کرده اند و ديگر افراد خانواده به آنان پيشكش می‌دادند.
ابو ریحان بیرونی در کتاب ارزشمند «آثارالباقیه» با بر شمردن ویژگی های این جشن می‌نویسد: «اسفندارمز فرشته موکل بر زمین است و نیز بر زن‌های عفیف رستگار و شوهردوست و خیرخواه ... در زمان گذشته این ماه به ویژه این روز عید زنان بوده است و در این عید مردان به زنان بخشش می‌نمودند و هنوز این رسم در اصفهان و دیگر شهرهای پهله (شهرهای ناحیه ی مرکز و غرب ایران) باقی مانده است».

در جای دیگر آورده‌است که در این روز زنان بر تخت پادشاهی می‌نشستند و فرمان می‌راندند، و همه کارها نیز به دست مردان و پسران انجام می‌گرفت. 
ادامه مطلب...


 

روز۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) به عشقمان تبریک بگوییم یا ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) ؟ 

 

چند سالی است که ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک ، شکلات و … در کشورمان باب شده است . اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است، فقط می دانند که در این روز باید برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند.

تنها مدت کمی به اواخر بهمن ماه و اواسط ماه فوریه باقی مانده که روز عشق فرنگی (ولنتاین) و روز عشق ایران باستان (سپندارمذگان) به فاصله ی چهار روز از هم قرار دارند

 ۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) را به عشقمان تبریک بگوییم یا ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) را؟

 

ولنتاین چیست؟

در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس ، عقاید عجیبی داشت، از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد؛ از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قدغن می کند. کلودیوس به قدری بی رحم و فرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان نداشت. اما کشیشی به نام والنتیوس (ولنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبر دار می شود و دستور می دهد که ولنتاین را به زندان بیاندازند. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق با قلبی عاشق اعدام می شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند

و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق.

  اما متاسفانه و با کمال تعجب، ایرانیان ِ امروز، با بیش از چهارهزارو پانصد سال تمدن، برگزاری جشنها و مناسبتهای بیگانه را نشانه ی تمدن و فخر می دانند! همه اسم "ولنتاین" را شنیده اند و مراسم آن را مانند سایر بیگانگان بجا می آورند، ولی تا به حال اسم "سپندارمذگان" به گوششان هم نخورده است .

 

  "سپندارمذگان" چیست؟

در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدودا دوهزار سال پیش از تولد ولنتاین، میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان یا اسفندارمذگان) بوده است. این روز در تقویم زرتشتی مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش ماه اول سال سی و یک روز حساب میشود، شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف میشود با ۲۹ بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی. زرتشیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمین) را هرساله در پنجم اسفند ماه برگزار میکنند.

در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می‌‌کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. به‌عنوان مثال روز اول «روز اهورامزدا»، روز دوم، روز بهمن (سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم «سپندارمذ» بوده است.

  

"سپندارمذ" لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ ایران باستان "سپندارمذ" را به‌عنوان نماد عشق می‌‌پنداشتند. پسوند "گان" هم به معنی "جشن" است، و در نتیجه "سپندارمذگان" به معنی "جشن سپندارمذ" (جشن روز زن و زمین) است.

"سپندارمذگان" جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. جشن "سپندارمذگان" یا "اسفندگان"، روز گرامیداشت زنان در ایران باستان بوده است.

 

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

منبع : همازور

 




آخرین مطالب

صفحه قبل 1 ... 34 35 36 37 38 ... 39 صفحه بعد