خبرگزاری فارس: کاربرانی که فراموش کرده اند تازه ترین وصله امنیتی مرورگر ویندوز مدیا پلیر را نصب کنند در معرض حملات خطرناکهکری قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از تک تری، مایکروسافت هفته گذشته وصله به روزرسان تازه ای را برای نرم افزار چندرسانه ای ویندوز مدیا پلیر عرضه کرد. تعلل بسیاری از کاربران در نصب این وصله به روزرسان موجب سوءاستفاده هکرها و تلاش آنها برای نفوذ به رایانه های شخصی کاربران شده است.

وصله مذکور که در قالب بولتن امنیتی MS12-004 عرضه شده درجه بندی بسیار مهم دریافت کرده و دو آسیب پذیری را در این پلیر برطرف می کند.

یافته های موسسه امنیتی ترندمیکرو نشان می دهد که هکرها کاربران را به بازدید از وب سایت هایی که در آنها ویدیویهای آلوده به کدهای مخرب جاسازی شده تشویق می کنند و وقتی کاربران برای مشاهده این ویدیوها با ویندوز مدیا پلیر تلاش می کنند، بی سر وصدا به انواع کرم و بدافزار آلوده می شوند.

مایکروسافت هم مانند ترندمیکرو به کاربرانش هشدار داده این وصله امنیتی و دیگر وصله های عرضه شده در هفته گذشته را بارگذاری و نصب کنند.

 




 

آتش جشن سدهفرارسیدن جشن سده(۱۰بهمن‌ماه) را به ایرانیان شادباش می‌گوییم

جشن سده مانند نوروز و مهرگان از جشن‌های بزرگ ایرانیان بوده و پیوند ویژه‌ای با «آتش» دارد. از روزگاران باستان تاکنون این جشن در دهمین روز بهمن‌ماه که صدمین روز از زمستان بزرگ(زمستان بزرگ از یکم آبان‌ماه آغاز می‌شده است) برگزار شده است. آنان بر این باور بودند که پس از این روز از سرمای زمستان آرام‌آرام کاسته خواهد شد.

 

از این‌رو در روزِ جشن، به دشت و صحرا رفته، هیزم و خار فراهم آورده و با فرارسیدن شب و پایین رفتن آفتاب، آتش بزرگی افروخته و همگان در پیرامون آن دست‌دردست هم به نیایش و شادی می‌پرداختند. گردهمایی‌ای که همازوری را می‌رساند. همازوری در این‌که، همه‌ی انسان‌ها دارای سرچشمه‌ای واحد هستند.

ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:جشن,سده,آتش,موبد,

 


پس از آنکه کنترل‌گر حرکتی کینکت در میان کاربران دستگاه‌های ایکس باکس ۳۶۰ با استقبال زیادی مواجه شد، حالا مایکروسافت تصمیم گرفته است این فناوری را بر روی نسل جدید لپ‌تاپ‌ها نیز عرضه کند. 




 
 
 
 
 
به گزارش وب سایت Digitaltrends، مایکروسافت هم اکنون تلاش می‌کند با همکاری برخی از شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ، حسگر‌های حرکتی کینکت را وارد دنیای لپ تاپ کند. شرکت مایکروسافت در تلاش است تا برخی از تولیدکنندگان سخت افزارهای رایانه‌ای را متقاعد کند دسکتاپ‌های مجهز به کنترل گر حرکتی کینکت را تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد بازار کنند. 

خبرهای منتشرشده درباره این تصمیم مایکروسافت حاکی از این است که ایسوس از جمله اولین شرکت‌هایی خواهد بود که نت بوک‌هایی با سیستم عامل ویندوز ۸ و کنترل گرهای حسگر حرکتی کینکت را روانه بازار خواهد کرد. 

در نمایشگاه محصولات الکترونیکی که چندی پیش در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، شرکت سامسونگ و ال‌جی تلویزیون‌هایی عرضه کرده بودند که مجهز به فناوری کینکت بود. شرکت سافت‌کینگ نیز در تلاش است این فناوری را با فناوری تصاویر سه بعدی ترکیب کرده و آن را بر روی رایانه‌های قابل حمل خود عرضه کند. 

کینکت در اصل نام فناوری است که به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد دستگاه بازی خود را بدون هیچ وسیله‌ای کنترل کنند. این فناوری شامل یک دوربین، دو عدد لنز و یک درگاه مادون قرمز است که توانایی تشخیص حرکت کاربر از فاصله دور را داراست و کاربران می‌توانند بدون لمس کردن دستگاه، آیتم‌های موجود بر روی صفحه نمایش آن را با حرکات دستان خود از دور کنترل کنند. کینکت حتی قابلیت درک و تشخیص صداهای کاربر را داراست و می‌تواند فرمان‌های صوتی و حرکتی کاربر را تشخیص و آن‌ها را انجام دهد.

منبع : همکاران سیستم




 

معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی از آغاز پروژه ایجاد 'مركز داده' برای نویسه خوان نوری حروف فارسی از سال آینده خبر داد .

1390/11/09 - 09:54
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نویسه خوان نوری(ocr) به عنوان تنها ابزار بازیابی اطلاعات متنی از تصویر، یكی از ابزارهای تبدیل اطلاعات موجود به صورت قابل استفاده و پردازش در رایانه هاست و ایجاد 'مركز داده' یكی از گام های نخستین تحقق این امر است.

در حال حاضر به هنگام اسكن كردن یك متن، اطلاعات آن درقالب تصویر ذخیره می شود ولی می توان با استفاده از برخی از نرم افزارها اطلاعات را در قالب های متنی ذخیره كرد.

هم اكنون این برنامه ها درباره حروف فارسی وجود ندارد و قرار است با ایجاد 'مركز داده 'نویسه خوان نوری ، این ذخیره سازی متنی در زبان فارسی نیز امكان پذیرشود .

 

ادامه مطلب...


تاریخ: یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:نویسه خوان نوری,ocr,بازیابی اطلاعات,
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد